thinclient

وبلاگی در حوزه تین کلاینت

thinclient

وبلاگی در حوزه تین کلاینت

آموزش گام به گام ریستور کردن ویندوز!

یادگیری ریستورکردن ویندوز از آنجایی برای من مهم شد که چند سال پیش، من به عنوان یک فریلنسر برای شرکتی کار می‌کردم. همه چیز به خوبی پیش می‌رفت تا هفته دوم کارم، زمانی که به سایتی رفتم و متوجه شدم که ناگهان تبلیغات عجیبی در صفحه نمایشم چشمک می‌زند و توانایی دسترسی به نرم افزار امنیتی خود را از دست داده‌ام. من باید از شر هر چیزی که به سیستمم هجوم آورده بود خلاص می‌شدم. امیدوار بودم که این امر بدون نیاز به تنظیم مجدد رایانه شخصی‌ام اتفاق بیوفتد. در آن وضعیت من یک جایگزین داشتم: که آن هم ریستور کردن ویندوز بود!

برای ریستور کردن ویندوز از System Restore استفاده کنید.

System Restore یک ویژگی مفید است که نوعی عکس فوری از نرم افزار، رجیستری و پیکربندی درایور رایانه شخصی شما در یک نقطه خاص از زمان به نام نقطه بازیابی می‌گیرد. این تعریف درواقع یک توضیح کلی و جامع درباره ریستورکردن ویندوز بود. سپس، در صورت لزوم، می‌توانید رایانه شخصی خود را به آن نقطه از زمان برگردانید. البته ممکن است برخی از کارهایی را که از زمان ایجاد آن نقطه بازیابی انجام داده‌اید از دست بدهید. تغییرات ناخواسته‌ای را که ممکن است بدون اجازه شما انجام شده باشد را حذف کرده و آن را به حالت اولیه خود بازمی‌گردانید.

آموزش راه اندازی SYSTEM Restore

برای ریستور کردن ویندوز، ابتدا باید آن را فعال کرده و یک نقطه بازیابی یا ریستور پوینت ایجاد کنید. به قسمت جستجو در نوار وظیفه خود بروید و “system restore” را تایپ کنید، و “Create a restore point” را خواهید دید. روی آن کلیک کنید.

با کلیک بر روی آن گزینه System Properties ظاهر می‌شود (که در مقایسه با اکثر رابط های فعلی ویندوز 10 نسبتا قدیمی‌ست). پس از آن شما در برگه System Protection خواهید بود. اگر قبلا هرگز از System Restore استفاده نکرده‌اید، همه دکمه‌ها به جز «Configure» خاکستری می‌شوند. مطمئن شوید که درایو موجود شما (معمولا درایو C:) هایلایت شده است و سپس روی «Configure» کلیک کنید.

در بخش «Restore Settings»، «Turn on system protection» را انتخاب کنید. در صورت تمایل، می‌توانید حداکثر فضای دیسک مورد استفاده برای نقاط بازیابی یا ریستور پوینت خود را انتخاب کنید. پس از آن، موارد قدیمی‌تر برای ایجاد فضا حذف می‌شوند. معمولا بسته به حجم هارد دیسک شما، 1 تا 5 گیگابایت کافی است. روی «OK» کلیک کنید.

دوباره به پنجره های System Properties باز خواهید گشت. ایده خوبی است که برای ریستور کردن ویندوز فورا یک restore pointجدید ایجاد کنید، بنابراین روی دکمه “Createکلیک کنید. نقطه بازیابی خود را در پنجره باز شده نام‌گذاری کنید و روی “Create” کلیک کنید. پس از یک یا دو دقیقه، باید یک پاپ آپ دیگر دریافت کنید که می گوید “The restore point was created successfully.” روی «Close» کلیک کنید.

کار شما در اینجا تمام شده است. به خاطر داشته باشید که نقاط بازیابی جدید تنها زمانی ایجاد می‌شوند که به گفته مایکروسافت، « برنامه، درایور یا به‌روزرسانی ویندوز جدید را نصب کرده باشید». همچنین می‌توانید هر بار که می‌خواهید به صورت دستی یک ریستور پوینت ایجاد کنید، دستورالعمل‌های بالا را دنبال کنید.

استفاده از ریستور پوینتی که در برای ریستور کردن ویندوز ایجاد کرده‌اید!

