thinclient

وبلاگی در حوزه تین کلاینت

thinclient

وبلاگی در حوزه تین کلاینت

چند نکته که به هنگام خرید زیروکلاینت ارزان باید بدانید

به هنگام خرید زیروکلاینت باید به نکات مختلفی توجه نمایید تا هزینه هایی که برای داشتن یک زیر ساخت شبکه مناسب کرده اید با خرید یک زیروکلاینت ارزان بی‌کیفیت بر باد نرود. یکی از نقاط قوت زیروکلاینت امنیت است. از آنجا که یک زیروکلاینت فاقد سیستم عامل محلی است، راه های حمله بطور اساسی کاهش می‌یابد. اما توجه کنید که حتی یک مشتری صفر تا حدی آسیب پذیری دارد. نیازهای امنیتی را در نظر بگیرید و یک راه حل مناسب و مطمئن را که بی جهت مانع بهره وری نمی‌شود، انتخاب کنید.
به هنگام انتخاب یک زیروکلاینت ارزان شما باید به کل اکوسیستم نگاه کنید. ببینید از چه سروری استفاده می‌کنید؟ لازم است از چه برنامه هایی استفاده کنید؟ بنابراین نیازهای کاربر واقعا میتواند فرایند تصمیم گیری را در این حوزه پیش ببرد. به همین علت این که شما چه قابلیت هایی را برای کاربران نهایی قرار می دهید بسیار مهم است.نیازهای کارمندی که به طور معمول ویدئو کنفرانس انجام می دهد با نیازهای کارمندی که مهندسی و طراحی پیشرفته انجام می دهد متفاوت است. هرچه شخص بیشتر از برنامه های کاربردی استفاده کند به یک سیستم قوی تری نیاز دارد.
کاربری زیروکلاینت ارزان
زیروکلاینت باید متناسب با نوع کاربری خریداری شود. عموما زیروکلاینت ها برای ۳ نوع کاربرد مختلف استفاده می‌شوند:
کاربری اداری: همانطور که از نام آن مشخص هست برای کاربری های ساده مثل وب گردی و آفیس مناسب است که در اداره ها و سازمان هایی که تعداد زیادی کاربر دارند مورد استفاده قرار می‌گیرد.
کاربری آموزشی: بیشتر برای مراکز آموزشی مانند دانشگاه ها و مدارس یا آموزشگاها مورد استفاده قرار می‌گیرد که این نوع زیروکلاینت ها توان اجرای نرم افزار های نیمه سنگین مانند: فتوشاپ، اتوکد و تقریبا همه نرم افزارهای دو بعدی را دارند.
کاربری حرفه ای: این نوع زیروکلاینت تقریبا همه ی نرم افزار ها را اجرا می‌کند و از نظر پردازش گرافیکی و کاربردهای سنگین هیچ مشکلی ندارد.
اگر در زمان خرید زیرو کلاینت نوع کاربری متناسب با زیروکلاینت را انتخاب کنیم، قطعا صرفه اقتصادی خوبی خواهیم داشت، و از نظر فنی هم به مشکل نخواهیم خورد.
معایب احتمالی خرید زیروکلاینت متفرقه
به هنگام خرید یک زیروکلاینت نامرغوب ممکن است با مشکلاتی از جمله موارد زیر روبرو شوید.
کیفیت ساخت پایین
عدم پشتیبانی مناسب
کیفیت پایین در ارائه تصویری روان
سرعت پایین
امنیت کم
عدم پشتیبانی از پروتکل های مختلف شبکه
عدم پشتیبانی از درگاه های مختلف
