thinclient

وبلاگی در حوزه تین کلاینت

thinclient

وبلاگی در حوزه تین کلاینت

خدمات مجازی سازی به روایت رها!

برای درک اینکه چرا کسب و کار شما ممکن است نیاز به خدمات مجازی سازی داشته باشد، اجازه دهید ابتدا تعریف واقعی آن را درک کنیم. چرا که بسیاری از مردم مجازی سازی و رایانش ابری را با هم اشتباه می‌گیرند. مجازی سازی فرآیند ایجاد یک نسخه مجازی و نه واقعی چیزی مانند محاسبات، سیستم عامل‌ها، دستگاه‌های ذخیره سازی یا اجزای شبکه است.
مجازی سازی در دهه 60 به عنوان روشی برای تقسیم منابع سیستم در رایانه‌های اصلی آغاز شد. که به عنوان مجازی سازی سخت افزار شناخته می‌شود. مجازی سازی سخت افزار به ایجاد ماشین دیگری اشاره دارد که مانند یک کامپیوتر واقعی با یک سیستم عامل عمل می‌کند.
مجازی‌سازی با رایانش ابری متفاوت است زیرا مجازی‌سازی نرم‌افزاری است که سخت‌افزار را دستکاری می‌کند، در حالی که محاسبات ابری به سرویسی اشاره دارد که از آن دستکاری ایجاد می‌شود. مجازی سازی یک عنصر اساسی در رایانش ابری است و به ارزش محاسبات ابری کمک می‌کند.
انواع خدمات مجازی سازی چیست؟
انواع دیگر خدمات مجازی سازی شامل مجازی سازی سرور است که به کاربران اجازه می‌دهد به برنامه‌ها از سرورهای راه دور به جای رایانه شخصی خود دسترسی داشته باشند. و خدمات مجازی سازی دسکتاپ به سیستم عامل‌های کاربران اجازه می‌دهد تا از راه دور بر روی سروری در مرکز داده ذخیره شوند تا کاربر بتواند از هر مکانی به دسکتاپ خود دسترسی داشته باشد.
آیا کسب و کار من می‌تواند از خدمات مجازی سازی استفاده کند؟
برای تعیین اینکه آیا کسب‌ و کار شما می‌تواند از این فناوری سود ببرد یا نه، این مزایا را در نظر بگیرید:
کاهش هزینه ها: کسب‌وکارهایی که تمایل دارند هزینه‌های خود را کاهش بدهند یا در بودجه محدودیتی دارند، می‌توانند با از بین بردن نیاز به سخت‌افزار گران‌قیمت، هزینه‌های خود را تامین کنند.
بهبود مدیریت منابع
افزایش بهره‌وری: زیرا کارمندان می‌توانند از هر مکانی به شبکه شرکت دسترسی داشته باشند.
کاهش زمان مورد نیاز برای تعمیر و نگهداری
کسب‌وکارها با هر اندازه‌ای، از استارت‌ آپ‌های کوچک‌تر تا شرکت‌های بزرگ‌تر که صدها نفر را استخدام می‌کنند، می‌توانند به‌طور مؤثری از فناوری و خدمات مجازی‌سازی استفاده کنند. این مزایا می‌تواند به‌ویژه برای کسب‌وکارهای کوچک‌تر قانع‌کننده باشد، زیرا به آن‌ها اجازه می‌دهد تا زیرساخت‌های خود را به‌ سرعت و مقرون‌به‌صرفه در کنار رشد خود مقیاس‌بندی کنند.
با این حال یک سرور مجازی نیاز به سرمایه گذاری یکباره دارد که بیشتر از هزینه یک سرور معمولی است. و همچنین نیازمند نیروی متخصص و حرفه‌ای است.
حتی اگر کسب و کار شما در حال حاضر نیازی به خدمات مجازی سازی ندارد، دانستن بیشتر در مورد این فناوری می‌تواند به شما در برنامه ریزی برای آینده کمک کند. عوامل زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید، مانند اهداف استراتژیک و پیش‌بینی‌های رشد، بودجه شما، انعطاف‌پذیری زیرساخت فناوری اطلاعات، قابلیت اطمینان و کیفیت خدمات (QoS) مورد نیاز، و توانایی انتقال برنامه‌های کاربردی موجود از پلتفرم‌های قدیمی.
خدمات مجازی سازی در رها چگونه است؟
در مجموعه رها، نیروهای متخصص و حرفه‌ای در حوزه مجازی سازی مشغول به کار هستند. برای استفاده از خدمات مجازی سازی رها، ابتدا به کارشناس فروش جهت دریافت مشاوره اولیه وصل می‌شوید. سپس فرم RFP به شما تحویل داده می‌شود تا برای نیازسنجی مورد استفاده قرار بگیرد. پس از آنکه پیش نیازهای شما مشخص شد، متخصصین رها آن‌ها را برای شما راه اندازی می‌کنند. توجه داشته باشید که رها به شما اطمینان می‌دهد استفاده از خدمات مجازی سازی در این مجموعه بسیار مقرون به صرفه خواهد بود.
نتیجه گیری
ما به شما کمک می‌کنیم متوجه شوید که آیا زمان مناسبی برای استفاده از خدمات مجازی سازی است یا خیر. اگر شرایط خوبی وجود داشته باشد. گروه پشتیبانی IT ما می‌تواند به شما کمک کند زیرساخت فناوری اطلاعات و گردش کار عملیاتی سازمان خود را بهینه کنید. توضیحات بیشتر درباره مجازی سازی را در مقاله‌های دیگر ما در مجله رها بخوانید و دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید. شرکت دانش بنیان رها، به عنوان مرجع تخصصی مجازی سازی در ایران، آماده همکاری و خدمت رسانی‌ست .برای شروع با ما تماس بگیرید!