به قسمت جستجو در نوار وظیفه خود بروید و “system restore” را تایپ کنید.” Create a restore point ” ظاهر می‌شود. روی آن کلیک کنید.

باز هم خود را در پنجره System Properties و تب System Protection خواهید دید. این بار روی “System Restore…” کلیک کنید.

یک پنجره پاپ آپ با عنوان “Restore system files and settingsدریافت خواهید کرد. روی Next کلیک کنید.

لیستی از تمام نقاط بازیابی مختلف ایجاد شده، از جمله تاریخ و زمان ایجاد آن‌ها، نام آن‌ها و اینکه آیا به صورت دستی ایجاد شده‌اند یا نه را دریافت خواهید کرد. انتخاب کنید که به کدام یک می‌خواهید برگردید.

ایده خوبی است که اگر می‌خواهید روی «Scan for affected programs» کلیک کنید. با این کار لیستی از برنامه‌هایی که حذف می‌شوند و ممکن است به طور خودکار بازیابی شوند را به شما ارائه می‌دهد. پنجره‌ها را ببندید و سپس بر روی Next کلیک کنید.

پنجره تأیید نهایی، مواردی جهت ریستور کردن ویندوز را برای شما لیست می‌کند که شامل عبارت‌های زیر است:

ریستور پوینت انتخابی شما.

درایوی که در این بازیابی مهم است.

هشداری مبنی بر اینکه اگر رمز عبور ویندوز خود را اخیرا تغییر داده اید، با استفاده از درایو USB یک دیسک بازنشانی رمز عبور ایجاد کنید. همچنین یک فرصت دیگر برای اسکن برنامه های آسیب دیده خواهید داشت. برای شروع فرآیند روی “Finish” کلیک کنید.

نتیجه‌گیری

ریستور کردن ویندوز یکی از ویژگی‌های سیستم عامل ویندوز است که به شما امکان می‌دهد وضعیت رایانه خود را به نقطه قبلی برگردانید. در این مقاله شیوه بازیابی سیستم را به صورت گام به گام آموزش دادیم. بوسیله مطالعه و مرور این مقاله می‌توانید اطلاعات از دست رفته خود را بازیابی کرده و به تاریخ و زمان دلخواه خود برگردید

مینی پی سی شیائومی، با وزن 250 گرم روانه بازار می‌شود!