کیفیت ساخت پایین
به هنگام انتخاب یک زیروکلاینت ارزان باید به چه نکاتی توجه نمود؟
مهم ترین موضوع در انتخاب زیروکلاینت ارزان نوع پروتکل ارتباطی آن ها با کامپیوتر مرکزی است. امروزه انواع مختلفی زیروکلاینت با پروتکل های RDP، VDI، DDP، و زیروکلاینت رسیوری وجود دارند.
زیروکلاینت VCLOUDPOINT مدل A1 در کشور چین ساخته شده و توسط نماینده رسمی این کمپانی یعنی شرکت رها در ایران به فروش میرسد. این زیروکلاینت یکی از انواع زیروکلاینت های رایج در بازار است که امروزه به دلیل ویژگی ها و قیمت مناسبی که دارد مصرف کننده و طرفداران بسیاری پیدا کرده است. در ادامه به بررسی برخی از ویژگی های این زیروکلاینت می‌پردازیم.
زیروکلاینت A1
متخصصان حوزه فناوری در رابطه با A1 میگویند اگر قرار باشد تا از بین اعدا 1 تا 10 به سخت افزار این زیروکلاینت ارزان نمره دهیم لازم است تا بگوییم این زیروکلاینت نمره 6 را به خود اختصاص خواهد داد. در نتیجه سخت افزار مناسب و قابل قبولی دارد. زیروکلاینت A1 یکی از انواع زیروکلاینت‌های برند Vcloudpoint و مناسب برای حوزه pc sharing و vdi است.
نوع پروتکل ارتباطی
پروتکل ارتباطی زیروکلاینت A1 با سرور مرکزی از نوع DDP است. DDP یکی از جدیدترین استانداردها در حوزه ی مجازی سازی دسکتاپ می‌باشد. که متعلق به کمپانی وی‌کلودپوینت است و به این‌ صورت عمل می‌کند که می‌توان به یک کاربر یا یک مجموعه از کاربران یک سیستم عامل اختصاص داد، با حداقل منابع سخت افزاری مورد نیاز (می‌توان یک رایانه ی رومیزی را در اختیار بیش از ۳۰ کاربر قرار داد) و همینطور کمترین میزان مصرف پهنای باند شبکه را داشت.
ویژگی‌های زیروکلاینت ارزان VCLOUDPOINT A1
دارای 4 پورت USB
یک پورت وی جی ای
پورت میکروفون و بلندگو
قابلیت نصب پشت مانیتور
مناسب برای استفاده 100 کاربر
امکان پخش ویدیو با کیفیت فول اچ دی
نتیجه گیری
به جرعت میتوان گفت که زیروکلاینت A1 تا 80 درصد پایداری در استفاده دارد پس بعد از خرید آن خیالتان باید تا حدود زیادی راحت باشد. یکی از مواردی که هنگام خرید زیروکلاینت ارزان باید مد نظر قرار داد امکانات آن ها می‌باشد. انتخاب بین انواع زیروکلاینت باید با آگاهی از نیازهای محاسباتی کاربران نهایی انجام شود. در ضمن این نکته را در نظر داشته باشید که در یک سازمان نیازی نیست تا تمامی کارکنان از زیروکلاینت استفاده نمایند. باید بر اساس نیازسنجی صورت گرفته شده به این موضوع دست یابید که کدام کارکنان بنا بر نقششان نیاز به رایانه های رومیزی سنتی دارند و کدامیک لازم است تا با زیروکلاینت ها و دسکتاپ مجازی کار کنند و بر این اساس اقدام به خرید زیروکلاینت کنید.