خدمات رها در تعمیر تین کلاینت چگونه است؟

اهمیت وجود یک نیروی متخصص برای تعمیر تین کلاینت از آن جایی روشن می‌شود که کسب و کارها و کاربران خانگی هر روز به صورت فزاینده‌ای به رایانه‌ها وابسته‌تر می‌شوند. حتی یک مشکل کوچک کامپیوتری زندگی ما را مختل می‌کند و فعالیت‌های تجاری را نیز به خطر می‌اندازد. از آنجایی که تین کلاینت‌ها در سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ نقش پررنگ‌تر و مهم‌تری ایفا می‌کنند، اهمیت این مساله دو چندان خواهد شد. اینجاست که باید با یک تکنسین کامپیوتر خبره مشورت کنیم. توسعه مداوم فناوری تین کلاینت‌ها، با مشکلات فنی نرم افزاری و سخت افزاری همراه است. برای رفع این مشکلات به یک نیروی مجرب و متخصص سریع و کارآمد نیاز دارید.

انواع مختلف خدمات تعمیر تین کلاینت کدام است؟

تعمیر مینی کامپیوتر از جهات مختلفی ممکن است الزامی باشد و تعمیراتی که ما در مجموعه شرکت‌های مهندسی دانش بنیان رها ارائه می‌کنیم شامل موارد زیر است:

تعمیر تین کلاینت ناشی از آسیب‌های فیزیکی

گاهی نوسان شدید برق موجب آسیب فیزیکی به دستگاه می‌شود. همچنین اگر محیطی که تین کلاینت در آن قرار دارد به شدت گرم باشد، به دلیل فن لس بودن تین کلاینت و فشار وارد شده بر اثر گرما، دستگاه آسیب می‌بیند. بعضا حتی احتمال سوختن  cpu نیز وجود دارد. این گرما اگر به cpu آسیبی وارد نکند، تین کلاینت دست کم با مشکل سکته‌ای شدن مواجه خواهد شد. ما در رها به مشکلات ناشی از آسیب‌های فیزیکی در تعمیر تین کلاینت‌ها رسیدگی خواهیم کرد.

رم در تعمیر تین کلاینت

اگر در تین کلاینتی که از قبل تهیه کرده‌اید، از برند‌های متفرقه رم استقاده شده باشد، احتمال دارد به دلیل متفرقه بودن رم، با مشکلات ناشی از آسیب‌دیدگی رم مواجه شوید. معمولا در تین کلاینت‌ها، رم‌های لپ‌تاپی با ولتاژ پایین به کار می‌رود که در صورت مرغوب نبودن جنس رم، با کوچترین نوسانی دچار صدمه خواهد شد.

نصب کارت شبکه wifi

اگر برای استفاده از اینترنت پورت lan شما قابل استفاده نیست، یا به هر دلیلی نیاز به استفاده از  wifi دارید، دو راه حل برای شما وجود دارد. اول اینکه از دانگل USB استفاده کنید. مسیر دیگری که وجود دارد، نصب کارت شبکه داخلی wifi است. البته برای اجرای مسیر دوم باید از یک فرد متخصص کمک بگیرید، بنابراین می‌توانید آن را به مجموعه رها بسپارید.

افزایش فضای ذخیره سازی

احتمالا تا به حال در موارد زیادی رویارویی با مشکلات کمبود فضای ذخیره سازی را تجربه کرده‌اید و این پدیده در اکثر مواقع تبدیل به یک مشکل جدی خواهد شد. شما می‌توانید برای افزایش فضای ذخیره سازی و همچنین اضافه کردن هارد دوم به دستگاه با مجموعه رها تماس بگیرید و آن را به نیروهای متخصص در مجموعه ما بسپارید.

ارتقا cpu

در مواردی که cpu تین کلاینت نیاز به تعمیرات یا ارتقا داشته باشد نیازمند تعویض خود دستگاه خواهید بود. بنابراین حتما با یک نیروی کاربلد در این زمینه مشورت کنید یا تعمیر تین کلاینت خود را به نماینگی واگذار کنید. در تین کلاینت‌ها cpu آن‌بورد است، به این معنا که روی خود مادربرد سوار شده‌اند و تعویض آن برابر با تعویض خود دستگاه خواهد بود.

قفل سخت افزاری

بعضی وقت‌ها نگرانی افراد سرقت دستگاه تین کلاینت است. زیرا این دستگاه‌ها بسیار کوچک و  قابل حمل هستند. برای آن راه‌حلی به نام قفل سخت افزاری وجود دارد که به راحتی این نگرانی را برطرف می‌کند.

پاور

منبع تغذیه دستگاه تین کلاینت آداپتور است و پاور ندارد. به دلیل اینکه برق شهری از آداپتور رد می‌شود، بر اثر مشکلات ناشی از برق، احتمال دارد قطعات داخل مادربرد آسیب ببیند. بنابراین موارد مربوط با پاور و منبع تغذیه را برطرف خواهیم کرد.