شیائومی یوپین یک رایانه شخصی جدید با وزن تنها 250 گرم به نام Ningmei Mini Computer ‘CR80’ روانه بازار کرده است که می‌تواند به مانیتور، صفحه کلید و ماوس متصل شود.در ادامه مقاله درباره ویژگی‌های این مینی پی سی شیائومی خواهید خواند. همچنین به خاطر داشته باشید که اطلاعات تکمیلی درباره مینی پی سی ها را می‌توانید در مقاله‌های پیشین مجله رها مطالعه کنید.
وزن این مینی کامپیوتر  کمی بیشتر از یک گوشی موبایل است و شما می‌توانید آن را در هر جیبی قرار دهید و حتی کمتر از 200 دلار برای شما هزینه خواهد داشت.
ویژگی‌های اصلی مینی پی سی شیائومی!
مینی پی سی به عنوان جایگزینی عالی برای رایانه‌های رومیزی سنتی برای افرادی که کاربری گیمینگ ندارند مطرح می‌شود.
و اکنون به لطف سرمایه گذاری جمعی شرکت چینی XiaomiYoupin، یک مینی پی سی جدید با وزن 250 گرم به نام Xiaomi Ningmei Mini PC CR80′ راه‌اندازی کرده است و از همه بهتر، می‌توانید بسیاری از دستگاه‌های خارجی مانند مانیتور، ماوس و صفحه کلید را به هم متصل کنید.
همانطور که گفتیم، امتیاز این مینی پی سی شیائومی، اندازه آن است. زیرا تنها 12 سانتی متر طول و عرض و کمتر از 2.5 سانتی متر ضخامت دارد. وزن آن تنها 250 گرم است و اساسا وزن آن کمی بیشتر از یک تلفن همراه است. این دستگاه یک پردازنده چهار هسته‌ای N5105 با فرکانس توربو تا 2.9 گیگاهرتز را داراست. همچنین دارای 4 مگابایت حافظه کش L3 است و تنها 10 وات برق مصرف می‌کند.
از سوی دیگر، این مینی کامپیوتر به هارد دیسک SSD پرسرعت مجهز شده است که می توان storage آن را تا 512 گیگابایت ارتقا داد.
Ningmei می‌تواند به تلویزیون، مانیتور، پروژکتور، چاپگر، اسکنر و بسیاری از دستگاه‌های خارجی دیگر متصل شود.
بعد از این‌ها نوبت بررسی connectivity و شیوه اتصالات این دستگاه است. مینی پی سی شیائومی دارای یک کارت شبکه بی‌سیم اینتل AC7265 است که از اتصال Wi-Fi دو بانده پشتیبانی می‌کند و همچنین دارای یک ماژول بلوتوث است تا بتوان بسیاری از دستگاه‌های دیگر را متصل کرد.
شیائومی Ningmei Mini PC ‘CR80’ در دو نوع به فروش می‌رسد: یکی با 6 گیگابایت رم + 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی با قیمت 172 دلار و نسخه دیگر با 8 گیگابایت رم + 256 گیگابایت حافظه داخلی به قیمت 204 دلار.
آیا مینی پی سی شیائومی همان تین‌کلاینت است؟
تین کلاینت، مینی کامپیوتر و مینی پی سی همگی به یک معنا و کاربرد هستند، یعنی رایانه‌ی کوچک و هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند.
این نام ها صرفا نام‌های متفاوت برای یک دستگاه هستند و همانند یک کامپیوتر معمولی دارای انواع سخت‌افزار (RAM ،CPU ،Storage و …) هستند.
تولیدکنندگان این رایانه‌های کوچک، برای این که بتوانند محصولات کوچک‌تری عرضه کنند، مجبور به حذف یا تغییر شکل برخی از سخت‌افزارهای یک رایانه‌ی معمولی هستند. اطلاعات بیشتر درباره تین کلاینت را در مجله ما مطالعه کنید.
نتیجه‌گیری
مینی پی سی شیائومی Ningmei ‘CR80’ به یک SSD پرسرعت M.2 و حافظه DDR4 مجهز شده است. SSD همچنین می تواند تا 512 گیگابایت ظرفیت کل ارتقا یابد. رایانه شخصی را می توان به تلویزیون، مانیتور، پروژکتور، چاپگر، اسکنر و غیره متصل کرد و می توان از آن برای اهداف مختلفی استفاده کرد. در واقع مینی کامپیوتر یک تین کلاینت است که برای کسب اطلاعات بیشتر درباره انواع تین‌کلاینت‌ها و مقایسه آن با دیگر تین کلاینت‌ها می‌توانید به وب سایت ما مراجعه کنید. اگر چرخی در مجله رها و وبسایت رها زده باشید، احتمالا اخبار مینی پی سی برای‌تان جالب تر خواهد بود.

آیا دستگاه زیروکلاینت s100 بخرم؟

در مقاله های پیشین درباره اینکه زیرو کلاینت چیست و انواع زیرو کلاینت صحبت کرده‌ایم. اکنون به معرفی یک از زیروکلاینت هایی خواهیم پرداخت که در نوع خود و با توجه به بازه قیمتی آن، یکی از مناسب ترین و کارآمد ترین زیرو کلاینت ها است. اگر چه زیروکلاینت s100 در مقایسه با زیروکلاینتی چون R1 دارای عملکرد ضعیف تری است، اما در دسته بندی زیروکلاینت های هم رده خود حرفی برای گفتن دارد. در اینجا به بررسی زیرو کلاینت s100 و ویژگی ها و دلایل خرید آن خواهیم پرداخت.

یک نگاه کلی به زیروکلاینت S100

زیروکلاینت ها کامپیوترهای کوچک رومیزی هستند که امکان استفاده هم‌زمان چند کاربر را از یک سیستم‌عامل هم می‌کنند.

با استفاده از این زیروکلاینت، هر کاربر محیط کاری مجزا و مخصوص به خودش را دارد.

پروتکل استفاده‌شده در زیروکلاینت vCloudPoint S100 از نوع DDP می‌باشد.

منحصربه‌فردترین نوع پروتکل برای ارتباط مابین سرور و  زیروکلاینت های vCloudpoint از طریق بستر شبکه است.

امروزه DDP از جدیدترین استانداردهای روز دنیا در حوزه مجازی‌سازی دسکتاپ می‌باشد و متعلق به کمپانی وی کلودپوینت است.

