thinclient

وبلاگی در حوزه تین کلاینت

thinclient

وبلاگی در حوزه تین کلاینت

آیا طرح اینترنت طبقاتی اجرا می‌شود؟

طی اتفاقات اخیر در کشور صحبت‌هایی مبنی بر اینکه طرح صیانت به صورت غیر علنی در حال اجرا می‌باشد بسیار شنیده می شود. کما اینکه خبر اینترنت طبقاتی هم بحث داغ این روزهاست. طبق این طرح سطح دسترسی به اینترنت برای اقشار مختلف جامع متفاوت خواهد بود. با توجه به فیلترینگ شدید شبکه‌های اجتماعی در دو ماه گذشته به کسب و کارهای  اینترنت ضرر بسیار زیادی وارد شده است. دولت برای جبران این آسیب‌ها ایین نامه‌ای را تنظیم کرده برای حمایت فریلنسرها که بتوانند با احراز هویت و نوع فعالیتی که دارند از اینترنت بدون محدودیت بهره مند شوند. 
تعریف کلی اینترنت طبقاتی
اینترنت طبقاتی به این معناست که کاربران مختلف به قسمت‌های مشخص شده‌ای از اینترنت دسترسی دارند و هر بخش فقط مخصوص یک قشر از جامعه است. برای مثال دانشجویان می‌توانند بدون محدودیت از پلتفرم یوتویوب استفاده کنند در صورتی که افراد عام جامعه امکان استفاده از این پلتفرم را ندارند. طبقاتی بودن اینترنت به گونه‌ای است که طبق آن دانشجویان و دانش‌ آموزان یک سطح، کسب ‌و کارها به یک سطح، افراد سیاسی و مدیران و مسئولان ای تی هم به سطح دیگری از اینترنت طبقاتی دسترسی خواهند داشت. اینترنت های طبقاتی یا فیلترینگ گسترده برای محدودیت پلتفرم‌های خارجی و تقویت پیام رسان‌های ایرانی ایجاد شده است.
در صورتی که اجرای این طرح پیامدهای بسیار بدی به همراه خواهد داشت. اول اینکه سرعت اینترنت بین المللی به شدت کاهش پیدا کرده و هزینه دریافت خدمات اینترنتی افزایش میابد. دوم اینکه در این میان احتمال یک نظام سهمیه بندی برای طبقات خاص اجتماعی و اقتصادی در نظر گرفته می‌شود. که این کار باعث ناعدالتی اجتماعی خواهد شد. اگر یک بستر را به ببندند بسیار بهتر از آن است که سطح بندی شود و افراد را به دسته‌های متفاوتی برای دسترسی به اینترنت تقسیم کنند. این دسته بندی‌ها فقط منجر به توهین به یک سری از افراد جامعه خواهد شد. و باعث یک نارضایتی جمعی می‌شود که اصلا تبعات خوبی برای جامعه ندارد.
محتوای ایین نامه تنطیم شده برای حمایت از فریلنسرها
سازمان نظام صنفی رایانه‌ای موظف شده است که پایگاهی برای ثبت اطلاعات فریلنسرها و اعتبارسنجی آن‌ها ایجاد کند. وزارت ارتباطات نیز باید به فریلنسرهای اعتبار سنجی شده، اینترنت پرسرعت و پایدار ارائه دهد و وزارت کار نیز باید ساز و کار بیمه شدن آنان را فراهم کند. طبق مفاد این آیین ‌نامه به نظر می‌رسد طرح اینترنت طبقاتی که با رونمایی وزارت ارتباطات از اینترنت کودک و نوجوان کلید خورده بود، حالا قرار است در سطح گسترده‌تری اجرا شود.