سفارشی سازی

اگر می‌دانید به چه چیزی نیاز دارید اما نمی‌توانید آن را در تین کلاینت‌های موجود پیدا کنید، می‌توانید از مجموعه رها بخواهید که برای شما یک دستگاه سفارشی با ویژگی‌های خاص و مطابق با نیازهای‌تان اسمبل کند.

نتیجه گیری

خدمات رها در تعمیر تین کلاینت شامل تمامی موارد نصب سخت افزار جدید، تعمیر یا به روز رسانی سخت افزار می‌شود. اکنون که با انواع خدمات تعمیر مینی کامپیوتر آشنا شدید، می‌توانید به راحتی آنچه را که نیاز دارید انتخاب کنید. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید با ما در تماس باشید. از همراهی شما متشکریم.

راهنمای جامع سیستم عامل لینوکس

برای این که بدانید سیستم عامل لینوکس چیست ابتدا به دنیای اطراف خود نگاهی بیاندازید. از گوشی‌های هوشمند گرفته تا خودروها، ابررایانه‌ها، رایانه‌های رومیزی خانگی و سرورهای سازمانی، در همه جا رد پای لینوکس به چشم می‌خورد. لینوکس از اواسط دهه 1990 به یک پایگاه کاربری تبدیل شد و در سراسر جهان انتشار یافت.
لینوکس علاوه بر پلتفرم انتخابی برای اجرای دسکتاپ، سرورها و سیستم‌های جاسازی شده در سراسر جهان، یکی از مطمئن‌ترین و امن‌ترین سیستم‌عامل‌های موجود است. در این‌جا تمام اطلاعاتی که برای سرعت بخشیدن به پلتفرم لینوکس نیاز دارید بررسی خواهد شد.
لینوکس چیست؟
سیستم عامل نرم افزاری است که تمام منابع سخت افزاری مرتبط با دسکتاپ یا لپ تاپ را مدیریت می‌کند. به بیان ساده، سیستم عامل ارتباط بین نرم افزار و سخت افزار شما را مدیریت می‌کند. و بدون سیستم عامل (OS)، نرم افزار کار نمی‌کند. درست مانند: ویندوز، iOS و سیستم عامل مک، LINUX هم یک سیستم عامل است. در واقع، اندروید به عنوان یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌ها، توسط سیستم عامل لینوکس پشتیبانی می‌شود.
سیستم عامل لینوکس از چندین بخش مختلف تشکیل شده است؟
Bootloader
نرم افزاری که فرآیند بوت کامپیوتر شما را انجام می‌دهد
هسته
هسته پایین‌ترین سطح سیستم عامل است.
سیستم Init
یک سیستم فرعی‌ است که فضای کاربر را بوت استرپ می‌کند و با کنترل دیمون‌ها شارژ می‌شود. سیستم init است که فرآیند بوت را پس از این که بوت اولیه از بوت لودر (یعنی GRUB یا Grand Unified Bootloader) تحویل داده شد، مدیریت می‌کند.
دیمون‌ها
دیمون‌ها خدمات پس زمینه‌ای هستند (چاپ، صدا، زمان بندی، و غیره) که یا در حین راه اندازی یا پس از ورود به دسکتاپ انجام می‌شوند.
سرور گرافیکی
زیرمجموعه سیستمی است که گرافیک را روی مانیتور شما نمایش می‌دهد.
محیط دسکتاپ
این قسمتی است که در واقع کاربران با آن تعامل دارند. محیط‌های زیادی برای انتخاب دسکتاپ وجود دارد (GNOME، Cinnamon، Mate، Pantheon، Enlightenment، KDE، Xfce، و غیره). هر محیط دسکتاپ شامل: برنامه‌های داخلی (مانند مدیریت فایل، ابزارهای پیکربندی، مرورگرهای وب و بازی‌ها) است.
برنامه‌ها
محیط‌های دسکتاپ مجموعه کاملی از برنامه ها را ارائه نمی دهند. درست مانند: ویندوز و macOS، لینوکس هزاران هزار عنوان نرم افزاری با کیفیت بالا را ارائه می‌دهد. که به راحتی می توان آن‌ها را پیدا و نصب کرد. اکثر توزیع‌های لینوکس مدرن (در زیر در این مورد بیشتر توضیح می‌دهیم) ابزارهایی شبیه به App Store هستند. که نصب برنامه را متمرکز و ساده می‌کنند. برای مثال، لینوکس اوبونتو دارای مرکز نرم‌افزار اوبونتو (نام تجاری جدید نرم‌افزار GNOME؟ شکل 1) است که به شما امکان می‌دهد به سرعت در میان هزاران برنامه جستجو کرده و آن‌ها را از یک مکان متمرکز نصب کنید.
چرا از سیستم عامل لینوکس استفاده کنیم؟
اغلب مردم بعد از مطرح کردن لینوکس چیست، دومین سوالی که می‌پرسند این است که چرا از لینوکس استفاده کنیم؟ وقتی سیستم عامل‌های رایج که با اکثر رایانه‌های رومیزی، لپ تاپ‌ها و سرورها عرضه می‌شود، به خوبی کار می‌کند، چرا خود را با یادگیری یک محیط محاسباتی خسته کنیم؟
برای پاسخ به این سوال، من یک سوال دیگر مطرح می‌کنم. آیا سیستم عاملی که در حال حاضر استفاده می کنید واقعا کار می‌کند؟ یا گاها با موانعی مانند ویروس‌ها، بدافزارها، کاهش سرعت، خرابی‌ها و تعمیرات پرهزینه دست و پنجه نرم می‌کنید؟ اگر با موارد فوق مشکل دارید، لینوکس ممکن است پلتفرم مناسبی برای شما باشد. چرا که لینوکس به یکی از قابل اعتمادترین اکوسیستم‌های کامپیوتری تبدیل شده است.
توزیع در لینوکس چیست؟
لینوکس دارای چندین نسخه مختلف برای هر نوع کاربری است. به این نسخه‌ها توزیع می‌گویند. تقریبا هر توزیع لینوکس را می‌توان به صورت رایگان بارگیری کرد، روی دیسک USB رایت کرد و در هر تعداد ماشینی نصب کرد.
کدام توزیع برای شما مناسب است؟
اگر مهارت‌های کامپیوتری شما نسبتا ابتدایی هستند، باید از توزیع‌های تازه‌کار مانند: لینوکس مینت، اوبونتو، سیستم عامل ابتدایی یا دیپین استفاده کنید. اگر مجموعه مهارت‌های شما در محدوده بالاتر از حد متوسط ​​قرار دارد، می‌توانید از توزیعی مانند: دبیان یا فدورا استفاده کنید. با این حال، اگر تا حد زیادی بر مدیریت کامپیوتر و سیستم تسلط دارید، از توزیعی مانند جنتو استفاده کنید. و اگر جویای چالش‌های جدید هستید، می‌توانید توزیع لینوکس خود را با کمک Linux From Scratch بسازید.
نتیجه گیری
برای بسیاری از افراد، ایده نصب یک سیستم عامل ممکن است کاری بسیار دلهره آور به نظر برسد. باور کنید یا نه، سیستم عامل لینوکس یکی از ساده‌ترین نصب ها را در بین تمام سیستم عامل ها ارائه می‌دهد.
در واقع، اکثر نسخه های سیستم عامل لینوکس چیزی را ارائه می‌دهند که توزیع زنده نامیده می‌شود؟ به این معنی که سیستم عامل را از CD/DVD یا USB Flash Drive اجرا می‌کنید بدون اینکه هیچ تغییری در هارد دیسک خود ایجاد کنید. شما بدون نیاز به نصب و راه اندازی، عملکرد کامل را دریافت می کنید.

