thinclient

وبلاگی در حوزه تین کلاینت

thinclient

وبلاگی در حوزه تین کلاینت

UTM (سامانه مدیریت یکپارچه تهدیدات)

سامانه مدیریت یکپارچه شبکه و تهدیدات UTM رها
UTM چیست؟
Unified Threat Management سامانه مدیریت یکپارچه تهدیدات است.
این سامانه در دسته فایروال‌های نسل ۳ که به آن‌ها Next-Generation FireWall (NGFW) یا فایروال‌های نسل بعد نیز گفته می‌شود قرار دارند.
و منظور از یکپارچه بودن آن‌ها این است که در این سامانه‌ها، علاوه بر فایروال، انواع سیستم‌های نظارتی، مدیریت و امنیتی نیز تعبیه شده است.
و اما رها!
سامانه لینوکس بیس، سامانه مدیریت یکپارچه تهدیدات رها بر پایه محصولات امنیتی Kerio و SOPHOS و Bitdefender
یک راهکار جامع امنیتی، نظارتی و مدیریتی است که شمارا از انواع دیگر محصولات بی‌نیاز می‌کند،
به‌طور کل این سامانه جوابگوی نیاز تمام مجموعه‌های کوچک و بزرگ است که علاوه بر این‌که نقش تمام محصولات و سخت‌افزارهایی مانند:
Mikrotik
Peplink
Firewall
WAF
Router
Cache Server
Proxy Server
VPN Server
Full Option DHCP Server
 …
را بازی می‌کند، بلکه بسیار کامل‌تر و بهینه‌تر از آن‌ها، این کار را انجام می‌دهد، به‌نحوی‌که شما حتی در آینده نیز برای خواسته‌های نظارتی، مدیریتی و امنیتی خود، به هیچ‌کدام از محصولات فوق نیازی نخواهید داشت.
و اگر در حال حاضر نیز برخی از سخت‌افزارهای فوق را در شبکه خود دارید، با قرار دادن این سامانه، می‌توانید با خیال راحت آن‌ها را حذف کنید.
به‌عنوان مثال لود بالانس بین خطوط اینترنت شمارا بسیار بهتر از دستگاه سخت‌افزاری به نام Peplink که مخصوص این کار طراحی شده است، انجام می‌دهد.
ویژگی‌های جذاب سامانه UTM
علاوه بر موارد فوق سامانه مدیریت یکپارچه تهدیدات ویژگی‌های بسیار کاربردی دیگر را نیز در قالب یک سامانه با محیط کاری کاربرپسند در اختیار مدیران قرار می‌دهد،
به‌نحوی‌که هرگونه سیاست را با کمترین دانش شبکه و به‌سرعت بتوانید اعمال کنید.
در ادامه برخی از ویژگی‌های جذاب این سامانه را مطرح و به‌تفصیل به توضیح هر یک می‌پردازیم:
1- Internet Load Balancer (weight Load balancer & failover)
2- Accounting & Monitoring
3- Multiple DHCP Server
4- Full Scope DHCP Optional Management
5- DNS Server (Forwarding, Cache, local DNS Lookup, …)
6- Proxy Server (Transparent & None-Transparent)
7- Reverse Proxy Server
8- Smart Cache Server
9- VPN Server
10- IP-Sec Tunneling between multiple Sites
11- HA (High Availability)
12- Firewall
13- Deep Packet Inspection (DPI) Anti-Virus – Email (SMTP&POP3), HTTP, HTTPS Scanning
14- intrusion prevention system (IPS)
15- Web Application Firewall (WAF)
16- Wi-Fi Guest Interface Management
17- Content Filtering
18- Bandwidth Management & QoS Management
19- Traffic Rules Management
20- Geo IP Filter
21- Anti-Spoofing
22- HTTPS Filtering
23- Safe Web (Enforce Safe search – Forbidden words filtering)
24- IPv6 Router Advertisements
25- Routing Tables (IPv4 & 6) Static & Automatic
26- Alert Management
27- Cloud management
28- LDAP, Radius, AD compatibility
29- Terminal Service & IP-Virtualization Compatibility
30- Time Range management
31- SSL Certificate Management
32- IP, URL, Services Grouping System
33- Full Status Management
34- Additional Tools (Ping, Trace, Lookup, Whois)
35- Multiple Log Management
36- Graph statistical reports
37- ...
سخن آخر:
درنهایت لازم به ذکر است که مواردی که در فوق به آن‌ها اشاره شد ممکن است بعضا در برخی محصولات مشابه نیز به‌عنوان آپشن معرفی‌شده باشد.
اما دقت داشته باشید که صرفا نام بردن از آن‌ها به‌عنوان آپشن دلیلی بر کیفیت عملکرد و سهولت در بکار گیری آن‌ها نیست.
تجمیع تمامی این موارد در سامانه مدیریت تهدیدات در کنار یکدیگر مسئله بسیار پیچیده و حساسی است،
که هماهنگی و پایداری عملکرد آن‌ها در کنار یکدیگر زاییده زمان بسیار زیاد و جامعه مشتریان و مصرف‌کنندگان بسیار بزرگ است.
که با فیدبک گرفتن از آن‌ها تولیدکننده بتوانند هر روز مشکلات و باگ‌های بیشتری از سامانه خود را پیدا و توسط یک تیم پرتعداد و خبره نسبت به حل آن‌ها اقدام کند،
بنابراین محصولات ایرانی در این حوزه، از آنجایی که ازنظر تعداد مصرف‌کنندگان قابل مقایسه با محصولات جهانی شرکت‌های معتبری همچون Kerio, SOPHOS, FortiGate, Bitdefender نیستند،
لذا بدیهی است که ازنظر کیفیت و کارایی نیز با آن‌ها قابل مقایسه نباشد،
بنابراین توصیه موکد مجموعه رها به شما این است که سامانه مدیریت یکپارچه تهدیدات خود را صرفاً از شرکت‌های مذکور تهیه نمایید و به تهیه کردن آن بسنده نکنید!
منظور این است که تهیه این سامانه تنها ۲۰ درصد ماجراست و ۸۰ درصد مابقی، پیکربندی تخصصی و دقیق آن است،
لذا به‌صرف داشتن این محصول آسوده خاطر نباشید و حتی اگر این محصول را از خود کمپانی تولیدکننده خریداری کرده‌اید،
پیکربندی و راه‌اندازی آن را به یک تیم متخصص و مجرب و کارآزموده بسپارید.
رها باسابقه بیش از ۲۰ ساله در حوزه آی تی و امنیت اطلاعات با بهره‌گیری از تیمی متخصص با مدارک و مدارج بین‌المللی که ممیزی مدیریت امنیت اطلاعات از آن جمله است، در کنار شماست.
تا ضمن رعایت الزامات امنیتی نسبت به پیکربندی این سامانه شما اقدام و درنهایت گزارشی از وضعیت و نقشه پیکربندی و نتیجه تست نفوذ شبکه شما را ارائه دهد.