در این میان ماده ۸ آیین ‌نامه حمایت از کسب‌ و کارها برای کاربران بسیار بحث برانگیز شده است؛ چرا که در این ماده مشخصا به بحث سطح دسترسی اینترنت برای فریلنسرها اشاره شده است. در آیین ‌نامه حمایت از فریلنسرها، وزارت ارتباطات مکلف به ایجاد دسترسی متفاوت به اینترنت برای آن‌ها شده است. طبق این ماده، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات موظف است زیرساخت‌های دسترسی به اینترنت پرسرعت و پایدار با سطح دسترسی مناسب افراد اعتبارسنجی شده در پایگاه را فراهم کند.
 بر همین اساس، قرار است پایگاهی برای شناسایی فریلنسرها ایجاد شود و همگی در آن ثبت ‌نام کنند تا بتوانند از خدمات حمایتی دولت بهره‌مند شوند. با ثبت ‌نام در این پایگاه و احراز هویت و اعتبارسنجی فریلنسرها، به آن‌ها اینترنتی پرسرعت و با سطح دسترسی مناسب اعطا خواهد شد. از آنجا که بحث اعتبار سنجی نیز در این بند از آیین‌ نامه مطرح شده، احتمالا قرار است به‌ جز احراز هویت معمول، اقداماتی برای اعتبار سنجی فریلنسرها انجام شود. و بر‌اساس نوع اعتباری که به دست می‌آورند، سطح دسترسی‌ آن‌ها از اینترنت مشخص شود.
آیا اینترنت طبقاتی نگران کنده است؟ 
موضوع این نوع اینترنت یا اینترنت تخصصی از سال‌ها پیش مطرح شده بود. امروزه با فیلترینگ گسترده شبکه‌های اجتماعی بین المللی تقریبا همه جا صحبت از همین موضوع است. به طور کلی قرار بوده که اینترنت طبقاتی در شرایط عادی و نه در شرایط خاص امنیتی به جز برخی پلتفرم‌های خاص یا سایت‌های غیر اخلاقی در دسترس باشد. و محدودیت دسترسی حداکثر بر اساس سن تعریف شود. در همین راستا با ایجاد بسترهای شناسایی هویتی کاربران از اینترنت به جز کودکان و نوجوانان همه افراد بالای 18 سال امکان دسترسی به اینترنت را داشته باشند. البته از طرفی دولت‌ها هم موظف هستند بستر اینترانت یا شبکه ملی اطلاعات را طوری سازماندهی کنند که ترجیح کاربران استفاده از شبکه‌های داخلی باشد.
اظهارات مسئولین درباره اینترنت طبقاتی
دکتر صادق عباس شاهکو معاون وزیر ارتباطات و رئیس سابق سازمان مقررات و ارتباطات رادیویی گفته است که من باید اصل این آیین نامه را ببینم تا اظهار نظر دقیق‌تری درباره‌ی یکی بندهای آن داشته باشم. او در پاسخ به این سوال که در کشورمان برنامه‌ای برای دسترسی‌ها با سطوح مختلف برای هر فردی وجود دارد یا خیر؟ می‌گوید: بالاخره در اپلیکیشن‌ها یا دامنه‌های مدیریت معمولا دسترسی‌ها را متناسب با مسئولیت هر کسی تعیین می‌کنیم. بنابراین یک سری افراد به اینترنت دسترسی بیشتری داشته خواهند داشت. 