غیر فعال شدن سیستم تشخیص چهره فیس بوک ، با استناد بر نگرانی‌های اجتماعی!

حرف و حدیث‌ها درباره غیر فعال شدن سیستم تشخیص چهره فیس‌ بوک دست به دست مخابره می‌شود. و در درست و غلط آن شک و شبه های زیادی وجود دارد. اما حقیقیت این است که فیس بوک قصد دارد سیستم تشخیص چهره خود را در این ماه تعطیل کند. همچنین داده‌های اسکن چهره بیش از یک میلیارد کاربر را حذف کند. و عملا باید این ویژگی‌ای را حذف کند. زیرا نگرانی‌های مربوط به حریم خصوصی، تحقیقات دولتی، شکایت دسته جمعی و مشکلات قانونی را افزایش داده است.

جروم پسنتی، معاون هوش مصنوعی متا، شرکت مادر تازه نام‌گذاری شده فیس‌بوک است. که روز سه‌شنبه در یک پست وبلاگی گفت: این شبکه اجتماعی به دلیل «نگرانی‌های زیادی درباره جایگاه فناوری تشخیص چهره در جامعه» این تغییر را ایجاد می‌کند. او افزود که این شرکت همچنان این فناوری را به عنوان یک ابزار قدرتمند می‌بیند، اما هر فناوری جدید، مزایا و معایبی دارد که قصد داریم نقطه تعادل را پیدا کنیم.

چگونه عملکرد نرم‌افزار تشخیص چهره فیس بوک

نرم‌افزار تشخیص چهره به‌طور خودکار افرادی را که در آلبوم‌های عکس دیجیتال کاربران ظاهر می‌شوند شناسایی می‌کند. و به کاربران پیشنهاد می‌کند که همه آن ها را با یک کلیک «تگ» کنند. و حساب‌هایشان را به تصاویر مرتبط کنند.

فیس بوک اکنون یکی از بزرگترین مخازن عکس های دیجیتال در جهان را ساخته است. که بخشی از آن به لطف این نرم افزار است.

فناوری تشخیص چهره، که در سال‌های اخیر از نظر دقت و قدرت پیشرفت کرده است. به طور فزاینده‌ای در کانون بحث قرار گرفته است چرا که می‌توان از آن سوء استفاده کرد. در چین، مقامات از این قابلیت‌ها برای ردیابی و کنترل اویغورها، یک اقلیت عمدتا مسلمان، استفاده می‌کنند. در ایالات متحده، مجریان قانون برای کمک به پلیس به این نرم افزار روی آورده‌اند. که منجر به ترس از تجاوز و دستگیری اشتباه شده است. اما برخی از مناطق برای جلوگیری از سوء استفاده احتمالی، این فناوری را ممنوع یا محدود کرده‌اند.