آیا با زیروکلاینت ایرانی به خوبی آشنا هستید؟

گریزی کوتاه

در این مقاله ابتدا بازار زیروکلاینت ها را با هم بررسی کرده، سپس مزیت های آن ها را با هم مرور می کنیم.
و در نهایت یک زیروکلاینت ایرانی را به شما معرفی می کنیم.


قیمت بالای زیروکلاینت ها!

استفاده از تکنولوژی، اپلیکیشین های مجازی، سخت افزار و نرم افزارهای جدید برای استفاده تمام مردم تولید و توسعه پیدا می کنند.
این در حالی است که برند های داخلی سهم بیشتری از بازار را طلب می کنند و به دنبال رضایت و محبوبیت در بین مصرف کنندگان هستند.
فناوری های پیشرو در سازمان های رقابتی مانند مشتریان زیروکلاینت ایرانی، به علت عدم آشنایی عموم مردم کم تر مورد استفاده قرار می گیرند.
به نحوی که در 1 سال گذشته به علت تورم و بالا بودن نرخ دلار و تنش های شدید بین ایران و ایالات متحده به هیچ عنوان قیمت سخت افزار تغییری نکرده و همچنان رو به افزایش است.
در ادامه توجه شما را به دلایل انتخاب یک برند داخلی زیروکلاینت جلب می کنیم، لطفا همچنان همراه ما باشید.