تبدیل عکس‌های جدید به عکس‌های تاریخی با ابزار هوش مصنوعی AI Time Machine

ابزار جدیدی به نام AI Time Machine به کاربران این قابلیت را می‌دهد. که بتوانند با استفاده از تصاویر خود، ظاهر خود را به سال‌های خیلی دور ده‌ها یا صدها سال قبل ببرند. این ابزار با کمک هوش مصنوعی کار می‌کند و محصول شرکت My Heritage  است. وب سایت My Heritage در خبری اعلام کرده است. که با استفاده از مدل تولید تصاویر Stable Diffusion  از شرکت  آستریا می‌تواند عکس را به سبک قدیمی تبدیل کند. ابزار هوش مصنوعی AI Time Machine هم اکنون روی دسکتاپ‌ها و مرورگرهای وب در دسترس است. که کاربر می‌تواند به صورت رایگان این ابزار هوش مصنوعی AI Time Machine را امتحان کند. این ابزار به افراد کمک می‌کند تا بتوانند خود را در حال استفاده از ابزارهای جنگی تاریخی مختلف مانند داشتن سپر از دوران وایکینگ‌ها را ببیند.
تبدیل عکس خود به عکس‌های تاریخی با ابزار هوش مصنوعی AI Time Machine 
برای انجام این کار ابتدا باید ثبت نام را کامل انجام دهید. اگر در این مرحله منصرف شدید، عکس‌هایی که بدون تکمیل ثبت ‌نام آپلود شده‌اند، به‌ طور خودکار حذف می‌شوند تا از حریم خصوصی شما محافظت شود. و در مرحله دوم کاربر باید 10 تا 25 عکس در زاویه‌های مختلف از چهره خودتان را آپلود کند. سپس هوش مصنوعی صورت کاربر را روی سر افراد با شکل و شمایل دوره‌های مختلف تاریخی قرار می‌دهد.
بنابراین با استفاده از ابزار هوش مصنوعی AI Time Machine می‌توانید چهره خود را در قالب یک جنگجوی یونانی، فرعون در مصر، بانویی در دوره ویکتوریایی یا وایکینگی در اسکاندیناوی، یک شوالیه قرون وسطایی و یا یک هیپی از دهه 1960 ببینید. در پایان کار، کاربران می‌توانند تصاویر خود را دانلود کنند و در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند.
ایجاد نتایج تصاویر معمولا بین 30 دقیقه تا 2 ساعت طول می‌کشد. سپس، کاربران پس از آماده شدن  عکس‌ها یک ایمیل دریافت خواهند کرد. برای اشتراک ‌گذاری آسان در شبکه‌های اجتماعی مانند: واتس‌اپ، اینستاگرام و فیسبوک، می‌توان تصاویر را به‌ صورت مجموعه‌ای هشت تایی یا جداگانه دانلود کرد.
این ویژگی در زمان راه اندازی برای یک دوره مقدماتی رایگان می‌باشد (با محدودیت یک مدل و 50 موضوع برای هر کاربر، که در مجموع برابر با 400 تصویر است). با این حال، پس از این محدودیت، تبدیل به یک نسخه پولی خواهد شد. البته این تصاویر واترمارک خواهند داشت تا از تصاویر واقعی افراد متمایز باشد. شرکت My Heritage گفته است که آن‌ها متعهد به استفاده مسئولانه از هوش مصنوعی هستند. علاوه بر این My Heritage  از کاربران می‌خواهد که اگر از تصاویر دیگران در این ابزار استفاده می‌کنند، در این زمینه مسئولیت عملکرد خود را بپذیرند.
گفته بنیانگذار شرکت My Heritage درباره ابزار AI Time Machine
گیلا جافت بنیانگذار و مدیر عامل My Heritage می‌گوید: ما در این شرکت دائما در حال توسعه روش‌های جدید برای متصل کردن افراد به تاریخچه خانوادگی آن‌ها هستیم. در طول سال‌های اخیر امکانات زیادی را عرضه کرده‌ایم. که با استفاده از هوش مصنوعی تصاویر قدیمی را زنده می‌کنند. AI Time Machine نوع دیگری از همین رویکرد است و شما را به سفر در گذشته و دیدن خودتان در قالب یکی از اجداد احتمالی شما دعوت می‌کند. دنیای  ای تی و فناوری اطلاعات به شدت و با سرعت زیاد در حال تغییر و تحول است.