دفتر کار مجازی جایگزینی برای دفاتر کار سنتی

با پیشرفت تکنولوژی نیازها تغییر پیدا کردند و دیگر همانند سابق نیاز به حضور فیزیکی برای انجام خیلی از کارها وجود ندارد. و درصد بالایی از کسب و کارهای کوچک و استارتاپ ها به استفاده از دفتر کار مجازی روی آورده اند. به همین سبب شرکت ها نیز تمایل به جذب نیروهای دورکار و فریلنسر دارند. که همین موضوع خود موجب صرفه جویی بسیاری در هزینه ها خواهد شد.

دفتر کار مجازی چیست؟

دفتر کار مجازی یا Virtual office یک جایگزین مدرن به جای دفترکار سنتی است که مزایای بسیاری را نیز به همراه دارد. این نوع دفتر کار شما را از صرف هزینه و زمان زیاد برای اجاره دفترکار و استخدام افراد و همچنین هزینه های جانبی همانند: هزینه برق، آب، بیمه، تجهیز دفترکار و غیره بی‌نیاز می‌کند.

خدمات دفتر کار مجازی

شماره تلفن مجازی

منشی مجازی

مرکز تماس

سرویس IVR

آدرس پستی

ایمیل سازمانی

اتاق کنفرانس و جلسه

شماره تلفن مجازی

همانطور که می‌دانید سیستم تلفن ثابت محدود به مکان است و تنها در صورتی می‌توانید از آن استفاده کنید که در مکان مدنظر باشید. اما از آنجایی که این محدودیت با کسب و کار های امروزی همخوانی ندارد می‌توانید از سیستم شماره تلفن ابری استفاده نمایید که این سیستم قابلیت تماس و پاسخ گویی هم زمان با انبوهی از مشتریان را فراهم می‌کند. درصورتی که با این شماره های مجازی تماس بگیرید به صورت خودکار این تماس ها به تیم منشی مجازی این سرویس و با نام آن شرکت انتقال داده خواهد شد. و با بهره مندی از دفتر کار مجازی میتوانید از نیروهای غیرمتمرکز بهره مند شوید که از هرجایی بدون محدودیت می‌توانند به انجام وظایف کاری خود بپردازند.

سرویس منشی مجازی

سرویس منشی مجازی که اپراتوری انسانی و حرفه‌ای است پاسخگوی تماس هایتان خواهد بود با این تفاوت که نه تنها نیازی به حضور فیزیکی ندارد بلکه هزینه‌ی بسیار کمتری را نیز از استخدام یک نیروی مستقر در پی دارد.

مرکز تماس

نقطه مرکزی مدیریت ارتباط با مشتریان در سازمان مرکز تماس است. که شما با مدیریت آن می‌توانید از بروز بسیاری از مشکلات جلوگیری نمایید. ایجاد یک مرکز تلفن اینترنتی، نه تنها به این کسب و کارها فرصت استفاده از خدمات ارتباطی در بستر ویپ و اینترنت را خواهد داد، بلکه سبب می‌شود تا با کمترین هزینه و بدون اشغال فضای فیزیکی، از خدمات یک مرکز تماس و قابلیت های متعدد آن نهایت استفاده را ببرید.

تلفن گویا (IVR)

با استفاده از خدمات ویپ رها با نام رهابل میتوانید از مزایای بسیار این خطوط بهره‌مند شوید.

مزایای دفترکار مجازی

کاهش هزینه ها

سرویس دفتر کار مجازی یک تلفن ثابت سازمانی ابری به هر شرکتی اختصاص می‌دهد که قابل انتقال بوده و می‌توان داخلی‌های متعددی را برای هر فرد در هر نقطه‌ای تعریف کرد. در نتیجه کارمندان در هر مکانی که باشند می‌توانند به تماس‌ها پاسخ دهند و ارتباط خود را با مشتریان به درستی حفظ کنند. همچنین هزینه ماهیانه دفتر کار مجازی بسیار کمتر از دفتر کار سنتی است. زیرا هیچ یکی از هزینه‌های نگهداری و امکانات ساختمانی و نیز هزینه استخدام نیروی اداری را ندارد.

حذف مرزهای جغرافیایی و جابجایی آسان

مرزهای اداری را ازبین ببرید و اجازه دهید کارکنانتان از هرکجا با دسترسی به اینترنت پاسخگوی داخلی خود باشند. در صورتی که موضوع مکان فیزیکی مطرح نباشد در نتیجه میتوان افراد را از هرجای کشور برای انجام امور استخدام نمود.

تقویت و بزرگنمایی جلوه شرکت شما

بسیاری از شرکت ها و کسب و کارهای کوچک میتوانند با توجه به این که با بسیاری از مشتریان به صورت غیر حضوری ارتباط برقرار می‌کنند بهترین منو صوتی و داخلی های متنوع را ارائه نمایند.