چرا زیرو کلاینت ایرانی؟

به طور کلی وابستگی زیاد به واردات، اقتصاد یک کشور را تضعیف می کند.
و ممکن است کشورهای توسعه یافته از کشورهای توسعه نیافته، که برای توسعه اقتصادی خود به کشورهای قبلی نیاز دارند بهره اقتصادی ببرند.
یعنی مردم با وجود پرداخت هزینه های زیاد برای خرید یک زیروکلاینت خارجی، با عدم پشتیبانی مواجه می شوند.
و در صورتی که قطعه ای از سخت افزار خریداری شده، نیاز به تعویض یا ارتقا داشته باشد راهکار درستی پیدا نمی کنند.
قیمت ها با بالا رفتن ارز، غیر قابل کنترل می شوند. نرخ خرابی کالاها به علت مسافت های زیاد بالا می رود.
مشتری ها خدمات پس از فروش ندارند، بازار کالای قلابی رونق بسیار زیادی می گیرد.
و عدم تشخیص کاربران را برای خرید یک کالای اصیل و مرغوب با سیر نزولی روبرو می شود.

اما شناخت کافی از یک سخت افزار ایرانی که قصد معرفی آن را داریم در مقابل برندهای خارجی ذهن مصرف کنندگان را برجسته تر می کند.
این زیروکلاینت ایرانی که با نام NOPC شناخته می شود به سفارش شرکت دانش بنیان رها تولید شده است.
و محصول مشترک سه کشور ایران، چین و استرالیا می باشد.
قیمت این محصول بسیار مقرون به صرفه تر از یک کالای خارجی تولید شده و بهبود اوضاع اقتصادی کشور را به دنبال دارد.

مزیت زیروکلاینت چیست؟

استفاده از زیروکلاینت ایرانی هزینه‌های تعمیر و تعویض رایانه شخصی را به حداقل می رساند و سرعت و عملکرد کاربران را بالا می برد.
به مسئولان یک محیط آموزشی برای تعویض و ارتقاء رایانه های شخصی کمک شایانی می کند.
هزینه‌های بالا جهت حمل‌ و نقل را پایین آورده و کمبود فضا را جبران می کند.
شیوهٔ مدیریت را متحول کرده و افزایش بهره‌وری کارکنان مجموعه را به همراه دارد.

در واقع بالا بردن بازدهی کارکنان، توانایی انجام دورکاری و تضمین امنیت داده‌ها در شبکه و رایانه‌ها دلیل مهمی شد
تا زیروکلاینت ایرانی به عنوان سخت‌افزاری سبک‌وزن و قابل‌حمل وارد بازار شود.

زیروکلاینت Nopc یک دستگاه قابل‌لمس سخت‌افزاری است و جهت ارائه سرویس به کاربران خود نیاز به بسترسازی شبکه و سرور مرکزی (کامپیوتر مادر) دارد.
و برخلاف Thin clinet و PC (کامپیوترهای شخصی) نیاز به پردازنده، فضای ذخیره‌سازی و سیستم‌عامل ندارد.

بنابراین داده و اطلاعاتِ مجموعه، همگی در یک سیستم (سرور مرکزی) با امنیت بالا ذخیره می‌شوند.
پروتکل‌های RDP، Pcoip از معمول‌ترین پروتکل‌های پشتیبانی شده در زیروکلاینت‌ها هستند.
هم‌چنین زیروکلاینت یک مدیریت ساده و جامع را در اختیار مدیران شبکه قرار می‌دهد. و در کل برای استفاده در محیط‌های VDI انتخاب خوبی خواهد بود.

نتیجه گیری

به طور کلی خرید یک زیروکلاینت ایرانی یکی از راهکارهای مطلوب برای مجموعه شما به شمار می رود.
جالب است بدانید شرکت دانش بنیان رها که به عنوان یک مرجع تخصصی و مرجع مجازی سازی ایران شناخته می شود.

