thinclient

وبلاگی در حوزه تین کلاینت

thinclient

وبلاگی در حوزه تین کلاینت

گردهمایی زیست‌بوم زیرساخت اطلاعاتی کشور در کنفرانس زیرساخت اطلاعاتی

کنفرانس زیرساخت اطلاعاتی کشور در روزهای 30 و 31 مردادماه 1402 در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار می‌شود. به گزارش روابط عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، هدف از برگزاری این کنفرانس هماهنگی و همرسانی ذینفعان مختلف زیست ‌بوم زیرساخت اطلاعاتی کشور، از تجهیزات فعال و غیرفعال مراکز داده گرفته تا فراهم‌ کنندگان انواع خدمات ابری و تلاش برای رفع مشکلات پیش روی صنعت است.
محورهای کنفرانس زیرساخت اطلاعاتی کشور
براساس گفته علی اصغر انصاری، دبیر شورای راهبری توسعه شبکه ملی اطلاعات، تکالیف مورد نظر در شبکه ملی اطلاعات در ششمین کنفرانس زیرساخت اطلاعات کشور بررسی می‌شود. از جمله محورهای این کنفرانس دو روزه می‌توان به نظام ممیزی و رتبه ‌بندی مراکز داده و خدمات ابری، برنامه توسعه و فرصت‌های سرمایه‌گذاری مراکز داده و خدمات ابری، تامین و پشتیبانی پایدار مراکز داده و خدمات ابری اشاره کرد. علاوه بر نشست‌های تخصصی و سخنرانی‌ها یک نمایشگاه جانبی با ادامه مطلب

رویارویی با چالش‌ها و فرصت‌های شبکه‌ های ابری در دنیای مدرن

در عصر دیجیتال، رشد سریع فناوری شیوه ذخیره، دسترسی و مدیریت داده‌ها را متحول کرده است. یکی از مهم‌ترین نوآوری‌های اخیر، ظهور شبکه‌های ابری و مجازی سازی شبکه است. شبکه‌های ابری نشان دهنده یک تغییر در نحوه رویکرد کسب و کارها و افراد به ذخیره سازی و پردازش اطلاعات هستند. این مقاله به مفهوم شبکه‌ های ابری می‌پردازد. و مزایا چالش‌ها و تاثیرات آن‌ها را بر صنایع مختلف نشان می‌دهد.
درک مفهوم شبکه های ابری
شبکه‌های ابری به مجموعه‌ای از منابع محاسباتی، ذخیره‌سازی، و سرویس‌های شبکه گفته می‌شود که از طریق اینترنت در اختیار کاربران قرار می‌گیرند. این منابع معمولا توسط یک یا چند ارائه‌دهنده خدمات ابری ارائه می‌شوند که بسته به اندازه، نوع و نیازهای کاربران، به شکل عمومی یا خصوصی ارائه می‌شوند.
شبکه‌های ابری امکان ارائه منابع محاسباتی از طریق اینترنت را برای ‌کاربران و سازمان‌ها فراهم می‌کنند. کاربران دیگر به سرمایه‌گذاری بزرگ در سرورها و زیرساخت‌های فناوری اطلاعات نیاز ندارند و می‌توانند از منابع به طور مشترک استفاده کنند. در این صورت آن‌ها تنها هزینه‌های مصرفی را پرداخت می‌کنند که به میزان استفاده و مصرف آن‌ها بستگی دارد. این امر می‌تواند بهبود کارایی، انعطاف ‌پذیری و ادامه مطلب