چه مشاغلی از دفتر کار مجازی استفاده می کنند؟

استارتاپ ها

کسب و کارهای کوچک و خانگی

سایت های فروش اینترنتی

بازاریابان در شبکه های اجتماعی

مشاوران و وکلا

مشاغل نام برده شده از جمله طرفداران دفترکار مجازی هستند. همچنین با پیدایش و پیشرفت نرم افزارهایی مانند: ویدیو کنفرانس، اکنون استفاده از دفتر کار مجازی عملیاتی تر شده است. این دفترکار می‌تواند باعث افزایش بهره وری شود، زیرا خدمات آن، کارکنان را از انجام وظایف اداری و نیز رفت و آمدهای روزانه نجات می‌دهد. تک تک کارکنان می‌توانند از هر مکانی که برایشان راحت تر است کار کنند.

نتیجه گیری

با سرویس دفتر کار مجازی دیگر هزینه ها بر دوش کسب و کارتان سنگینی نخواهد کرد، و همانطور که میدانید مهم ترین نکته برای بقا و رشد در هر کسب و کاری مدیریت هزینه ها به بهترین نحو ممکن است. این سیستم بهترین انتخاب برای شرکت‌هایی است که دارای دفاتر و شعب های متعدد است. این پدیده همچون قطار با سرعت بالا در حرکت است. این شمایید که باید ببینید آیا می‌خواهید با این قطار همراه باشید یا خیر؟