با راه اندازی زیروکلاینت به دنیای جدیدی از تکنولوژی قدم بگذارید

اگر اصول اولیه به درستی رعایت شود، زیروکلاینت سرعتی که زیرساخت دسکتاپ مجازی وعده می‌دهد را امکانپذیر می‌کند. یکی از مزایای اصلی زیروکلاینت این است که آن‌ها وسیله‌ای برای اتصال به دسکتاپ محسوب می‌شوند، به این معنی که نگرانی کمی در مورد خود دستگاه وجود دارد. یک پیکربندی خوب برای زیروکلاینت امکان مدیریت متمرکز، راه اندازی ساده و حداقل هزینه‌ را برای سازمان‌ها فراهم می‌کند.
هنگام راه اندازی زیروکلاینت استانداردهایی را تعیین کنید و زودتر مشخص نمایید که دقیقا چه چیزی می‌خواهید. مراحل بعدی شامل انتخاب دستگاه زیروکلاینت خواهد بود که حداقل تا پنج سال آینده برای شما کار ‌کند. یکی دیگر از گام‌های کلیدی، راه اندازی کنسول مدیریت مرکزی مناسب است که سازمان شما را قادر می‌سازد تا به وعده محاسبات یکنواخت و کم‌هزینه عمل کند. هیچ اشکالی ندارد که بخواهید انواع دستگاه‌های زیروکلاینت را بررسی کنید و تا دستگاه مناسب خود را از میان آن‌ها پیدا کنید.
نحوه راه اندازی زیروکلاینت
نصب زیروکلاینت بسیار آسان است. این دستگاه را می‌توانید به سادگی به لوازم جانبی متصل کرده و به دسکتاپ مجازی با اطلاعات کاربری خود دسترسی داشته باشید. بسته به زیرساخت بک‌اند، پیکربندی‌هایی نیز باید در سمت سرور انجام شود. به طور کلی راه اندازی زیروکلاینت در چند مرحله مختلف انجام می‌شود که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم. در مرحله اول نرم افزار مدیریتی زیروکلاینت بر روی کامپیوتر مرکزی یا سرور نصب شده و حساب کاربری یا یوزر برای کاربر ساخته می‌شود. زیروکلاینت معمولا در کنار مانیتور یا پشت آن نصب می‌شود. در مرحله بعد فایل‌های زیادی وجود دارند که می‌توان از آن‌ها برای ریموت زدن استفاده کرد که یکی از آن‌ها Multi User Pach است. ریموت زدن با این فایل به سرعت انجام می‌شود. لاگین کردن به سرور یا به صورت خودکار انجام می‌شود یا به صورت دستی از طریق اتصال IP سرور به زیروکلاینت امکانپذیر است.
راه اندازی زیروکلاینت بر پروتکل RDP
همان‌طور که در مقاله‌های قبلی اشاره کرده‌ایم، RDP یکی از پروتکل‌های مجازی‌سازی و محصول شرکت مایکروسافت است. این پروتکل معروف‌ترین پروتکل‌ ارتباطی میان زیرو کلاینت‌ها و سرورها می‌باشد که در بیشتر موارد به نرم افزار خاصی نیاز ندارد و به راحتی می‌توان آن را روی انواع سیستم عامل‌های ویندوز از جمله ویندوز 7، 8 و 10 نصب کرد. گفتنی است که این روش در مقایسه با راه‌های دیگر امنیت کمتری دارد.
در این حالت باید یک نسخه‌ از ویندوز را بر روی سرور نصب کرده و محدودیت ریموت زدن به ویندوز را غیرفعال نمایید. از آنجایی که ویندوز کلاینتی است، بیش از یک نفر هم‌ زمان نمی‌تواند به آن ریموت بزند. البته برنامه‌هایی وجود دارند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید این محدودیت‌ها را از میان بردارید. پس از فعال کردن قابلیت ریموت ویندوز می‌توانید حساب کاربری را ایجاد کنید و به همین ترتیب هر کاربر یا یوزر عضو گروه دسکتاپ می‌شود. قابلیت‌های بیش از یک یوزر بر روی ویندوز 10 با این روش فعال می‌شود. در روش دوم، نقش‌هایی در سرور ویندوز با عنوان سشن تعریف می‌شوند که از طریق آن‌ها می‌توانید تعداد بی‌شماری یوزر فعال کنید.
راه‌اندازی زیرو کلاینت‌ روی پروتکل PCoIP
این پروتکل‌ها با نام الگوریتم‌های رمزگذاری نیز شناخته می‌شوند. پروتکل PCoIP سرعت و کیفیت تصویر بهتری نسبت به RDP ارائه می‌دهد و امنیت بیشتری فراهم می‌کند. برای راه اندازی این پروتکل باید از دانش متخصصان IT کمک گرفت و این کار با استفاده از ماشین‌های مجازی انجام می‌شود. ماشین‌های مجازی Domain Control و horizon connection server که مدیریت دسکتاپ را برعهده دارند نقش پررنگی در راه اندازی این پروتکل ایفا می‌کنند. کاربران برای لاگین شدن به دسکتاپ خود و مشاهده صفحه سرور می‌توانند از برنامه‌ای بنام  horizen view client استفاده نمایند.
راه‌ اندازی زیرو کلاینت‌ روی پروتکل Citrix
سیتریکس بهترین پروتکل‌ ارتباطی میان زیروکلاینت و سرور شناخته می‌شود. این پروتکل تصاویر را با سرعت قابل قبولی در بستر شبکه منتقل می‌کند و با انواع دستگاه‌ها سازگاری دارد. تنها مشکلی که این پروتکل دارد، پیچیده بودن نصب و راه اندازی آن است. برای راه اندازی این پروتکل به دانش تخصصی نیاز دارید و لایسنس فعال سازی آن را نیز باید تهیه کنید.
زیروکلاینت برای VDI 
زیروکلاینت‌ها به  ادامه مطلب...