دارای انواع زیروکلاینت و تین کلاینت می باشد.هم چنین خدماتی نظیر مانیتورینگ، مجازی سازی سرور-شبکه- میز کار
لایسنس سرور ابری سیتریکس، خدمات پشتیبانی IT، سامانه ویپ و دورکای را ارائه می دهد.
کارشناسان مجرب و دانای دانش بنیان رها در کنار شما ایستاده و همراهتان هستند. همین حالا تماس حاصل فرمایید.

مردم اغلب می‌گویند انگیزه‌ها دوام ندارند. خب، اثر حمام نیز ماندگار نیست. به همین دلیل توصیه می‌شود روزانه دوش بگیرید.زیگ زیگلار (روان‌شناس)


ویرایش مکان در گوگل مپ چگونه انجام می‌شود؟

با تنظیم آدرس خانه و محل کار خود کمتر تایپ کنید و سریع‌تر راهنمایی دریافت کنید.

گوگل مپ از تصاویر ماهواره ای برای نمایش مکان ها استفاده می‌کند در گوگل مپ می‌توانید برای بزرگنمایی از علامت پلاس(+) استفاده نمایید.

گوگل به دلایلی از جمله بسته و یا منتقل شدن کسب و کار به یک مکان دیگر و یا باز شدن موقتی یک شغل جدید در یک آدرس و موارد مشابه دیگر در نظرگرفت تا امکان ویرایش مکان در گوگل مپ را فعال کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با راهنمایی ویرایش مکان در گوگل مپ با ما همراه باشید.


گوگل مپ چیست؟

ابزاری برای نقشه نگاری است که به صورت بسیار دقیق تمامی جزئیات را به ما نشان می دهد یک راهنمای جامع و کامل است.

برای ویرایش مکان درGoogle Maps مراحل زیر را گام به گام انجام دهید.


روش ویرایش مکان در گوگل مپ

Google Maps را باز کنید.

با تایپ آدرس در قسمت جست و جو یا کلیک بر روی موقعیت مکانی در نقشه، مکانی که قرار است تغییر دهید را گزارش دهید.

سپس یک صفحه به شکل زیر باز می شود و در این مرحله لازم است تا بر روی پیشنهاد ویرایش کلیک نمایید.

در جعبه پیشنهاد یک ویرایش که باز می شود، یکی از دو گزینه ویرایش مکان در گوگل مپ را انتخاب کنید.

مانند: تغییر نام و سایر جزئیات یا بسته شدن یابرداشتن

اگر مکان Google Maps برای همیشه بسته است، وجود ندارد یا تکراری است، بستن یا حذف را در پنجره پیشنهاد یک ویرایش انتخاب کنید.

وقتی روی تغییر نام و سایر جزئیات کلیک می‎کنید، یک صفحه ویرایش باز می‎شود.

این صفحه نام مکان، دسته، آدرس خیابان، ساعت کاری، شماره تلفن و URL وب سایت را نشان می‌دهد.

برای تغییر نام، دسته یا آدرس خیابان، روی اطلاعاتی که از قبل وجود دارد کلیک کنید.

برای ویرایش مکان در گوگل مپ روی آدرس در نقشه کلیک کنید و در صفحه باز شده، نقشه را در زیر مکان ثابت حرکت دهید تا وقتی که به درستی قرار گیرد و در نهایت انجام شد را انتخاب کنید.


با کلیک روی پیکان در بخش ساعت‌ها، ساعت کاری خود را تغییر دهید.

با تایپ کردن روی محتویات بخش وب سایت، URL وب سایت خود را وارد کنید یا تغییر دهید.

وقتی همه تغییرات را انجام دادید، دکمه فرستادن را فشار دهید.


یک آدرس خوب دارای چه ویژگی‌هایی است؟

نام:

بهتر از نام رسمی مکانی استفاده کنید که قصد دارید آن را ثبت نمایید.

نام مکانی که در وب سایتتان نیز ثبت شده است.


نشانی:

ممکن است با وارد کردن مکان خود مپ نشانی را به صورت ناقص نمایش دهد در نتیجه شنا جزئیات بیشتری به آن اضافه نمایید.