این پروتکل امکان اشتراک‌گذاری منابع سخت‌افزاری و نرم‌افزاری بین حداقل ۳۰ کاربر را فراهم می‌کند.

استفاده از این دستگاه در یک مجموعه سبب کاهش ۵۰ درصدی برق مصرفی و همچنین کاهش هزینه‌های مجموعه می‌شود.

در چه مواقعی و برای چه کاربری  باید زیرو کلاینت s100 تهیه کنیم؟

این زیروکلاینت به عنوان یک زیروی اقتصادی شناخته می‌شود. زیرو کلاینت s100 به دلیل دارای بودن برخی قابلیت های مازاد بر زیروکلاینت های هم رده خود، یک زیرو کلاینت اقتصادی است. همچنین این دستگاه دارای پروتکل  DDP است که بهینه شده پروتکل RDP است. چنین چیزی باعث بهبود و بهینه شدن کیفیت تصویر می‌شود. این دستگاه اغلب برای مصارف اداری و غیر گرافیکی کاربرد دارد.

چرا در بین زیروکلاینت های هم رده باید زیروکلاینت S100 را انتخاب کنیم؟

علاوه بر مزایای ذکر شده، زیروکلاینت s100 دارای پنل مدیریتی است. مزیت این ویژگی بسیار جالب و کاربردی است. پنل مدیریتی امکان مدیریت آسان تر و شخصی سازی کردن دسترسی های هر کاربر را فراهم می‌کند.

برخی از ویژگی‌های پنل کنترلی مدیریتی:

کاملا فارسی

بدون نیاز به داشتن دانش خاص: برای مدیریت این پنل نیاز به دانش تخصصی وجود ندارد وبرای هر کاربری امکان مدیریت آسان ان وجود دارد.

ممکن بودن پخش دسکتاپ برای همه‌ی کاربران.

مقدور بودن نظارت آنلاین و هم‌زمان دسکتاپ همه‌ی کاربران.

امکان کنترل دسکتاپ کاربران.

تخصیص فضای ذخیره‌سازی اختصاصی به هر کاربر.

امکان تنظیم ویژگی‌های گرافیکی خاص برای هر کاربر.

استفاده بهینه از منابع سخت‌افزاری.

ویژگی های زیروکلاینت S100 چیست؟

دارای پردازنده ۴ هسته‌ای و فرکانس ۱٫۶ گیگاهرتز می‌باشد.

تعداد کاربرانی که قابلیت اتصال به این دستگاه را دارند بدون محدودیت می‌باشد.

پورت‌های به‌کاررفته شده در این زیروکلاینت شامل: ۴xUSB2.0, Audio, Mic می‌باشد که پاسخگوی تمام نیازهای کاربران است.

قابلیت پخش مدیا به‌ صورت FULL HD و VGA از دیگر مزایای این زیروکلاینت است.

نتیجه‌گیری

بنابراین با توجه به مطالب گفته شده به نظر می‌رسد اگر شما کاربری اداری دارید، زیروکلاینت S100 می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر درباره آن می‌توانید با همکاران ما در مجموعه دانش بنیان رها تماس گرفته و از خدمات و مشاوره ما بهره مند شوید. شرکت دانش بنیان رها به عنوان مرجع مجازی سازی در ایران، و با مجموعه ای از مهندسین فناوری و اطلاعات، بستری حرفه ای و تخصصی برای بهینه سازی سازمان شما را فراهم کرده است.

