thinclient

وبلاگی در حوزه تین کلاینت

thinclient

وبلاگی در حوزه تین کلاینت

الکامپ 1400 برگزار می‌شود

ELECOMP مخفف شده عبارت  Electronics, Computer & E-Commerce است. در واقع یک نمایشگاه بین المللی الکترونیک، رایانه و تجارت الکترونیک می باشد. منظور از تجارت الکترونیک انجام تمام فعالیت‌های تجاری اعم از فرایند خرید، فروش یا تبادل محصولات، خدمات و اطلاعات از طریق شبکه‌های رایانه‌ای و اینترنت است. بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی الکامپ در تاریخ 18 تا 21 تیر 1400 با حضور گسترده شرکت های فعال در عرصه فناوری اطلاعات در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی توسط نظام صنفی رایانه ای کشور برگزار خواهد شد.
هدف از برگزاری نمایشگاه الکامپ ۱۴۰۰ و شرکت فعالان در عرصه فناوری، جایگاه سازی خدمات و محصولات این حوزه در معرض دید افراد است. تا با تحریک تقاضای بازار به گسترش اقتصاد کشور کمک کنند. بخش الکام ترندز نیز با هدف به نمایش گذاشتن دستاوردها، قابلیت‌ها و توانمندی‌های اعضاء در مورد جدیدترین ترندهای جهانی برگزار می‌شود.
شرایط ثبت نام در الکامپ ۱۴۰۰
ثبت نام نمایشگاه از روز 4 شنبه 12 خرداد آغاز شد. در این دوره از نمایشگاه هم مانند دوره های قبل متقاضیانی که فضایی کمتر از 80 مترمربع درخواست دارند. پس از ثبت نام در سایت 48 ساعت فرصت خواهند داشت تا با پرداخت هزینه های مرتبط ثبت نام خود را قطعی نمایند. همچنین متقاضیان بالای هشتاد مترمربع فضا نیز پس از ثبت نام در سایت الکامپ، به ترتیب اولویت زمانی ثبت نام، برای جانمایی دعوت خواهند شد. و این گروه نیز پس از تعیین مکان مورد نظر، ۴۸ ساعت مهلت خواهند داشت تا با تسویه حساب مالی، ثبت نام خود را قطعی نمایند.
حداقل متراژ غرفه های الکامپ
حداقل متراژ جهت غرفه های داخل سالن سرپوشیده که دارای تجهیزات پیش ساخته هستند 12 مترمربع. و برای غرفه های بدون تجهیزات 36 مترمربع و غرفه های فضای باز 30مترمربع است. نمایشگاه دارای 4 سالن سرپوشیده و فضای باز می‌باشد.
نکات بهداشتی برای شرکت در الکامپ ۱۴۰۰
به هنگام ورود تمامی بازدیدکنندگان تب سنجی می‌شوند و بسته های بهداشتی به افراد داده خواهد شد. هرگونه ورود بدون ماسک ممنوع است. و دروازه های ضدعفونی کننده در قسمت درب ورودی سالن ها تعبیه شده است. همچنین سیستم تهویه هوا در سالن ها تقویت شده تا هوا بهتر در جریان باشد. و از ساخت غرفه هایی با سقف بسته جلوگیری می‌شود.
کانترهای الکام استارز
مدیر اجرایی الکامپ ۱۴۰۰ گفت: امسال علاوه بر سالن های شرکت های فاوا و اپراتورها، حضور اکو سیستم نوآوری شامل استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان را در بخش  الکام استارز خواهیم داشت. و الکامپ امسال از حمایت ویژه معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور؛ وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان فناوری اطلاعات ایران برخوردار است. متقاضیان استارتاپی که تمایل دارند در این نمایشگاه شرکت کنند می‌توانند در قالب یک کانتر حضور داشته باشند. این گروه از افراد لازم است تا از تاریخ ۲۵ /۳/ ۱۴۰۰ با مراجعه به سایت رسمی الکامپ به نشانی iran-elecomp.com ثبت نام نمایند. علاقمندان با ورود به سامانه، پس از ثبت نام و تایید مدارک، درقسمت متراژ مورد نیاز غرفه داخل سالن بدون تجهیزات، عدد 12 را ثبت نمایند. و سپس در صفحه بعدی در قسمت کانترها، کانتر مورد نیاز را ثبت کنند.
الکام گیمز
بخش الکام گیمز با حضور فعالان و بازیگران زیست بوم بازی های رایانه ای از دیگر بخش های مهم و پر مخاطب الکامپ ۱۴۰۰ امسال خواهد بود. بی تردید، تحقق رویای ایران دیجیتال، مستلزم پرورش و توانمند سازی سرمایه های ارزشمند انسانی است. که در بخشی مجزا به آن پرداخته خواهد شد. افزایش مهارت و توانمندی نیروی انسانی پویا و هدایت آن به سمت کسب و کارهای مرتبط، یکی از مهم‌ترین بخش های الکامپ می‌باشد. که به صورتی تعاملی و منطبق با نیازهای روز بازار کار داخلی و بین المللی برگزار خواهد شد.
ثبت نام خبرنگاران برای حضور در الکامپ ۱۴۰۰
ثبت نام خبرنگاران برای حضور در نمایشگاه از 1 تا 17 تیر انجام خواهد شد. و متقاضیان می‌بایست با مراجعه به سایت elecomp.com مراحل ثبت نام خود را انجام دهند.
قابل ذکر است که خدماتی از قبیل موارد زیر برای عموم خبرنگاران در نظر گرفته شده است.
ورود رایگان به نمایشگاه
استفاده رایگان از پارکینگ
دسترسی و اتصال به اینترنت رایگان
پذیرایی در محل ستاد
امکان شرکت در نشست ها
در الکامپ ۱۴۰۰نهادها و دستگاه های دولتی در سالنی مستقل تجمیع نخواهند شد. و آن ها نیز می‌توانند در کنار بخش خصوصی در سالن‌های مختلف حضور داشته باشند. برای شرکت در نمایشگاه الکامپ باید به آدرس: تهران، بزرگراه چمران، خیابان سئول، محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران مراجعه کنید. شرکت آرتا ویژن رها نیز در این گردهمایی بزرگ شرکت نموده است. و در سالن 38 غرفه 450 آماده میزبانی از شما عزیزان با ارائه خدمات مختلف خود در حوزه مجازی سازی می‌باشد.