نشانگر:

هنگامی که یک نشانگر را جابجا می کنید مطمئن شوید که به اندازه کافی زوم کرده باشید

این روش به شما کمک می کند تا ساختمان ها را ببینید و نشانگر را روی ساختمان مدپنظر خود قرار دهید.


دسته بندی:

صنف خود را به صورت کامل توصیف نمایید و از دسته های خاص استفاده کنید.

به عنوان مثال: شرکت ارائه دهنده خدمات IT


ساعت:

ساعات کاری خود را به صورت دقیق در طول ایام هفته ثبت نمایید.


شماره تلفن:

پیشنهاد می شود از شماره ثابت استقاه نمایید.


سایت اینترنتی:

در این فیلد وب سایت اصلی شرکت خود را قرار دهید.


چرا ثبت آدرس در گوگل مپ حائز اهمیت است؟

زیرا از این طریق کاربران راحت تر می‌توانند به ما دسترسی پیداکنند.

اگر کسب و کار شما به صورت ارائه خدمات به مشتریان است به جای ثبت آدرس خود محدوده مناطقی که در آن خدمات ارائه می دهید را ثبت نمایید.


چه مدت طول می کشد تا تغییرات ویرایش مکان در گوگل مپ ثبت شود؟

ممکن است ثبت تغییرات شما بین چند دقیقه تا چند روز زمان ببرد و مدتی طول می‌کشد تا بر روی نقشه به روز شود پس نگران نباشید.


اگر آدرس خود را از گوگل مپ حذف نماییم چه اتفاقی می افتد؟

اگر آدرس شغلی خود را حذف نمایید تنها منطقه خدمات شما نمایش داده خواهد شد.

و اگر وارد منطقه خدماتی نشده باشید به طور پیش فرض یک منطقه محلی برای شما انتخاب می شود و سپس می توانید در صورت لزوم آن را نیز ویرایش نمایید.


نتیجه گیری

اطمینان حاصل نمایید که آدرس شما به صورت دقیق در حال ثبت است.

شهر-خیابان- کوچه-طبقه-شماره ساختمان و واحد را به صورت دقیق وارد نمایید.

توجه داشته باشید به هنگام ویرایش مکان در گوگل مپ فقط اطلاعاتی را وارد کنید که بخشی از آدرس رسمی و دقیق شما است

و اطلاعاتی مانند خیابان های متقاطع و نشانی های مجاور را فقط در اطلاعات بیشتر وارد نمایید.


برای موفقیت نگرش مهم تر از توانایی است.


رجیستری گوشی چیست و چگونه انجام می شود؟


گریزی کوتاه

رجیستری گوشی یکی از مهم ترین دغدغه هایی است که پس از خرید تلفن همراه، با آن مواجه می شوید.
در این مقاله ابتدا سامانه همتا را معرفی کرده و از سویی دیگر، 3 راه ثبت تلفن همراه را به شما آموزش می دهیم.

تمام آنچه برای ثبت تلفن همراه در ایران باید بدانید

این روزها همه افراد جامعه برای انجام کارهای معمول خود از قبیل: چک کردن ایمیل، وب گردی، جستجوی های اینترنتی، عکس گرفتن، استفاده از اپلیکیشین های فضای مجازی و به اشتراک گذاشتن تجربه خود در رسانه های اجتماعی و از همه مهم تر دسترسی به اینترنت، به تلفن همراه نیاز دارند. در این صورت در اولین مرحله پس از خرید گوشی باید به فکر رجیستر کردن تلفن همراه خود باشند. یعنی اصالت گوشی خود را در سامانه همتا بررسی کنند.
طرح رجیستری موبایل با هدف مقابله با قاچاق گوشی پیاده سازی شده است. یعنی با این طرح از فروش و بکارگیری گوشی های قاچاق جلوگیری می‌شود.
اگر قصد سفری بیشتر از 30 روز به ایران دارید، باید هزینه عوارض گمرگ را برای تلفن های همراه خود پرداخت کنید، در غیر این صورت نیازی به پرداخت عوارض گمرک نیست.