قابلیت های فیس بوک

فیس بوک تنها از قابلیت های تشخیص چهره در سایت خودش استفاده کرد. و نرم افزار خود را به اشخاص ثالث نفروخت، با این حال، این ویژگی به یک دردسر حریم خصوصی و نظارتی برای شرکت تبدیل شد. مردم بارها سوالاتی را در مورد این که فیس بوک چه مقدار از داده‌های مربوط به چهره را جمع‌آوری کرده است. و این شرکت با چنین اطلاعاتی چه کاری می‌تواند انجام دهد مطرح کردند. تصاویر چهره‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی یافت می‌شوند می‌توانند توسط استارت‌آپ‌ها و سایر نهادها برای آموزش نرم‌افزار تشخیص چهره استفاده شوند.

سال گذشته فیس بوک با پرداخت 650 میلیون دلار برای حل و فصل اعتراضات دسته جمعی در ایلینوی که آن را متهم به نقض قانون ایالتی می‌کرد، موافقت کرد. که رضایت ساکنان را برای استفاده از اطلاعات بیومتریک آن‌ها، از جمله هندسه چهره‌شان، دریافت کند. این افشاگری‌ها به جلسات استماع کنگره و تحقیقات نظارتی منجر شده است. هفته گذشته، مارک زاکربرگ، مدیر اجرایی، نام شرکت مادر فیس بوک را به Meta تغییر داد. و گفت که منابع را به سمت ساخت محصولات موثر و مفید در این فناوری سوق خواهد داد.

به گفته این شرکت، غیر فعال شدن سیستم تشخیص چهره فیس بوک، بیش از یک سوم کاربران روزانه‌ای که تشخیص چهره را برای حساب‌های خود فعال کرده بودند تحت تاثیر قرار می‌دهد. این بدان معناست که وقتی عکس‌ها یا ویدیوهای جدیدی از آن‌ها در شبکه اجتماعی آپلود می‌شود. هشدار دریافت می‌کنند. این ویژگی همچنین برای نشانه‌گذاری حساب‌هایی که ممکن است جعل هویت شخص دیگری باشند استفاده شده بود. این فناوری در نرم‌افزاری گنجانده شد که عکس‌ها را برای کاربران نابینا توصیف می‌کرد

غیر فعال شدن سیستم تشخیص چهره فیس بوک

اگرچه فیس بوک قصد دارد تا ماه دسامبر بیش از یک میلیارد الگوی تشخیص چهره با اسکن دیجیتالی را حذف کند، اما الگوریتم پیشرفته DeepFace را حذف نخواهد کرد. این شرکت همچنین عدم استفاده از فناوری تشخیص چهره را در محصولات آینده‌اش تضمین نکرده است. غیر فعال شدن سیستم تشخیص چهره فیس بوک اولین عقب نشینی شرکتی در این زمینه نبوده است. در سال‌های اخیر آمازون، مایکروسافت و آی‌بی‌ام فروش محصولات تشخیص چهره خود را متوقف کرده‌اند.

نرم افزار تشخیص چهره فیس بوک سابقه طولانی و گران قیمتی دارد. زمانی که این نرم افزار در سال 2011 در اروپا عرضه شد، مقامات حفاظت از داده در آنجا گفتند که این اقدام غیرقانونی است. و شرکت برای تجزیه و تحلیل عکس‌های یک فرد و استخراج الگوی منحصر به فرد یک چهره به رضایت نیاز دارد. در سال 2015، این فناوری همچنین منجر به تشکیل اعتراضات دسته جمعی در ایلینوی شد.

در طول دهه گذشته، مرکز اطلاعات حریم خصوصی الکترونیک، یک گروه حمایت از حریم خصوصی مستقر در واشنگتن، دو شکایت در مورد استفاده فیس بوک از تشخیص چهره به F.T.C ارائه کرد. زمانی که F.T.C. فیس بوک را در سال 2019 جریمه کرد، فرآیند گیج کننده حریم خصوصی سایت در مورد تشخیص چهره را یکی از دلایل این مجازات نامید.

نتیجه گیری

متا درباره افزودن قابلیت‌های تشخیص چهره به محصولات خود در آینده بحث کرده است. در یک جلسه، اندرو باسورث، یکی از مدیران قدیمی شرکت که در سال آینده مدیر ارشد فناوری متا خواهد شد. به کارمندان گفت که فناوری تشخیص چهره مزایای زیادی دارد. ما به گفته شرکت‌کنندگان و بر اساس توییت‌هایش، خطرات آن را نیز تصدیق کرد. در ماه سپتامبر، این شرکت یک جفت عینک با دوربین، بلندگو و یک تراشه پردازش کامپیوتری را با مشارکت Ray-Ban معرفی کرد که البته قابلیت‌های تشخیص چهره را شامل نمی‌شود.

آقای گروس، سخنگوی متا، گفت: «ما در حال گفتگوهای متعدد در مورد مزایا و مضرات بالقوه غیر فعال شدن سیستم تشخیص چهره فیس بوک هستیم. ما با سیاستگذاران، سازمان‌های جامعه مدنی و حامیان حریم خصوصی از سراسر جهان ملاقات می‌کنیم تا قبل از معرفی این نوع فناوری در محصولات آینده، دیدگاه‌های آن‌ها را کاملاً درک و بررسی کنیم.»

همه چیز درباره تلفن مخصوص ویپ!

در راهنمای خرید تلفن مخصوص ویپ ما نگاهی به سخت افزار بهترین تلفن های VoIP در بازار خواهیم داشت. اگرچه خدمات VoIP به وضوح نقش مهمی در کیفیت شبکه‌های تلفن یک شرکت ایفا می‌کند، سخت افزار به عنوان زیربنای یک سیستم تلفن تجاری، نوع عملکرد آن را تعیین می‌کند. تلفن مخصوص ویپ سیگنال‌های صوتی آنالوگ را به داده‌های صوتی دیجیتالی تبدیل می‌کنند. خدمات VoIP معمولا ارزان‌تر و مقیاس‌پذیرتر از شبکه‌های تلفن سنتی هستند.