جی سوییت چیست و چه کاربردی دارد؟

یکی از ابزارهای همکاری از راه دور جی سوییت است. که یک پلتفرم ارزان و مقرون به صرفه است که ارتباط و همکاری بین تیم را برقرار می‌کند. همچنین اعضای تیم ‌می‌توانند در  گوگل داکس (Google Docs)، گوگل شیتس (Google Sheets)، گوگل اسلاید (Google Slide) و دیگر ابزارهای گوگل درایو (Google Drive) با یکدیگر همکاری کنند. در G Suite هم می‌توانید یک تقویم تیمی به اشتراک بگذارید یا ایمیل‌های کاری ایجاد کنید.

نحوه ساخت اکانت جی سوییت

ابتدا نام شرکت خود را وارد کنید و سپس تعداد کارمندان را انتخاب نمایید. نگران نباشید در ادامه کار نیز امکان تغییر تعداد کارمندان وجود دارد. گوگل با درک این موضوع که امکان کاهش و یا افزایش کارکنان در یک شرکت وجود دارد این امکان ویرایش را در نظر گرفته است. مرحله دوم وارد نمودن اطلاعات تماس و ایمیل است. بعد از ثبت این مرحله گوگل یک پیام برای ایمل ادرسی که وارد نمودید ارسال خواهد کرد. درنتیجه آدرس ایمیلی وارد نمایید که به آن دسترسی دارید. در مرحله آخر یک نام کاربری و رمز عبور برای اکانت جی سوییت خود وارد کنید.

چه افرادی قادر به استفاده از گوگل سوییت هستند؟

کسب و کارهای مختلف قادر هستند از این نرم افزار استفاده نمایند. صاحبان کسب و کار باید هزینه‌ای را بابت امکانات ویژه‌ای که این نرم افزار در اختیارشان قرار می‌دهد پرداخت نمایند.

امکانات جی سوییت

دامین ایمیل شخصی

فضای نامحدود ذخیره سازی ابری (Cloud Storage)

امکان مدیریت دستگاه های تلفن همراه

بعلاوه G Suite امکان مدیریت دستگاه تلفن همراه را به شما می دهد و به شما امکان می‌دهد دستگاه های تلفن همراه را فعال یا غیرفعال کنید و کنترل کنید که برنامه ها فعال شده اند یا خیر.

پشتیبانی ۲۴ ساعته در نسخه تجاری و پریمیوم جی سوئیت در دسترس خواهند بود. یکی از برترین نکته این پلتفرم رایگان در رابطه با دیگر پلتفرم ها این است که هیچ‌گونه تبلیغاتی به هنگام استفاده از آن مشاهده نخواهید کرد.