ایمیل اسپم چیست و چگونه از دریافت آن جلوگیری کنیم؟

ایمیل های اسپم به تنهایی 45.1 درصد از ترافیک ایمیل‌ها را تشکیل می‌دهند و تهدیدی برای امنیت سایبری محسوب می‌شوند. بیشتر ایمیل اسپم‌ها ماهیت تجاری دارند. چه تجاری باشد چه نباشد، بسیاری از آن‌ها نه تنها به شکل سرقت آزار دهنده و خطرناک هستند، بلکه ممکن است حاوی لینک‌هایی باشند که کاربر را به وب سایت‌های فیشینگ یا بدافزار هدایت می‌کند. ایمیل اسپم یک تهدید است. در حالی که بسیاری از ما ممکن است فکر کنیم به اندازه کافی زرنگ هستیم و می‌توانیم هر نوعی از آن را تشخیص دهیم. ارسال کنندگان هرزنامه به طور مرتب روش‌ها و پیام‌های خود را برای فریب قربانیان احتمالی به روز می‌کنند. واقعیت این است که همه دائما مورد حمله مجرمان سایبری هستند و مدرک آن در صندوق ورودی می‌باشد.

ایمیل اسپم چیست؟

ایمیل‌ اسپم پیام‌های ناخواسته‌ای است که معمولا به طور گروهی برای افراد ارسال می‌شوند. دریافت ایمیل‌های اسپم برای کسانی که خیلی از ایمیل استفاده می‌کنند، می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد. بیشتر این ربات‌ها هستند که این ایمیل‌ها را به صورت انبوه به افراد دیگر ارسال می‌کنند. به ایمیل‌های اسپم، ایمیل‌های هرزنامه هم می‌گویند که به شکل خیلی گسترده به کاربران بسیار زیادی ارسال می‌شوند. اغلب این ایمیل اسپم‌ها هدف‌های تجاری و تبلیغاتی دارند و هکرها آن‌ها را با بات‌ها و شبکه‌های کامپیوتر آلوده به ویروس در حجم بسیار گسترده‌ای ارسال می‌کنند.

چرا هکرها از ایمیل استفاده می‌کنند؟ 

ایمیل هنوز هم یکی از بهترین کانال‌ها برای دستیابی به مشتریان است. حدود 4.4 میلیارد کاربر از ایمیل استفاده می‌کنند. هکرها و کلاهبرداران می‌دانند که اکثر کاربران حساب ایمیل خود را باز می‌کنند، به همین دلیل است که ترجیح می‌دهند از طریق این کانال با قربانیان ارتباط برقرار کنند.

روش‌هایی برای بهبود ایمنی صندوق ورودی ایمیل

1. ایمیل خود را خصوصی نگه دارید.

اولین چیزی که برای جلوگیری از ایمیل‌های اسپم باید بدانید خصوصی نگه داشتن آدرس ایمیل است. برای رسیدن به آن، پیشنهاد می‌کنیم موارد زیر را انجام دهید: تنظیمات حریم خصوصی ایمیل خود را تغییر دهید. ایمیل خود را در وب سایت‌ها، وبلاگ‌ها یا رسانه‌های اجتماعی ارسال نکنید. ربات‌ها و هکرها همیشه به دنبال ایمیل‌هایی هستند که بتوانند ایمیل‌های اسپم را به آن ارسال، یا از آن‌ها به عنوان هرزنامه استفاده کنند. در نظر بگیرید که اطلاعات خود را با چه کسانی به اشتراک می‌گذارید. از  برخی اطلاعات کاربر برای هدف تعیین شده خود استفاده می‌کنند، در حالی که برخی دیگر آن را با سایر وب سایت‌ها به اشتراک می‌گذارند یا می‌فروشند. Privacy Policy یک وب سایت را بررسی کنید تا ببینید چگونه از اطلاعات تماس شما استفاده می‌کند.