آشنایی با رشته مهندسی سخت افزار رایانه

از زمانی که اولین کامپیوتر در زندگی انسان ها پا به عرصه گذاشت چندین دهه می‌گذرد. اما همچنان تاثیر شگفت انگیزی در زندگی روزمره ما انسان ها دارد که این تاثیر غیرقابل انکار است. به طوری که انجام بسیاری از کارهای امروزی توسط رایانه با سهولت بیشتری صورت می‌گیرد.
اما در این میان باید بیان کرد که هر رایانه از یک سری قطعات به نام سخت افزار که در کنار یکدیگر کار می‌کنند ساخته شده است که این سخت افزارها ماحصل تلاش های مهندسان سخت افزار رایانه است که در ادامه به بررسی رشته مهندسی سخت افزار رایانه می‌پردازیم.
ماهیت رشته مهندسی سخت افزار رایانه
متخصصان رشته مهندسی سخت افزار رایانه به تحقیق، طراحی، توسعه، تعمیر و آزمایش تجهیزات کامپیوتر و همچنین مطالعه و بررسی در رابطه با قطعات سخت افزار رایانه می‌پردازند. و همچنین در مراحل تولید و نصب به عنوان ناظر عمل مینمایند. سخت افزار شامل تمامی قسمت های فیزیکی کامپیوتر مانند: مدارهای چاپی, چیپ های رایانه, روترها و قطعات وابسته به آن ها مانند کیبورد, مانیتور, مودم, پرینتر و… می باشند. در ادامه با وظایف و مسئولیت های مهندس سخت افزار کامپیوتر، مهارت و توانمندی های مورد نیاز مهندسی سخت افزار رایانه، تحصیلات لازم برای ورود به این شغل و تیپ های شخصیتی متناسب با این شغل آشنا می شوید.
وظایف اصلی متخصص سخت افزار
مهندس سخت افزار متناسب بودن اجزای سخت افزار با آخرین پیشرفت های نرم افزاری را کنترل می‌کند. و در جهت ارتقای قدرت و قابلیت سخت افزارها تلاش می کند. بنابراین او اغلب با توسعه دهندگان و طراحان نرم افزار در ارتباط است. در ادامه به وظایف عمده رشته مهندسی سخت افزار رایانه می‌پردازیم.
آشنا بودن به ساختار داخلی رایانه ها
تعمیر و نگه داری سیستم های رایانه ای
بهینه سازی سیستم های رایانه ای
راه اندازی و نصب ابزارهای جانبی دستگاه ها
نظارت بر تولید و نصب رایانه ها
عیب یابی و اصلاح سیستم های سخت افزاری
بررسی روش های جدید طراحی و ساخت رایانه ها
طراحی سخت افزار جدید
مهارت و توانمندی‌های لازم برای مهندسی سخت افزار رایانه
مهارت های تحلیلی: به منظور تحلیل دقیق و صحیح الگوریتم های طراحی و امکان طراحی و یا رفع عیب لوازم و قطعات کامپیوتری
خلاقیت: به منظور کشف راهکارهای جدید برای طراحی و ساخت قطعات کارآمد و جدید یا عیب یابی طراح های قبلی و یا تعمیر قطعات معیوب
مهارت های تفکر انتقادی: زیرا اشخاصی که دارای چنین نوع تفکری می‌باشند، از توان زیادی برای مشاهده عیب ها و کاستی ها برخوردارند
مهارت های حل مساله: در صورت استفاده مناسب و تخصصی از مهارت های نام برده شده به کمک مهارت حل مسئله کمک زیادی به طراحی، ساخت لوازم و قطعات پیچیده و تخصصی با کمترین نقص خواهد شد.
دروس رشته مهندسی سخت افزار
در کنار دروس تخصصی گرایش سخت افزار مانند: مدار های الکترونیکی، سیستم های کنترل خطی، سیگنال ها و سیستم ها، الکترونیک دیجیتال، انتقال داده از جمله مهم ترین دروس تخصصی است. دانشجویان گرایش سخت افزار به مطالعه دروس مشترک با گرایش نرم افزار و فناوری اطلاعات نیز می پردازند. که باعث آشنایی با مفاهیمی هم چون: طراحی و پیاده سازی نرم افزار های مختلف،, آشنایی با زبان های مختلف برنامه نویسی، مباحث مدیریتی در گرایش فناوری اطلاعات و … می گردد که در آینده شغلی بسیار تاثیر گذار می باشد.
چه شخصیت هایی مناسب با شغل مهندسی سخت افزار هستند؟
در یک انتخاب شغل صحیح و درست، عوامل مختلفی از جمله ویژگی های شخصیتی، علایق، مهارت ها، شرایط خانوادگی، شرایط جامعه و … برای هر فرد باید در نظر گرفته شوند. یکی از مهم ترین این عوامل علاقه می باشد. که درنهایت منجر به موفقیت و یا شکست هر شخص در این رشته می‌شود. زیرا نیازمند مهارت های مختلف و تلاش و کوشش فراوان است.  بنابراین نمیتوان دقیقا اعلام کرد که فقط تیپ های شخصیتی خاصی هستند که در این شغل موفق می‌شوند.
کارشناسی ارشد گرایش سخت افزار
در مقطع کارشناسی ارشد گرایش سخت افزار دانشجویان می‌توانند بر حسب علاقه به تحصیل در یکی از گرایشات زیر بپردازند:
گرایش مهندسی نرم‌ افزار
 گرایش هوش مصنوعی و رباتیک
گرایش معماری سیستم های کامپیوتری
 گرایش مهندسی الگوریتم ها و محاسبات
 گرایش شبکه
 گرایش رایانش امن (امنیت)
نتیجه گیری
در نتیجه به علم طراحی،ساخت و تعمیر اجزای فیزیکی کامپیوتر علم مهندسی سخت افزار رایانه گفته می شود. طراحی سخت افزار جدید در این رشته معمولا برای آن دسته از کارشناسانی است که در واحدهای تحقیق و توسعه شرکت های تولید کننده سخت افزارهای کامپیوتری کار می‌کنند. همچنین به روز کردن تجهیزات موجود کامپیوتر عمدتا توسط کارشناس سخت افزار در سازمان ها و شرکت های مختلف انجام می شود. به عنوان مثال با پیشرفت سیستم عامل ها از ویندوز XP به ویندوز 10توسط کارشناسان سخت افزار ارتقاء پیدا کرد. بسیاری از کارشناسان این حوزه پس از فراغت از تحصیل اقدام به ارائه خدمات تخصصی در زمینه تعمیر انواع لوازم و تجهیزات کامپیوتری و سخت افزاری می‌کنند.