تلفن مخصوص ویپ و ip phone چیست؟

Voice over Internet Protocol یا VoIP فناوری است که امکان برقراری تماس‌های تلفنی از طریق اینترنت را فراهم می‌کند. تلفن مخصوص ویپ یا IP، که به عنوان تلفن‌های VoIP شناخته می‌شوند، بسته به نیازهای سازمان، انواع مختلفی دارند. در میان طیف گسترده‌ای از تلفن‌های اداری VoIP، انواع سیمی و بی‌سیم وجود دارد. تلفن مخصوص ویپ به طور خاص برای تماس‌های کنفرانسی طراحی شده‌است و دارای بلندگوست. تعدادی  از آن‌ها امکان تماس ویدیویی دارند و برخی دیگر در مراکز تماس بهترین عملکرد را دارند.

برخی از تلفن‌های IP بر روی سیستم‌عامل‌ گوشی‌های هوشمند مانند Android اجرا می‌شوند.

برندهای بزرگ VoIP عبارتند از Cisco، Poly، تلفن‌های IP Grandstream، Mitel و چندین برند دیگر مانند Nextiva و RingCentral. این شرکت‌ها با ارائه آپشن‌های مورد نیازی مانند کلیدهای شماره گیری سریع، نمایشگرهای گرافیکی، سازگاری با بلوتوث و موارد دیگر، بخش قابل توجهی از بازار تلفن‌های IP را به خود اختصاص داده‌اند.

تلفن‌های IP و تلفن مخصوص ویپ اگرچه اغلب به جای یکدیگر استفاده می‌شود، اما یک تفاوت ظریف دارند: تلفن مخصوص ویپ از اینترنت عمومی برای حمل ترافیک صوتی استفاده می‌کند، در حالی که تلفن IP از یک شبکه داده خصوصی برای تماس‌های خروجی استفاده می‌کند.

انواع تلفن مخصوص ویپ کدام است؟

تلفن‌های VoIP و IP مزایای زیادی نسبت به خطوط تلفن سنتی دارند. و ما تعدادی از بهترین‌ها در تلفن مخصوص ویپ را فهرست کرده‌ایم:

سیسکو IP Phone 6800, 7800, 8800 series

سیسکو طیف گسترده‌ای از سخت‌افزار، نرم‌افزار، و سایر تجهیزات مخابراتی را ارائه می‌کند، اما این شرکت اخیراً به دلیل ارائه بهترین تلفن‌های مخصوص ویپ شهرت پیدا کرده است. این شرکت اکنون مجموعه‌ای از گوشی‌های مختلف از جمله تلفن‌های ابری، تلفن‌های PBX و تلفن‌های ارتباطی یکپارچه را تولید می‌کند.

تلفن VoIP سری 6800 سیسکو

با نگاهی مجزا به طیف وسیعی از انواع تلفن مخصوص ویپ، سری 6800 دارای طراحی ارگونومیک، قابلیت‌های صوتی زیادی است. همچنین دارای صفحه‌نمایش 3.5 اینچی در مقیاس خاکستری با وضوح بالا و با نور پس‌زمینه سفید برای خواندن آسان است.

تلفن VoIP سری 7800 سیسکو

سری7800 با استانداردهای کاربری مشابه سری 6800 مجهز شده است. همچنین زبان محلی را پشتیبانی می‌کند. و حالت صرفه جویی در مصرف انرژی خود در آن فعال است.

تلفن VoIP سری 8800 سیسکو

به عنوان یک تلفن UC، سری سیسکو 8800 نسبت به مدل‌های دیگر گران‌تر است، اما دارای یک سوئیچ اترنت گیگابیتی داخلی، یک کیت دیواری اختیاری و پورت اتصال USB است. مدل‌های خاص، از جمله 8845 و 8865، با قابلیت‌های ویدیویی HD نیز عرضه می‌شوند که می‌تواند به‌ویژه برای کسب‌وکارهایی که پیش‌بینی می‌کنند به دورکاری نیاز دارند مورد توجه قرار گیرد.

سری IP Phone Grandstream GRP, GXP, GXV

گرانداستریم، نتورکز تجهیزات ارتباطی صوتی و تصویری IP را به مشاغل و مصرف‌کنندگان عرضه می‌کند. سری‌های GRP، GXP و GXV همه انتخاب‌ مناسبی برای افرادی‌ست که به تلفن مخصوص ویپ با کیفیت بالا نیاز دارند. سری GRP مجموعه‌ای از تلفن‌های IP درجه یک است که برای استقرار انبوه در نظر گرفته شده است. GRP2600 دارای طراحی شیک، تجربه کاربری جدید و سیستم عامل یکپارچه است.

از طرفی سری GXP برای افرادی طراحی شده است که از تلفن استفاده‌های متعددی می‌کنند و نیازمند دسترسی به ویژگی‌های پیشرفته هستند. GXP2130 عملکردی اختصاصی برای تلفن ثابت و SIP دارد و تمام انتظاراتی که از یک تلفن مخصوص ویپ دارید را برآورده می‌کند.