تولید کد با استفاده از هوش مصنوعی StableCode

در چشم انداز فناوری امروزی که به سرعت در حال تحول است، راه حل های مبتنی بر هوش مصنوعی نقش مهمی در تغییر صنایع ایفا می‌کنند. یکی از این تکنولوژی های جدید هوش مصنوعی StableCode است که توسط Stability AI توسعه یافته است.این فناوری ترکیبی پیچیده است که برای دسترسی بیشتر، کارآمدتر و نوآورانه‌تر کدنویسی طراحی شده است. حالا بیایید عمیق تر Code Stable را بررسی کنیم. امروزه Stability AI اولین نسخه عمومی StableCode را معرفی کرد که برای کمک به کاربران در تولید کد زبان برنامه نویسی طراحی شده است. StableCode در سه سطح مختلف در دسترس است: یک مدل پایه برای کاربرد عمومی، یک مدل دستورالعمل و مدلی که تا 16000 توکن پشتیبانی می‌کند.

 سه گانه هوش مصنوعی StableCode

کارایی StableCode از پایه و اساس آن بر اساس سه مدل متمایز اما به هم پیوسته ناشی می شود: مدل پایه، مدل دستورالعمل، و مدل پنجره طولانی. که در ادامه به اختصار به توضیح هر یک می‌پردازیم.

مدل پایه؛ استاندارد

این مدل پایه و اساس StableCode را تشکیل می‌دهد. این مدل با جمع ‌آوری 560 میلیارد توکن ‌از منابع مختلف مانند: GitHub، Stack Overflow و Kaggle دارای درک درستی از زبان‌های برنامه‌ نویسی مانند: Python، Java، C، JavaScript و غیره است. و این مدل دائما قابلیت‌های تولید کد خود را اصلاح می‌کند و هیمن ویژگی آن را به یک دستیار قابل اعتماد برای توسعه دهندگان تبدیل کرده است.

مدل دستورالعمل؛ راهنما

ویژگی‌های این مدل از طریق 120000 کد دستور/پاسخ در قالب آلپاکا تقویت شده است تا ادامه مطلب

تحول دیجیتال: از انقلاب تا عادی ‌سازی

در دهه‌های اخیر تحول دیجیتال به یکی از پدیده‌های چشمگیر و فراگیر در جوامع جهانی تبدیل شده است. این تحول، با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین ارتباطی و اطلاعاتی، منجر به تغییرات ژرفی در تمامی زوایای زندگی انسان‌ها و نحوه‌ی تعاملات آن‌ها با جهان پیرامون شده است. از تجربه‌ی روزمره تا تجارت بین‌المللی، از آموزش و پژوهش تا بهداشت و درمان، تحول دیجیتال آثاری قابل‌ توجه بر جوانب مختلف جامعه داشته و به‌ عنوان یک عامل محوری در تحولات اجتماعی و اقتصادی نقش آفرینی کرده است.
تعریف تحول دیجیتال
تحول دیجیتال در هر سازمان و کسب‌وکار می‌تواند به شکل منحصر به ‌فردی اتفاق بیافتد و به تعداد زیادی عوامل و تغییرات بستگی دارد. اما تعریفی کلی و جامع که تا حدی اصول و اهداف Digital transformation را پوشش دهد، می‌تواند به درک بهتر از این پدیده کمک کند. تغییرات فرهنگی، سازمانی و عملیاتی در عصر دیجیتال به همراه ادغام هوشمندانه فناوری‌ها، فرایندها و شایستگی‌های دیجیتال این تعریف را به یک مفهوم گسترده تبدیل می‌کند.
این عوامل می‌توانند شامل مواردی مانند: تغییرات در فرآیندهای کسب ‌و کارها، اصلاح فرهنگ سازمانی برای تطابق با تکنولوژی‌های جدید، بهره ‌گیری از داده‌ها و تحلیلات برای تصمیم ‌گیری بهتر، ایجاد تجربه کاربری بهتر و بیشتر. همچنین این تغییرات ممکن است به ایجاد محصولات و خدمات جدید، بهبود ارتباط با مشتریان و ایجاد ارزش افزوده برای آن‌ها منجر شود.
تاثیر هوش مصنوعی بر تحول دیجیتال
در انقلاب چهارم صنعتی، فناوری هوش مصنوعی یا AI نقش اساسی و حیاتی را ایفا می‌کند. تا چند سال پیش، هنگام شنیدن این اصطلاح، انسان‌ها به کتاب‌ها و فیلم‌های علمی-تخیلی فکر می‌کردند. اما اکنون تحول دیجیتال و پس از آن توسعه هوش مصنوعی به سازمان‌ها این امکان را می‌دهد. که تصمیم‌ گیری‌های دقیق‌تری را بر اساس داده‌های کامپیوتری انجام دهند و حتی بخشی از تصمیم‌ گیری را به کامپیوترها واگذار کنند.
Digital transformation مهارت‌های فردی را توسعه داده و به کمال رسانده است، اما تصمیم‌ گیری هنوز توسط انسان انجام می‌شود و اجرای آن به عهده ماشین‌ها قرار دارد. از طرف دیگر، ماشین‌ها قادر به تولید حجم زیادی از داده‌ها هستند که جمع‌آوری و تحلیل این داده‌ها به عهده انسان است. با توسعه مهارت‌های کار با ماشین‌ها و یادگیری ماشینی، تحلیل داده‌ها از انسان به ماشین منتقل می‌شود و این تحول دیجیتال باعث رشد و تکامل مهارت‌های انسانی در صنایع می‌شود.ادامه مطلب