آشنایی با طرح صیانت از حقوق کاربران

نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی رای مثبت خود را به بررسی طرح صیانت از حقوق کاربران دادند. اما اشکالات و انتقادات بسیاری نسبت به این طرح وجود دارد و مخالفان بسیاری برای این طرح وجود دارد. این طرح طی دو سال گذشته تاکنون با تغییرات بسیاری روبرو شده است. اما با این حال نیز آخرین نسخه این طرح نیز با ابهامات بسیار زیادی روبرو است. این طرح بنا به گفته مسئولان برای حفاظت از حقوق کاربران در فضای مجازی در نظر گرفته شده است اما قشر عمده ای از مردم با اجرای آن مخالف هستند. و معتقدند که این طرح آسیبی جدی به کسب و کارهای اینترنتی و متخصصان فناوری اطلاعات و ارتباطات وارد مینماید.

تاثیر فضای مجازی بر زندگی انسان

همانطور که روشن است فضای مجازی با تمامی چالش هایی که دارد اما بخش مهمی از زندگی روزمره ما است. و کتمان یا حذف آن کاملا بی‌فایده و در برخی موارد عملا غیر ممکن است. کسب و کارهای اینترنتی اطلاع از اخبار مهم در جهان و اکتشافات جدید در حوزه های تکنولوژی و ارتباطات با دوستان و آشنایان در سراسر جهان تنها بخشی از کاربرد اینترنت و ارتباط مردم با شبکه جهانی است

برخی از جنبه های مثبت فضای مجازی

افزایش کارآفرینی: امروزه فضای مجازی یکی از زمینه هایی است که موجب افزایش کارافرینی شده است. و در واقع بسیاری از این طریق درآمد زندگی خود را تامین می‌نمایند.

گسترش آموزش: فضای مجازی در دوران کرونا کورسوی امیدی برای فعالیت‌های میلیون‌ها معلم و دانش‌آموز و دانشجو، مدافعان سلامت و مبلغان دینی را فراهم آورد تا خلاءهای ناشی از فراگیری کرونا را در کشور پر کند.

برابری فرهنگی: فضای مجازی این امکان را فراهم کرده تا افرادی که در روستاهای دورافتاده زندگی میکنند نیز بتوانند تنها با داشتن یک تلفن همراه هوشمند به تمامی اخبار دنیا دسترسی داشته باشند و استعدادهای خودشان را نیز با دیگر افراد به اشتراک بگذارند. و منجر به برقراری عدالت فرهنگی در تمامی مناطق شده است و دیگر افراد به دلیل دور بودن از پایتخت کشور از شکوفا نشدن استعدادهایشان محروم نیستند. بنابراین لازم است تا ما از چنین فضاهایی حمایت نماییم تا اقداماتی در جهت حذف آن انجام دهیم.

تصویب طرح صیانت از حقوق کاربران

ایده دهندگان طرح صیانت هنوز اطلاعات کافی و شفافی در خصوص این طرح را در اختیار عموم قرار نداده‌اند. و این طرح صرفا در یک جلسه غیرعلنی به تصویب رسیده است. و همین موضوع سبب واکنش و اعتراض مردم شده است. بنا به تقاضای عده‌ای از نمایندگان مردم برای بررسی طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی بر اساس اصل 85 قانون اساسی با 121 رای موافق در صحن مجلس تصویب شد.

اصل 85 قانون اساسی

اصل 85 قانون اساسی بیان می‌کند: که سمت نمایندگی قائم به شخص است و قابل واگذاری به دیگری نیست. مجلس نمی‌تواند اختیار قانونگذاری را به شخص یا هیاتی واگذار کند. ولی در موارد ضروری می‌تواند اختیار وضع بعضی از قوانین را با رعایت اصل هفتاد و دوم به کمیسیون‌های داخلی خود تفویض کند، در این صورت این قوانین در مدتی که مجلس تعیین می‌نماید به صورت آزمایشی اجرا می‌شود و تصویب نهایی آن ها با مجلس خواهد بود.