هشت کلید شماره گیری سریع در GXP2130 باعث می‌شود که به طور موثر با مخاطبین اصلی خود ارتباط برقرار کنید. صدای HD دارد و به این معنی است که صدا باید هم از طریق گوشی و هم از طریق بلندگو واضح باشد. امکان کنفرانس صوتی چهار طرفه را فراهم می‌کند و پشتیبانی از بلوتوث از دیگر ویژگی‌های آن است.

این دستگاه‌ها همچنین مجهز به عملکرد ویدئویی برای برقراری ارتباط چند رسانه‌ای هستند. اضافه شدن سیستم عامل اندروید و عملکرد صفحه نمایش لمسی باعث می‌شود کارمندان از مزایای تلفن رومیزی و تبلت در یک دستگاه ساده و مفید بهره‌مند شوند.

Yealink SIP T2, 3, 4, 5 series

شرکت تجهیزات ارتباطی Yealink طیف وسیعی از تلفن‌های VoIP را در سطوح قیمتی مختلف ارائه می‌کند، بنابراین احتمالاً دستگاهی وجود دارد که مناسب همه محدوده‌های بودجه باشد.

تلفن های VoIP سری Yealink SIP T2

این گوشی‌ها ممکن است تا حد زیادی با رابط‌های LCD در مقیاس خاکستری همراه باشند، اما همه آن‌ها عملکرد بسیار خوبی را با قیمت مقرون به صرفه دارند.

VoIP سری Yealink SIP T3

در همین حال، سری SIP T3 نوید ارائه تجربه اداری راحت‌تر و بهتری را از طریق فناوری فیلتر نویز هوشمند و پلتفرم مدیریت دستگاه Yealink می‌دهد.

تلفن های VoIP سری Yealink SIP T4

تمام دستگاه‌های این سری به دلیل مجهز بودن به سیستم عامل یکپارچه و یک CPU قدرتمند به راحتی قابل نگهداری و ارتقا هستند. سری T4 همچنین به گزینه‌های توسعه از طریق بلوتوث، Wi-Fi و ویژگی‌های ضبط روی USB مجهز شده است.

تلفن مخصوص ویپ سری Yealink SIP T5

برای مشاغلی که خواهان همکاری و مشارکت زیاد افراد از طریق ارتباط و تعامل تلفنی هستند، سری SIP T5 انتخاب خوبی است. به عنوان مثال VP59 از یک دوربین قابل جابجایی 1080P HD، یک صفحه نمایش لمسی خازنی هشت اینچی، 27 کلید لمسی و سیستم عامل اندروید 7.1 پشتیبانی می‌کند. همچنین مانند تمام دستگاه‌های تولید شده توسط Yealink، عملکرد بسیار خوبی را با قیمت مقرون به صرفه ارائه می‌کند.

Avaya J Series

تلفن‌های آوایا به خاطر گوشی‌های قابل اطمینان و ساده‌شان معروف هستند. سری J که دارای شش دستگاه است، دارای طراحی شیک و ارگونومیک است و صفحه نمایش بزرگ خوانا دارد. قابلیت پشتیبانی از PoE و دو پورت شبکه را نیز دارد.

تلفن IP آوایا J129

مدل تلفن J129 در سطوح مبتدی قابل استفاده است. این دستگاه دارای گزارش 100 تماس ورودی، صفحه نمایش شفاف و تک رنگ و پورت 10/100mbps برای اتصال به رایانه است.

تلفن IP آوایا J139

J139 با یک صفحه نمایش روشن و رنگی، دارای چهار نشانگر وضعیت است و برای کاربرانی که فقط به متداول‌ترین ویژگی‌های مورد استفاده، از جمله Hold، Transfer، Conference، Forward، Call Park /UnPark نیاز دارند، ایده آل است.

تلفن های IP Avaya J169, J179, J189

سه دستگاه رده بالا نیز توسط Avaya در قالب گوشی‌های J169، J179 و J189 عرضه شده است. و دارای ویژگی ‌های مازاد مانند پشتیبانی از چند زبان، نشانگرهای انتظار پیام و دکمه‌های LED است. هر دو گوشی J179 و J189 با نمایشگرهای رنگی و طیف وسیعی از دکمه‌های فیزیکی و مجازی ارائه می‌شوند. همچنین شایان ذکر است که ماژول توسعه J100 برای دارندگان گوشی های J169/J179 در دسترس است و برای موقعیت‌هایی که اترنت سیمی در دسترس نیست، مانند مکان‌های پاپ‌آپ، نمایشگاه‌های تجاری و دورکاری، ایده آل است.

Poly V، سری C

Poly که قبلاً با نام Polycom شناخته می‌شد، همچنان به تولید تجهیزات ارتباط صوتی، هم برای مشاغل و هم برای مصرف‌کنندگان ادامه می‌دهد و تلفن مخصوص ویپ آن به عنوان یکی از بهترین‌ها شناخته می‌شود.

این شرکت دارای دو طیف اصلی تلفن های IP است: دستگاه های سری V و C. سری C برای پشتیبانی از کارمندان طراحی شده است و سری V دارای ویژگی‌هایی‌ست که موجب افزایش تعامل با مشتری می‌شود و معمولا برای مراکز تماس مناسب است.