سامانه همتا چیست؟

سامانه همتا همانند دیگر سامانه ها ابزاری برای رجیستری گوشی به شمار می رود. برای دسترسی به این سامانه از طریق اپلیکیشین، وب سایت، کد USSD و پیامک استفاده می شود. که پیش از ورود به سامانه باید شناسه بین المللی (IMEI) را داشته باشید.

در بخش زیر می توانید مزیت های ثبت نام در این سامانه را بیشتر بدانید.

1: پنل کاربری سامانه همتا امکان مشاهده دستگاه هایی که با شماره موبایل شما رجیستر شده اند را، فراهم می کند.
2: امکان مشاهده انتقال مالکیت تلفن همراه های خود را به راحتی می بینید.
3: در صورت استعلام مجدد گوشی، نیازی به وارد کردن مجدد کد امنیتی ندارید.

چرا باید ثبت نام کنیم؟

با اجرای طرح ملی ثبت تلفن همراه در آبان 1396، این قانون برای مبارزه با تلفن های قاچاق ثبت شد.
در راستای اجرای آخرین مرحله این طرح در اردیبهشت سال گذشته، اعلام شد تمامی گوشی‌هایی که پیامکی مبنی بر غیرقانونی بودن گوشی دریافت می کنند.
۳۱ روز مهلت استفاده داشته و پس از آن، از شبکه سرویس نخواهند گرفت.

به همین خاطر یکی از اقدامات قبل از رجیستری گوشی استعلام تلفن همراه است.
که به منظور قانونی بودن، نو یا دست دوم بودن گوشی، مشخصات فنی، اطلاعات نشان تجاری، مدل و شرکت گارانتی کننده انجام می شود.
هم اکنون جهت گرفتن استعلام تلفن همراه خود ابتدا به پشت گوشی که یک عدد 12 رقمی در آن درج شده نگاهی بیاندازید.

شماره گیری #7777* نیز، کدی با پیش شماره 7777 برای شما ارسال می کند، که همان شناسه بین المللی (IMEI) است.

3 راه رجیستری کردن گوشی

به خاطر داشته باشید پس از استعلام گوشی و دریافت شناسه، باید عدد مورد نظر با شناسه ای که پشت تلفن همراه درج شده یکسان باشد. در ادامه 3 راه رجیستری گوشی را با هم مرور می کنیم.

1.کد دستوری 7777

همان طوری که قبلا به آن اشاره کردیم با شماره گیری کد دستوری 7777 سامانه همتا به اجرا در می آید.
طبق تصویر پایین برای فعال کردن آن گزینه دو، یعنی فعال سازی را انتخاب کرده و پس از آن در پنجره ای که باز می شود شناسه ای که از قبل آن را آماده کرده بودید را وارد کنید.
پس از فشردن دکمه SEND در کادر نمایش داده شده شماره همراه خود را وارد می کنید.

2.اپلیکیشن سامانه همتا

اپلیکیشن سامانه همتا را از اپ استور یا بازار دانلود کنید. پس از بارگذاری برنامه با تصویر زیر روبرو می شوید.
گزینه سبز رنگ فعال سازی تلفن همراه را فشرده و سپس مشخصات لازم را طبق تصویر و موارد گفته شده بالا وارد کنید.

3.وب سایت

لینک https://hamta.ntsw.ir/Devices/MobileActivation را در مرورگر خود وارد کنید. سپس با تصویر زیر روبرو می شوید.
حال مشخصات مورد نظر را وارد کرده تا رجیستری گوشی شما انجام شود.

اکنون احتمال دارد شخصی اصلا قصد خرید یک تلفن همراه نو را نداشته باشد. در این حالت نکات زیر را در نظر بگیرید.

1:حتما کد IMEI روی جعبه گوشی را با کد داخل گوشی مطابقت دهید.
2:تنظیمات دستگاه را به حالت کارخانه برگردانید.
3: انتقال مالکیت دستگاه و فعال سازی سیم کارت را به خود اختصاص دهید.
4: یک فاکتور معتبردریافت کنید.

نکته: درصورتی که تلفن همراه شما دارای دو سیم کارت باشد. با استعلام یک سیم کارت، شناسه سیم کارت بعدی نیز نمایش داده می شود.