همچنین مجلس شورای اسلامی می‌تواند تصویب دائمی اساسنامه سازمان ها، شرکت ها، موسسات دولتی یا وابسته به دولت را با رعایت اصل هفتاد و دوم به کمیسیون های ذیربط واگذار کند. و یا اجازه تصویب آن ها را به دولت بدهد. در این صورت مصوبات دولت نباید با اصول و احکام مذهب رسمی کشور و یا قانون اساسی مغایرت داشته باشد، تشخیص این امر به ترتیب مذکور در اصل نود و ششم با شورای نگهبان است. علاوه بر این، مصوبات دولت نباید مخالفت قوانین و مقررات عمومی کشور باشد و به منظور بررسی و اعلام عدم مغایرت آن ها با قوانین مزبور باید ضمن ابلاغ برای اجرا به اطلاع رئیس مجلس شورای اسلامی برسد.

سخنان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در رابطه با طرح صیانت از حقوق کاربران

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ضرر پیش نویس طرح صیانت از کاربران فضای مجازی که روی میز است. بسیار زیاد است و طراحان آن به اهداف مدنظر نمی‌رسند. امیدواریم‌آنچه در رابطه با طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی تصویب می شود به سود ملت باشد.

نتیجه گیری

این محدویت باعث حریص شدن افراد در دست یابی به آن به طرق متعدد می‌شود. بنابراین با اقدامات جبری نمیتوان مردم را از دسترسی به حق و حقوق فرهنگی خویش محروم کرد. بسیاری از منتقدان به این طرح بیان می‌کنند که مردم ما به این آگاهی و درک رسیده‌اند که به هنگام ورود به فضای مجازی از چه مطالبی استفاده نمایند. و به بلوغ فرهنگی رسیده‌اند و این حجم از نگرانی از سوی مجلس و برخی از گروه ها بیش از حد و به اصطلاح کاسه داغ تر از آش شدن است. و لازم است تا مردم آزادی عمل داشته باشند.

افرادی که در این حوزه نگران هستند و معتقدند که فضای مجازی دارای خطراتی است باید به دغدغه های جامعه و افراد توجه داشته باشند. و تلاش کنند تا این فضا به نحو مطلوب گسترش پیدا کند. همچنین آگاهی و شناخت جامعه نسبت به خطرات احتمالی را افزایش دهند. با طرح صیانت از حقوق کاربران بحران بسیار بزرگی برای میلیون ها کسب و کار اینترنتی ایجاد خواهد شد. اما با تمامی این موارد همچنان یک کمیسون ویژه در بهارستان در حال بررسی و تصویب این طرح است. که پس از تصویب شورای نگهبان اجرایی خواهد شد.

لازمه دورماندن از تهدیدات آموزش است نه محدود سازی.