2. از فیلتر هرزنامه شخص ثالث استفاده کنید.

Gmail در سال 2019 روزانه 100 میلیون ایمیل هرزنامه را مسدود کرده است. وقتی ایمیل‌های اسپم را در صندوق ورودی خود پیدا کردید، آن‌ها را حذف نکنید. از Spam feature برای گزارش ایمیل به عنوان هرزنامه استفاده کنید تا سرویس ایمیل برای دفعه بعد اجازه ورود آن را به صندوق ورودی شما ندهد. اگر این کافی نیست، از نرم افزار ضد هرزنامه استفاده کنید تا ایمیل‌ها قبل از رسیدن به صندوق ورودی شما از دو فیلتر مختلف عبور کنند.

انواع ایمیل اسپم

گاهی اوقات پیام‌هایی دریافت می‌کنیم که منبع آن‌ها معتبر نیست و هکرها سعی دارند تا افراد را گول بزنند که اطلاعات شخصی مثل پسورد اکانت‌ها یا شماره ملی خود را فاش کنند. اگر پاسخ این پیام‌ها را بدهید، ممکن است  کسانی که این پیام‌ها را ارسال کرده‌اند بتوانند به اطلاعات شخصی شما دسترسی پیدا کرده یا این اطلاعات را به افراد دیگر انتقال دهند. از سوی دیگر، محتوای این پیامک‌های اسپم می‌تواند دادن جایزه‌های رایگان یا پرداخت هزینه‌های وام باشد. برخی اوقات هم مدعی می‌شوند که در یکی از اکانت‌های شما فعالیت مشکوکی مشاهده شده است. 