قابلیت ‌های تلفن سیسکو: توانمندسازی ارتباطات در عصر دیجیتال

ارتباطات سنگ بنای کسب و کارهای موفق را تشکیل می‌دهد. همراه با پیشرفت تکنولوژی، تعداد ابزارهایی که ارتباطات یکپارچه را آسان می‌کنند نیز بیشتر می‌شود و یکی از ابزارهای پیشرو در این حوزه، تلفن های سیسکو هستند. Cisco Systems یک شرکت فناوری مشهور در دنیاست. تلفن‌های سیسکو در تبدیل روش‌های ارتباطی سنتی به تجربه‌های پیشرفته همیشه پیشرو بوده است. این مقاله قابلیت ‌های تلفن سیسکو، تاثیر آن‌ها بر کسب‌ و کارهای مدرن و کمک‌ به ارتباطات را بررسی می‌کند.

نگاهی کلی به تلفن ‌های سیسکو

تلفن سیسکو به محصولات تلفنی شرکت سیسکو اشاره دارد. سیسکو یک شرکت فناوری اطلاعات و شبکه است که در زمینه تولید تجهیزات شبکه و ارائه خدمات مرتبط با شبکه‌های کامپیوتری فعالیت می‌کند. تلفن‌های سیسکو به عنوان بخشی از محصولات این شرکت، برای ارتباط صوتی در شبکه‌های تجاری و سازمانی استفاده می‌شوند. این تلفن‌ها برای استفاده در محیط‌های سازمانی طراحی شده‌اند و قابلیت‌های مختلفی دارند که به تجربه ارتباطات تلفنی کاربران کمک می‌کنند. تلفن‌های سیسکو اغلب از تکنولوژی VoIP استفاده می‌کنند که صدا را از طریق اینترنت منتقل می‌کند. بیشتر مدل‌های تلفن سیسکو نمایشگر  LCD باکیفیت دارند که به کاربر امکان مشاهده اطلاعات مرتبط با مکالمه را می‌دهد. قابلیت ‌های تلفن سیسکو به کاربر امکاناتی مانند تماس تکراری، انتقال تماس، انتظار تماس و غیره را فراهم می‌کنند. این تلفن‌ها از ابزارهای مختلفی مانند Ethernet یا Wi-Fi برای اتصال به شبکه استفاده می‌کنند.

کاربرد تلفن‌ های سیسکو در فناوری اطلاعات

تلفن‌های سیسکو یا Cisco Phones از دستگاه‌های تلفن VoIP (Voice over Internet Protocol) ساخته شده توسط شرکت سیسکو است.