نرم افزار دورکاری رها

در دورکاری عوامل متعدد بسیاری وجود دارند که باید به آن ها توجه شود. اگر قصد دارید برای تیمتان شرایط دورکاری را فراهم نمایید. لازم است تا از یک نرم افزار دورکاری بهره مند شوید و استفاده نمایید.
در این مقاله به معرفی سامانه دورکاری رها می‌پردازیم. یکی از دغدغه های دیگر افراد به هنگام دورکاری به اشتراک گذاری مستندات یا همان داکیومنت ها است.
نرم افزار دورکاری vdi.dev با کاربری بسیار آسوده در اختیار شما می‌باشد. که می‌توانید از دموی رایگان نرم افزار دورکاری EasyScaler رها برای مدتی استفاده نمایید.
این نرم افزار در ابتدای امر، جهت ارتباط امن و دسترسی قطعی تمامی استانداردهای ممکن را بررسی می‌نماید. و پس از آن به کاربر اجازه استفاده از منابع را خواهد داد.
این سامانه با تمامی مرورگرها به غیر از مرورگرهای مایکروسافت سازگاری دارد.
ویژگی های سامانه دورکاری رها
این سامانه انواع مختلفی از نرم افزارهای کاربردی نظیر: word، excel، PowerPoint ،outlook ، photoshop، illustrator، corelCAD و … را دربر دارد. و شما تنها با یک کلیک ساده بر روی هریک قادر به استفاده از آن‌ها خواهید بود.
می توانید با استفاده از VDIDEV HTML5 با گرافیکی بسیار متفاوت به کلیه ی نرم افزار های خود با امکانات بی نظیر به صورت هم زمان دسترسی داشته باشید.
نرم افزار دورکاری EasyScaler رها
دروازه ابری EasyScaler یک نرم افزاری دورکاری است که عملکردی مشابه محصول گران قیمت شرکت Citrix با نام NetScaler VPX دارد.
با استفاده از EasyScaler کاربران می‌توانند به تمامی منابع نرم افزاری داخل سازمان در خارج از آن و بوسیله اتصال اینترنتی دسترسی داشته باشند.
برای مثال کاربران می‌توانند به سیستم عامل یا نرم افزارهای داخل سازمان با استفاده از تلفن همراه و یک اتصال اینترنتی دسترسی داشته باشند.
EasyScaler در بیان فنی‌تر می‌تواند کلیه منابعی که با استفاده از تکنولوژی‌های زیر ساخت میز کار مجازی در داخل سازمان و با راهکارهای شرکت‌هایی نظیر: VMware و Citrix و Microsoft و Parallels پیاده سازی شده‌اند.
را بدون هزینه های گزاف و به صورت متن باز در اختیار کاربران قرار دهند. لازم به ذکر است که دروازه ابری Easy Scaler به طور کامل طراحی و برنامه نویسی شده است.
و به واسطه آن سازمان‌های مختلف می‌توانند از امکانات زیر ساخت میز کار مجازی بر روی ابرها بهره‌مند گردند و این سیستم را به هر نحو شخضی سازی کنند.
امنیت اطلاعات در استفاده از نرم افزار دورکاری
اگر در استفاده از نرم افزار دورکاری امنیت اطلاعات مبحثی مبهم برایتان است توجه شما را به این نکات جلب می‌کنم:
بالاترین استانداردهای امنیت اطلاعات در نرم افزار دورکاری EasyScaler رها درنظر گرفته شده است. و به همین راستا هیچگونه اطلاعاتی بین سازمان و کارمند دورکار مبادله نمی‌شود. و تنها یک سیگنال از سمت کاربر به سمت تونل ایمن دیجیتال برای سازمان می‌آید.
در این روش به هیچ وجه نیازی نیست رایانه هر کاربر در داخل سازمان روشن باشد. و یا حتی نیازی نیست هر کارمند داخل سازمان یک رایانه و یا حتی یک سیستم عامل مجازی داشته باشد.
مصرف پهنای باند ناچیز در این حالت، برای هر کاربر دورکار به طور متوسط پهنای باند زیر ۳۰ کیلو بایت مصرف می‌شود. و حتی این پهنای باند را برای هر کارمند می‌توان روی ۲۰ کیلو نیز محدود کرد.
در این روش دورکاری نوین، علاوه بر اینکه کارمند دورکار در دریافت تصویر خود تاخیری مشاهده نمی‌کند. (چون تصویری منتقل نمی‌شود) بلکه از کیفیت بالای تصویر نیز بهره‌مند است. و حتی می‌توان رزولوشن های بالایی تا ۸K را نیز به کارمندان دورکار ارائه داد.
قابلیت ضبط صفحه نمایش‌گر کارمند از لحظه ورود تا لحظه خروج با حجمی بسیار پایین و دقیقا با همان کیفیتی که کارمند مشاهده می‌کند را نیز دارد.
نتیجه گیری
نرم افزار دورکاری EasyScaler رها ماحصل 5 سال تلاش و طراحی تیمی متخصص است. که در این راستا ساعت‌ها مطالعه داشته و چندین هزار خط کد برنامه نویسی برای به سرانجام رسیدن این پروژه داشته است.
سامانه دورکاری رها الگو گرفته شده از میزکار مجازی سیتریکس، سامانه اشتراک گذاری کارت گرافیک رها، مدیریت ارتباطات سیتریکس، utm و دیگر سامانه ها است.
در واقع این سامانه تمامی امکانات لازم برای انجام امور به نحو احسنت را در خود جای داده است. و بهترین و مناسب ترین گزینه ها از هر سامانه را گرد هم آورده و یک سامانه با تمامی ویژگی ها را به وجود آورده است.