نتیجه گیری


در حال حاضر محدویت بسیار زیادی در واردات رسمی گوشی وجود دارد. سایرتلفن های همراه به شکل مسافری وارد بازار کشور شده و هزینه واردات را بالاتر می برند.
زیرا وارد کننده علاوه بر قیمت اصلی گوشی، هزینه بار را نیز دریافت می کند. هم چنین هزینه خرید پاسپورت، مالیات بر ارزش افزوده و گمرکی به قیمت گوشی اضافه می شود.
در این میان فروشنده هم به فکر کسب درآمد برای خود می باشد. به همین ترتیب قیمت گوشی چندین برابر بالاتر از قیمت جهانی آن تمام می شود.
در واقع هزینه رجیستری گوشی وابستگی زیادی به قیمت دلار (آزاد) دارد. مدل گوشی و حافظه داخلی تلفن همراه نیز در قیمت ها تاثیر گذار است.
در این میان، دقت داشته باشید هر پاسپورت می تواند یک رجیستری گوشی وارد شده به ایران را فعال کند.



                                                                                                               یک اراده قوی بر همه چیز حتی بر زمان غلبه می کند. شاتوبریان



آموزش مجازی سازی با citrix جهت افزایش عملکرد

سیتریکس یک شرکت آمریکایی است که در سال 1989 در تگزاس تاسیس گردید.
و ارائه دهنده خدمات مختلفی از قبیل مجازی سازی سرور، مجازی سازی نرم افزار، مجازی سازی دسکتاپ و برنامه و… است.
خدمات ارائه شده توسط سیتریکس در بیش از 400 هزار سازمان و ارگان در سراسر دنیا استفاده شده است.
مجازی سازی با citrix یکی از راه حل‌های پرطرفدار در بین کاربران محسوب می‌شود citrix دارای 60 دفتر در 40 کشور مختلف است.
Citrix یک راه حل مجازی‌سازی
مجازی سازی با citrix یک روش هوشمندانه برای سرعت بخشیدن، پشتیبانی و امنیت محیط های مجازی است.
شرکت سیتریکس توانسته به صورت کاملا هوشمندانه و قوی در بازار مجازی سازی نفوذ کند و از جایگاه خوبی در بازار مجازی سازی دسکتاپ برخوردار است.
در این میان Citrix XenApp در حوزه مجازی سازی برنامه و Citrix Xendesktop در حوزه مجازی سازی دسکتاپ جز محبوب‌ترین محصولات سیتریکس به شمار می‌روند.
اگرچه شرکت سیتریکس در فروش XenApp به خوبی عمل کرده است اما آن‌ها به دنبال دستیابی به بازاری گسترده مانند بازار مجازی سازی دسکتاپ هستند و به این خاطر XenDesktop را عرضه کرده‌اند.
شرکت سیتریکس به سبب همکاری بلند مدت با شرکت مایکروسافت و ارائه تکنولوژی‌های متنوع در این زمینه نسبت به سایر رقبا امتیازات برجسته‌ای را از آن خود کرده است.
Citrix برنامه‌ها، دسکتاپ‌ها و منابع مجازی ویندوز را برای کاربران از راه دور منتشر می‌کند.
برنامه‌ها و دسکتاپ‌های مجازی Citrix با استفاده از پروتکل تجربه با وضوح بالا (HDX) برای انتقال داده ها با Microsoft Remote Desktop Services) RDS) کار می‌کند.
قبل از انتخاب Citrix، بسیار مهم است که بدانید نرم افزار Citrix چگونه کار می‌کند.

برنامه های مجازی Citrix ابزاری برای تحولی شگفت انگیز
لازم به ذکر است که بیان شود سیتریکس از واژه Xen برای مجازی سازی استفاده می‌کند.
و مجازی سازی با citrix محصولات بسیاری دارد که در ادامه به برخی از آن ها اشاره می‌کنیم.
Citrix XenApp: همانطور که از نام این محصول مشخص است سیتریکس زن اپ مخصوص مجازی سازی برنامه است.
Citrix Xendesktop: مختص به مجازی سازی دسکتاپ می‌باشد.
Citrix XenServer: برای بهینه سازی و مجازی سازی سرور بهتر است از این محصول استفاده نمایید.
Citrix ShareFile: جهت به اشتراک گذاری حافظه استفاده می‌شود.
Citrix GoToMeeting: جهت برگزاری نشست های آنلاین استفاده می‌شود.