معرفی چند نمونه از مزایای مجازی سازی

این روزها هر رخدادی در حوزه تکنولوژی و فناوری اطلاعات گامی بزرگ به سوی تغییر دنیا و سبک زندگی بشر است. مجازی سازی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و از جمله علوم و مباحث جدیدی‌ است که پا به عرصه گذاشته‌ است. این رشته زیرشاخه رشته فناوری اطلاعات است. مزایای زیادی را می‌توان برای آن برشمرد که ما تنها به موارد محدودی از مزایای مجازی سازی خواهیم پرداخت.
افزایش کارایی و بهره وری یکی از مزایای مجازی سازی
با کاهش رایانه ها، تیم های فناوری اطلاعات شما می توانند زمان کمتری را برای حفظ سخت افزار فیزیکی و زیرساخت فناوری اطلاعات صرف کنند. شما قادر خواهید بود به جای گذراندن فرآیند پرزحمت و طاقت فرسای اعمال به روز رسانی بر روی هر یک از کامپیوترها، از مزایای مجازی سازی بهره مند شوید و محیط را در تمامی ماشین های مجازی در محیط مجازی روی سرور نصب، به روز رسانی و نگهداری کنید. زمان کمتری که به حفظ محیط اختصاص داده می شود، کارایی و بهره وری تیم شما را افزایش می دهد.
مدیریت منابع سخت افزاری
از جمله مزایای مجازی سازی در مدیریت منابع سخت افزاری می‌توان به کاهش تعداد سخت افزار موجود در سازمان اشاره کرد. این مزیت موجب می‌شود که تعمیر و یا تامین سخت افزار بسیار آسان تر انجام شود. این بدان معناست که تمرکز نیروی فناوری اطلاعات شما تنها برروی یک سرور خواهد بود و از تهیه و تعمیر تعداد زیادی کامپیوتر شخصی آسوده خواهید بود. همچنین در ایجاد نظم در محیط کار بسیار موثر خواهد بود.
بهینه سازی منابع سخت افزاری
در حالت پیشرفته تر میتوان سخت افزار چندین سرور مختلف را به طور منطقی با یکدیگر جهت مجازی سازی تجمیع نمود. و کل منابع را به صورت تجمیعی در اختیار یک Hypervisor قرار داد.
صرفه جویی در زمان
با استفاده از مجازی سازی شما برای عیب یابی، نصب نرم افزارها و برنامه ها، برطرف کردن چالش ها و باگ های سیستم، کافیست که زمان خود را صرف یک سرور کنید. به این صورت تمامی تغییرات برای همه کاربران اعمال خواهد شد. صرفه جویی در زمان برای یک نیروی کار در حوزه فناوری اطلاعات، جزو مهم ترین مزایای مجازی سازی است.
صرفه جویی در هزینه
به همین ترتیب و با توجه به مزایای گفته شده، کاملا مبرهن است که با کاهش سخت افزار و نیروی کار و همچنین با توجه به بهینه شدن مصرف انرژی، شاهد کاهش چشمگیر هزینه ها خواهیم بود.
مدیریت یکپارچه
این راهکار یک روش قوی و کارامد برای کمک به رها شدن از مشکلاتی را فراهم می‌کنند که هر روز بر سر راه مدیران قرار می‌گیرند. این تکنولوژی نرم‌افزاری موجبات دگرگونی در چشـم انـداز فناوری اطلاعات (IT) و همچنین تغییرات اساسی در زیرساخت سازمان را فراهم می‌کند.
کاهش مصرف انرژی
وقتی بتوانید تعداد سرورهای فیزیکی را کاهش دهید، منجر به کاهش میزان مصرف انرژی می شود. در نتیجه هزینه‌های کسب‌وکار نیز کاهش می‌یابد و این پول را می‌توان در جای دیگری دوباره سرمایه‌گذاری کرد.
نتیجه گیری
استفاده از یک محیط غیر مجازی می تواند ناکارآمد باشد زیرا زمانی که برنامه را روی سرور مصرف نمی کنید، محاسبات بیکار است و نمی توان از آن برای برنامه های دیگر استفاده کرد. هنگامی که یک محیط را مجازی می کنید، آن سرور فیزیکی تنها به ماشین های مجازی زیادی تبدیل می شود. این ماشین‌های مجازی می‌توانند سیستم‌عامل‌های مختلفی داشته باشند و برنامه‌های متفاوتی را اجرا کنند در حالی که هنوز همگی روی یک سرور فیزیکی واحد میزبانی می‌شوند.
ادغام برنامه‌ها در محیط‌های مجازی یک رویکرد مقرون‌به‌صرفه‌تر است، زیرا می‌توانید مشتریان فیزیکی کمتری را مصرف کنید، به شما کمک می‌کند پول کمتری را برای سرورها خرج کنید و در هزینه‌ها برای سازمانتان صرفه‌جویی کنید. که این مورد یکی از هزاران مزایای مجازی سازی است.

آموزش گام به گام و تصویری بکاپ گرفتن از ویندوز 10!

