thinclient

وبلاگی در حوزه تین کلاینت

thinclient

وبلاگی در حوزه تین کلاینت

معرفی مانیتور 27 اینچی Mini LED

با پیشرفت تکنولوژی مانیتورهای زیادی با همان فناوری‌های قدیمی در دسترس عموم مردم قرار دارند که در حال تولید هستند. اما مانیتور 27 اینچی Mini LED روی کار آمده‌اند تا بازار را در دست خود بگیرند و از شواهد پیداست که در این کار موفق هستند. فناوری Mini LED یکی از فناوری‌های مفید و کاربردی برای افزایش کنتراست.

مانیتور 27 اینچی Mini LED شرکت ردمجیک

ردمجیک به تازگی از اولین مانیتور 27 اینچی گیمینگ جهان با فناوری Mini LED رونمایی کرد. این شرکت در جولای سال جاری گزارش داد که قصد دارد سه مانیتور گیمینگ معرفی کند که در دو مدل آن از فناوری Mini LED استفاده خواهد کرد. البته این 3 مانیتور گیمینگ به طور رسمی وارد بازار شده‌اند. مدل سوم موسوم به Red Devil برای ارائه تکنولوژی نمایش بی سیم این شرکت طراحی شده است. که با استفاده از جدیدترین نسل تکنولوژی موج‌های میلی متری (mmWave)، تصاویری واضح با نرخ پاسخگویی بسیار سریع را ارائه می‌دهد.

مشخصات مانیتور 27 اینچی Mini LED شرکت ردمجیک

مانیتور گیمینگ جدید شرکت رد مجیک محصولی بسیار جالب و شگفت انگیز است. این نمایشگر 27 اینچی از HDR 1000 و نسبت کنتراست یک به یک میلیون و نرخ پاسخ دهی بسیار کم ۱.۷ میلی‌ثانیه بهره می‌برد. وظیفه ساخت پنل این محصول بر عهده شرکت AUO است. وضوح این مانیتور گیمینگ ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ پیکسل است. که امکان انتقال محتوا از فاصله‌ی ۳۰ متری را ازطریق موج‌های میلی‌متری ارائه می‌دهد. فناوری نمایشگر بی‌سیم یا همان Wireless Projection Technology با موج‌های میلی ‌متری به کاربران اجازه می‌دهد تا محتوای مورد نظر را با نرخ‌ تاخیر بسیار کم از طریق گوشی هوشمند و با روش بی‌سیم روی صفحه ‌نمایش پخش کنند.

مانیتور 27 اینچی Mini LED اپل

یانگ در توییتی که جدیدا آن را پست کرده گفته است که اپل عرضه اولین مانیتور 27 اینچی Mini LED خود را در سه ماه اول 2023 انجام خواهد داد. راس یانگ تحلیلگر اپل می‌باشد که در ابتدا انتظار داشت اپل نمایشگر 27 اینچی Mini LED در ماه ژوئن و در جریان رویداد WWDC معرفی کند. اما به دلیل زمان بر بردن طراحی، یانگ پس از مدتی پیش بینی خود را تغییر داد. در سال 2022 اپل با محدودیت‌های عرضه در محصولات متنوع که شامل مک و مانیتورها می‌باشد رو به رو شد که یکی از دلایل تاخیر این رونمایی است.

مشخصات مانیتور 27 اینچی Mini LED اپل

وضوح نمایشگر گیمینگ Red Magic 4k UHD است که از نرخ نوسانی 160 هرتز پشتیبانی می‌کند. مانیتور آینده اپل دارای فناوری mini-LED برای افزایش دقت رنگ و روشنایی بیشتر نمایشگر همراه با پشتیبانی از Pro Motion است که امکان به ‌روز رسانی حداکثر رفرش ‌ریت 120 هرتز را فراهم می‌کند. انتظار نمی‌رود که این دستگاه جایگزین مستقیمی برای Pro Display XDR باشد که یک صفحه ‌نمایش بزرگ‌تر و رزولوشن 6K را داراست.