کارکنان می‌توانند به صورت همزمان بر روی یک فایل کارکنند و تغییراتی که ایجاد می‌کنند را همان زمان اعمال نمایند و نیازی نیست تا یک کاربر خارج شود تا شخص دیگر امکان ورود داشته باشد. این قابلیت یکی از ویژگی های بسیار مهمی است که این ابزار را به عنوان یک ابزار همکاری سازمانی مطرح نموده است. نرم افزارهای مختلفی در جی سوییت در دسترس است که با وارد شدن به جی میل قابل دسترس هستند. تمامی اطلاعات در سرورهای گوگل ذخیره می‌شوند در نتیجه در تمامی مکان ها قابل دسترس خواهند بود.

جی سوییت دارای ابزارهای مختلفی از جمله موارد زیر است

ابزارهای ارتباطاتی: Gmail ،Hangouts ،Calender ،Google Plus

ابزارهای ذخیره سازی: drive

ابزارهای همکاری: Docs ،Sheets ،Forms ،Slides ،Sites

ابزارهای مدیریتی: Cloud Search، Admin ،Mobile ،Vault

مجموعه نرم افزارهای گوگل سوئیت بسیار کاربردی و چند منظوره است که محیط کاربری آسوده دارد. کار با هریک از آن ها بسیار آسان است. وقتی که می خواهیم یک بلاگ را تولید و ویرایش کنیم میتوان از ویرایشگر (editor) جی سوئیت استفاده کرد. یا میتوان توسط این پلتفرم برای دوستان و همکاران ایمیل ارسال نمود. وقتی در نظر داریم با یک مشتری جدید وقت چت تعریف کنیم یا ایمیل هایی به دوستان و همکاران خود ارسال کنیم، جی سوئیت (G-Suite) بسیار کارآمد و مفید خواهد بود.

آیا می‌توانم دستگاه های تلفن همراه را با Google Workspace مدیریت کنم؟

بله، شما می‌توانید با استفاده از کنسول Google Admin، دستگاه های تلفن همراه سازمان خود را مدیریت کنید.

آیا می توان با Google Workspace چندین دامنه را مدیریت کرد؟

اگر سازمان شما نام دامنه جدیدی را خریداری کرده است یا در چندین دامنه تجارت می‌کند، می‌توانید تمام دامنه های خود را بدون هزینه اضافی به حساب خود اضافه کنید. سپس کاربران می‌توانند در یک یا چند دامنه شما هویت داشته باشند. همچنین می‌توانید دامنه های خود را از همان کنسول Admin مدیریت کنید.

Google Workspace دارای چند نسخه است؟

Google Workspace برای شرکت های دارای حداکثر 300 کاربر دارای سه نسخه است: Business Starter ،Business Standard و Business Plus

آیا Google Workspace یک نسخه آزمایشی رایگان دارد؟

بله، 14 روز خدمات Google Workspace به مشتریان به صورت رایگان ارائه داده می‌شود.

آیا میتوان دسترسی کاربران به برخی از ویژگی ها یا خدمات را کنترل کرد؟

در ابتدا، تمامی سرویس ها برای همه کاربران فعال هستند. برای خاموش کردن سرویس هایی که نمی‌خواهید افراد از آن استفاده کنند یا برای شخصی سازی نحوه کار سرویس ها می توانید از کنسول Admin استفاده کنید. شما این گزینه را دارید که تنظیمات یکسان را برای همه فعال کنید یا خط مشی های منحصر به فردی را برای کاربران مختلف اعمال کنید. به عنوان مثال، ممکن است Meet را فقط برای تیم پشتیبانی خود روشن کنید یا فقط به بخش بازاریابی اجازه دهید.

نتیجه گیری

Google Workspace نام دیگر G Suite است. که برای اولین بار در سال 2012 از آن رونمایی شد. گوگل سال 2019 را در حالی آغاز کرد که حدود 5 میلیون کاربر پریمیوم (premium) برای نرم افزار G Suite داشت. جی‌سوئیت گوگل که یکی از ابزارهای همکاری از راه دور آسان، قابل اعتماد و شناخته شده است. با توجه به نسخه جی سوییت می‌توانید از فضای 30 گیگابایتی، یک ترابایتی و نامحدود گوگل بهره ببرید. ابزارهای کاربردی دیگری همانند: میزیتو، ترلو، لیمو، تسکولو برای دورکاری وجود دارند که می‌توانید از آن ها نیز بهره‌مند شوید.