تین کلاینت اینتل؛ کوچک اما پرکاربرد

در برخی مواقع، بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌ها به سختی می‌توانند در مدیریت و نگهداری محیط دسکتاپ موفق عمل کنند. همه ما می‌دانیم که چگونه رایانه‌های سنتی به استفاده بیش از حد از انرژی، تولید گرما و سر و صدا معروف هستند. صنایعی مانند: آموزش، مراقبت‌های بهداشتی و بانکداری یا آژانس‌های اطلاعاتی را در نظر بگیرید که با استفاده از تین کلاینت‌ها به فعالیت خود ادامه می‌دهند. ماهیت کار در چنین مکان‌هایی نشان می‌دهد که تاخیر و توقف به هیچ وجه قابل تحمل نیست. با این حال، اگر نقص فنی رخ دهد چه اتفاقی می افتد؟ مدیران باید مستقیما دستگاه تین کلاینت را بررسی کنند تا منبع مشکل را قبل از انجام هر کاری شناسایی نمایند.
امروزه، نوآوری دیجیتال دنیای تجارت را متحول کرده است و انتظار می‌رود که شرکت‌ها در استفاده از آخرین فناوری‌ها با یکدیگر رقابت کنند. سازمان‌ها علاقه فزاینده‌ای به منابع IT نشان می‌دهند که آن‌ها را قادر می‌سازد سادگی را ترویج کرده و چندین کاربر را به راحتی مدیریت کنند. مهم‌تر از آن، هر راهکاری که تهدیدات و مشکلات فناوری اطلاعات را به حداقل برساند و به شرکت‌ها اجازه دهد بر اهداف تجاری تمرکز کنند، برنده است. اینجاست که تین کلاینت اینتل وارد می‌شود.
تین کلاینت اینتل وارد می‌شود!
سوالی که میلیون‌ها بار تکرار می‌شود: چرا باید یک کامپیوتر بزرگ، مقرون به صرفه و کارآمد را با مینی کامپیوتر جایگزین کرد؟ علیرغم استفاده از آن‌ها در صنایع مختلف، کامپیوترهای معمولی استانداردهای زیرساخت فناوری اطلاعات امروزی را رعایت می‌کنند. عوامل زیادی در این امر دخیل هستند. به عنوان مثال می‌توان به اندازه بزرگ، مصرف برق بالا و طول عمر نسبتا کوتاه‌تر در مقایسه با فناوری‌های جدید تین کلاینت اشاره کرد. همه این‌ها باعث شده است که کسب و کارها به دنبال گزینه‌هایی بگردند که کمبود کامپیوترهای سنتی را جبران کند. یکی از این راهکارها مینی کامپیوتر است.
تاریخچه تین کلاینت
با گذشت زمان، نیاز به تغییر از کامپیوترهای شخصی بزرگ به دستگاه‌های سبک وزن پدیدار و به دنبال آن دستگاه های تین کلاینت متولد شدند. اولین تین کلاینت برای ارتباط با کامپیوترها استفاده شد و اطلاعات و برنامه‌ها را در خود ذخیره می‌کردند. این دستگاه‌ها درست در ابتدای رونق بزرگ کامپیوترهای شخصی در دهه 80 به بازار معرفی شدند. در آن زمان، کسب‌وکارها کامپیوترهای معمولی را ترجیح می‌دادند. کاربران و متخصصان به طور مشابه از رایانه‌های شخصی استفاده می‌کردند و محدودیت‌های استفاده از این سیستم‌ها در آن زمان مشخص نشد. با بیشترشدن حجم کار، مدیران متوجه شدند که فرآیند نصب و به‌روزرسانی نرم‌افزار و سیستم‌عامل‌ها بر روی این کامپیوترها دیگر ارزش تلاش را ندارد.
تیم نگریس در سال 1993 اصطلاح تین کلاینت را ابداع کرد و این دستگاه‌ها را به عنوان راهکاری مقرون به صرفه با طراحی‌ هوشمند و بادوام معرفی کرد که می‌توانند جایگزین سخت افزارهای گران قیمت کامپیوتر شوند. در اواخر دهه 90، کسب و کارها برای استفاده بهینه از منابع خود شروع به استفاده از تین کلاینت کردند. محاسبات تین کلاینت طی سال‌ها به یک فناوری جامع تبدیل شد، چرا که گرافیک و ویژگی‌های امنیتی بهتری برای بهینه‌سازی عملکرد دارد. تولیدکنندگان چندین لایه امنیتی برای محافظت از تین کلاینت در برابر حملات ویروس و بدافزار به این دستگاه اضافه کردند. در گذشته توان تین کلاینت ها برای گرفتن رندر برنامه‌های گرافیکی بسیار محدود بود. هم اکنون نیز پردازش گرافیک‌های سنگین هنوز هم یک چالش است که مدیران IT می‌توانند با کارت‌های GPU و شتاب سخت‌افزاری به این چالش پاسخ دهند. 
محاسبات مبتنی بر اینتل
هنگامی که اینتل لاین مینی کامپیوترهای خود را معرفی کرد، آن را نسل بعدی محاسبات نامیدند که منجر به محبوبیت آن‌ها با نام اختصاری NUC شد. چیزی که NUC به شما ارائه دهد یک کامپیوتر با فرم فاکتور کوچک با پیکربندی‌های متنوع است. توانایی تطبیق سیستم محاسباتی با نیازهای شغلی به کاربران این امکان را می‌دهد تا دقیقا آنچه را که نیاز دارند، بدون پرداخت هزینه، به دست آورند. NUCها از پردازنده‌های قابل اعتماد اینتل استفاده می‌کنند. تین کلاینت اینتل به دلیل مقیاس پذیری، کارایی و ابعاد کوچک خود توجه زیادی را به خود جلب می‌کنند. این دستگاه قابلیت محاسباتی قدرتمند را در مقیاسی کوچک ارائه می‌دهند. این همان پشتیبانی تکنولوژیکی است که شرکت شما به دنبال آن بوده است.
مدیریت کم هزینه و کارآمد با تین کلاینت
چند دلیل واضح وجود دارد که چرا  ادامه مطلب...