همیشه باید یک نسخه پشتیبان کامل برای محافظت از فایل‌های خود و تنظیمات ویندوز 10 ایجاد کنید. در این راهنما دستورالعمل‌هایی برای بکاپ گرفتن از ویندوز با ابزار System Image Backup برای شما قرار داده‌ایم.
بکاپ گرفتن از ویندوز، یک ضرورت برای سیستم شما!
در چک لیست برنامه‌های بازیابی ، تهیه یک نسخه پشتیبان از ویندوز باید در بالای لیست شما قرار بگیرد.زیرا بهترین استراتژی در برابر خرابی سخت افزار، برنامه‌ها و چالش‌های مرتبط با ارتقا ویندوز، و همچنین حملات بدافزاری، بکاپ گرفتن از ویندوز است.
اگر از ویندوز 10 استفاده می‌کنید، روش‌های مختلفی برای ایجاد نسخه پشتیبان از ویندوز وجود دارد. برای مثال، می‌توانید فایل‌ها را به صورت دستی در یک درایو خارجی کپی کنید یا آن‌ها را در یک سرویس ذخیره‌سازی ابری مانند OneDrive آپلود کنید.با این وجود اگر نمی‌خواهید از روش‌های دستی استفاده کنید، می‌توانید بکاپ گرفتن از ویندوز را با استفاده از ابزار Image Backup امتحان کنید.
این نسخه پشتیبان از ویندوز به دلیل اینکه حاوی یک کپی از همه چیز در رایانه، از جمله نصب، تنظیمات، برنامه‌ها و فایل‌ها است، گزینه خوبی برای در دست داشتن بکاپ است. معمولا این ابزار برای بازیابی کل سیستم در زمانی که مشکلات سخت افزاری یا نرم افزاری مهم مانند خرابی هارد دیسک رخ داده است و یا زمانی که می‌خواهید به نسخه قبلی ویندوز 10 برگردید، مناسب و کاربردی است.
آموزش بکاپ گرفتن از ویندوز به همراه تمام تنظیمات سفارشی، برنامه‌ها و فایل‌ها!
نکته: دستورالعمل‌های ذکر شده در این راهنما برای ایجاد یک نسخه پشتیبان کامل و موقت، فقط در زمانی که این ویژگی هنوز در دسترس است توضیح داده شده است.
نحوه ایجاد یک نسخه پشتیبان از ویندوز 10 با ابزار System Image Backup
این ابزار به شما امکان می‌دهد یک نسخه پشتیبان کامل از یک درایو خارجی یا پوشه اشتراکی شبکه ایجاد کنید. با این حال، بهتر است از حافظه‌ای که قابلیت جابجایی داشته باشد استفاده کنید، که بتوانید آن را جدا کرده و در مکان فیزیکی دیگری ذخیره کنید.
مراحل ایجاد نسخه پشتیبان به صورت زیر خواهد بود:
تنظیمات را باز کنید.
روی Update & Security کلیک کنید.
سپس Backup کلیک کنید.
در زیر ” Looking for an older backup?” در بخش، گزینه Go to Backup and Restore (Windows 7) را کلیک کنید.
از سمت چپ روی گزینه Create a system image کلیک کنید.
گزینه On a hard disk را انتخاب کنید.
از منوی کشویی «On a hard disk» استفاده کنید و مکان صدور نسخه پشتیبان کامل ویندوز 10 را انتخاب کنید.
روی دکمه Next کلیک کنید.
(این مرحله اختیاری است) می‌توانید هریک از هارد دیسک‌های اضافی را برای گنجاندن در نسخه پشتیبان انتخاب کنید.
بر روی گزینه Next کلیک کنید.
گزینه Start Backup را انتخاب کرده و کلیک کنید
No را انتخاب کنید.
و در نهایت روی Close کلیک کنید.
نتیجه‌گیری
زمانی که در حال بکاپ گرفتن از ویندوز هستید، امکان کار کردن با سیستم وجود دارد. ، حتی اگر فایل‌ها باز هستند و برنامه‌ها در حال اجرا باشند این امکان وجود دارد. زیرا از ویژگی Shadow Copy برای پشتیبان‌گیری از فایل‌ها استفاده می‌کند.
پس از تکمیل فرآیند، می‌توانید درایو خارجی را جدا کرده و در مکانی امن ذخیره کنید. اگر داده‌های ارزشمندی دارید، ممکن است بخواهید نسخه پشتیبان را در یک مکان فیزیکی متفاوت نگه دارید.