تلفن های IP Poly CCX

مدل‌های CCX به شما امکان استفاده از هدست را می‌دهند و دارای صفحه نمایش لمسی رنگی هستند. نکته جالب در ویژگی انحصاری Audio Fence آن است. عملکرد آن به این گونه است که صدای پس‌زمینه را برای کسی که در یک دفتر کار شلوغ یا هر محیط پر سر و صدایی تماس می‌گیرد، حذف می‌کند. در میان دستگاه‌های سری C، CCX 400 احتمالا اولین گزینه برای انتخاب باشد، اما همچنان با نمایشگر LCD پنج اینچی لمسی و اندروید 9 عرضه می‌شود. CCX 600 علاوه بر این‌ها، به لطف Wi-Fi امکان نصب تلفن در هر مکانی را دارد.

تلفن های IP Poly VVX

مدل‌های VVX از دستگاه‌های ارزان‌تر با صفحه‌نمایش خاکستری هستند.

سری Mitel MiVoice

میتل یکی از معتبرترین شرکت‌ها در عرصه ارتباطات است و کیفیت بالای تلفن‌های IP یا VoIP آن یکی از دلایل آن است. تلفن مخصوص ویپ میتل به دلیل کیفیت صوتی عالی خود مشهور است.

تلفن VoIP Mitel MiVoice 5304

در یک بازه قیمتی پایین، Mitel MiVoice 5304 IP Phone انتخاب مناسبی است. این دستگاه از پروتکل های SIP و MiNet پشتیبانی می‌کند. طراحی جمع و جور آن برای استقرار در محیط‌هایی از جمله کابین کشتی‌های کروز، تلفن‌های اتاق مهمان هتل، خوابگاه‌های دانشگاه یا کلاس‌های درس مناسب است.

MiVoice 6910

دارای دو پورت اترنت گیگابیتی و صفحه نمایش LCD بزرگ 3.4 اینچی است که آن را برای مشاغل در هر اندازه ایده آل می کند.

تلفن VoIP Mitel MiVoice 6940

یکی از دستگاه های پرچمدار ارائه شده توسط Mitel MiVoice 6940 است. با اتصال بلوتوث 4.1 و گوشی بی‌سیم، کارمندان می‌توانند در هر قسمت از خانه یا محل کار تماس بگیرند. جالب‌تر اینکه MiVoice 6940 دارای قابلیت MobileLink است، به این معنی که تماس‌ها و مخاطبین تلفن هوشمند را می‌توان با تلفن رومیزی همگام‌سازی کرد.

آیا می توانم از تلفن هوشمند خود یا تلفن ثابت معمولی به عنوان تلفن مخصوص ویپ استفاده کنم یا باید تلفن خاصی برای VoIP خریداری کنم؟

یکی از مزایای عمده VoIP انعطاف پذیری آن است و این باعث می‌شود تا به انواع گوشی‌هایی که با سولوشن VoIP سازگار هستند نیز تعمیم می یابد. پاسخ کوتاه به اینکه آیا می‌توان از تلفن هوشمند یا تلفن ثابت معمولی برای VoIP استفاده کرد، بله است. با این حال ممکن است در ادامه با مشکل مواجه شوید.

اگر مشاغل یا افراد بخواهند از خدمات VoIP با تلفن ثابت معمولی خود استفاده کنند، ابتدا باید نوعی آداپتور برای اتصال تلفن به اینترنت خریداری کنند. معمولاً گوشی شما با استفاده از کابل اترنت به روتر بی‌سیم متصل می‌شود. سپس کاربران باید آدرس IP آداپتور VoIP خود را با استفاده از دستگاه متصل به اینترنت دیگری، طبق دستورالعمل‌هایی که همراه آداپتور ارائه شده است، وارد کنند. پس از تکمیل پیکربندی، افراد می‌توانند از تلفن آنالوگ معمولی خود برای برقراری و دریافت تماس از طریق اینترنت استفاده کنند.

خوشبختانه، هنگام استفاده از تلفن هوشمند برای دسترسی به VoIP، همه چیز ساده‌تر می‌شود. از آنجایی که تلفن‌های هوشمند از قبل قابلیت اتصال به اینترنت را دارند، استفاده از خدمات VoIP معمولاً بسیار ساده است. در واقع، چندین ارائه‌دهنده VoIP وجود دارند که به‌طور خاص بازار گوشی‌های هوشمند را هدف قرار داده‌اند.

استفاده از تلفن مخصوص ویپ چقدر سخت است؟

خبر خوب این است که استفاده‌‌ای که اغلب این تلفن‌ها دارند، برقراری و دریافت تماس، پیچیده‌تر از عملکرد یک گوشی تلفن ثابت آنالوگ یا تلفن هوشمند نیست. تنها جنبه اغلب تلفن‌های VoIP که ممکن است دشوار باشد، فرآیند نصب است، اما بهترین ارائه دهندگان خدمات VoIP مانند مجموعه رها، در این امر به شما کمک خواهند کرد.

نتیجه گیری

اگرچه می‌توان از یک تلفن ثابت یا تلفن هوشمند معمولی به جای تلفن مخصوص ویپ استفاده کرد، اما این بدان معنا نیست که مشاغل و کارمندان قادر به دریافت خدمات بهینه شده‌ای خواهند بود. انواع تلفن‌هایی که در بالا بررسی شدند، به طور خاص و مخصوص، برای کار با  VoIP طراحی شده‌اند و دارای ویژگی‌های سخت‌افزاری خاصی هستند. پس توصیه ما نیز تهیه‌ی یکی از موارد بالا است.