نرم افزارهای سیتریکس طوری طراحی و پیاده سازی شده‌اند که هر فرد بتواند از هر کجا و در هر زمان به محیط کاری خود دسترسی داشته باشد و با همکارانش تعامل برقرار نماید.
پرطرفدارترین محصول از سیتریکس در ایران برنامه سیتریکس زن اپ می‌باشد که شامل تمامی برنامه های کاربردی از جمله دورکاری، حسابداری، فروش و ارتباط با مشتریان از آن استفاده می‌شود.

توجه نمایید هنگام استفاده از محصولات سیتریکس لایسنس اورجینال آن را تهیه کنید.
نرم افزاز XenApp دارای 3 نسخه لایسنس از جمله  (Platinum ،Enterprise، Fundamental) می‌باشد.

آشنایی با نحوه ارائه Citrix XenApp
Citrix XenApp در دو مدل متفاوت آفلاین و آنلاین برنامه های خود را ارائه می‌دهد.
که با این روش توانسته هر یک از نرم افزارها را به صورت یک بسته اجرایی در اختیار کاربران قرار دهد.
با این روش این نرم افزارها هیچ‌گاه دچار خرابی نمی‌شوند و دیگر نیازی به پشتیبانی نیست.
و شما هم به کمک مجازی سازی با citrix توانسته‌اید از شر مشکلات خلاص شوید.

مد آنلاین:
در این نوع مجازی سازی با citrix، برنامه های مدنظر بر روی یک سرور سیتریکس اجرا می‌شود.
و کاربر می‌تواند تصاویر برنامه ها را بر روی رایانه خود مشاهده نماید. که در اصطلاح به این روش Presentation Virtualization می‌گویند.
در این روش حرکات موس و کیبرد کاربر به سرور منتقل می‌شود و سرور نیز از این طریق آپدیت تصاویر و هر آنچه که لازم است به رایانه کاربر ارسال می‌کند.
برای استفاده از سیتریکس در مد آنلاین باید از پلاگین های آنلاین (Online Plugin) استفاده کرد.

مد آفلاین:
در این حالت برنامه ها روی یک سیتم عامل نصب می‌شوند و به کمک نرم افزار XenApp Streaming Profiler به صورت یک بسته کاملا مجزا ارائه می‌شوند.
در این روش اجرای برنامه ها بر روی رایانه کاربران صورت می‌گیرد و برخلاف مد آنلاین در صورت قطع شدن ارتباط کاربر با سرور برنامه از کار نخواهد افتاد.
برای استفاده از برنامه ها در مد آفلاین، از پلاگین های آفلاین سیتریکس (Citrix Offline Plugin) استفاده می‌کنیم.
به این روش استفاده از سیتریکس، مجازی سازی برنامه (Application Virtualization) گفته می‌شود.
لازم است بدانید که در مد آفلاین از منابع پردازشی رایانه کاربران مانند RAM و CPU استفاده می‌شود.
نتیجه گیری
برای داشتن یک سازمان قدرتمند باید از موفقیت افراد بهره‌مند شویم.
به همراه مجازی سازی با citrix اطمینان خاطر خواهید داشت که کارمندانتان به راحتی و با سرعت به تمامی منابع کاری که نیاز دارند دسترسی پیدا خواهند کرد.
به کمک مجازی سازی شکاف بین بهره وری کامل از عملکرد کارمندان و تفکر نوآورانه را از بین خواهید برد.
مجازی سازی با citrix به این موضوع کمک می‌کند تا دریابیم که چگونه یک نسل جدید فناوری می تواند به مردم کمک کند تا بیشتر روی کارها تمرکز کنند.
به همین دلیل سیتریکس متعهد به ارائه فضای کاری هوشمند و یکپارچه است. تا سازمان ها را برای دستیابی به کارهای بیشتر توانمند کند.