در عوض، این مانیتور شبیه Studio Display خواهد بود که یک مانیتور 27 اینچی است. این مانیتور گیمینگ با پشتیبانی از Pro Motion و تکنولوژی Mini LED احتمالا از Studio Display گران‌تر باشد. البته هنوز اطلاعات قیمت دقیق مانیتور 27 اینچی Mini LED در دسترس نیست. این نمایشگر همچنین مجهز به تراشه A13 اپل است. از دیگر مشخصات این مانیتور گیمینگ می‌توان به سه پورت USB Type_C و یک پورت Thunderbolt و حاشیه‌های باریک آن اشاره کرد.

میزان روشنایی و HDR مانیتور Mini LED

نمایشگر Mini LED در زمینه روشنایی جزو بهترین‌ها محسوب می‌شود. نمایشگر Mini LED که در مانیتورهای نظیر سامسونگ اودیسی نئو G9 و تلویزیون‌هایی مثل سامسونگ QN90A تعبیه شده‌اند، به راحتی می‌توانند به میزان 1000 نیت برسند و حتی در دراز مدت، روی میزانی بیشتر از 600 نیت باقی بماند. این موضوع یک نوع برتری محسوس برای نمایشگرهای Mini LED محسوب می‌شود.  لازم به ذکر است بهترین استانداردهای HDR موجود برای اینکه بهترین عملکرد را داشته باشند به بیشینه روشنایی تا میزان 10 هزار نیت نیاز دارند که قطعا این پنل‌ها هنوز به آن میزان نرسیده‌اند ولی نمی‌توان احتمال دستیابی به این فناوری در آینده را رد کرد.

مزایای مانیتور مینی LED

نمایشگرهای Mini LED در تولید رنگ مشکی عمیق و همچنین ایجاد کنتراست بالا، نسبت به نمایشگرهای LCD بهتر است. تفاوت نمایشگر  Mini LED با نمایشگرهای LCD متداول و معمولی، در هنگام نمایش تصاویر کاملا مشخص می‌شود. افزایش نواحی نوردهی باعث افزایش بسیار زیاد دقت نوردهی می‌شود.

این فناوری امکان کاهش اندازه دیویدهای LED تولید کننده نور را فراهم می‌کند که باعث می‌شود نمایشگرهای مینی LED برای استفاده از دستگاه‌های کوچک مانند: گوشی‌ها، تبلت‌ها، لپ تاپ‌های کوچک به گزینه کاملا مناسبی تبدیل شوند. تبلت آیپد پرو که در سال  2021عرضه شده، یکی از نخستین دستگاه‌های مجهز به نمایشگر مینی LED است.

تصاویر یکپارچه و روان

با نرخ رفرش ۷۵ هرتزی، تصاویر بدون نقص به نظر می‌رسند که باعث می‌شود صحنه‌ها روان‌تر ارائه شوند. چه در حال تماشای سریال تلویزیونی مورد علاقه خود باشید، چه در حال تماشای یک ویدیو یا انجام یک بازی، هیچ‌ گونه تاخیر و تاریکی تصویر را تجربه نخواهید کرد.

قدرت بیشتر در بازی‌ها

با تنظیمات مطلوب، کاربر در بازی برتری پیدا خواهد کرد. با کنتراست تصویر و رنگ بهینه، می‌توانید صحنه‌ها را واضح‌تر ببینید حتی می‌توانید دشمنانی که در تاریکی پنهان شده‌اند، شناسایی کنید. در حالت گیمینگ بازی مورد نظر را طوری تنظیم می‌کند که مانیتور با تمام جزئیات تکمیل می‌شود.

مراقبت از چشم 

با فناوری پیشرفته eye comfort می‌توانید از چشم‌های خود مراقبت کنید و به انجام کارهای بیشتری بپردازید. این فناوری فشار بر روی چشم را در هنگام فعالیت طولانی مدت کاهش می‌دهد. فناوریFlicker Free به طور مداوم سوسو زدن‌های خسته کننده و آزار دهنده صفحه را حذف می‌کند، ضمن این که حالت Eye Saver نور آبی ساطع شده را به حداقل می‌رساند. با این قابلیت، چشمان شما به همین راحتی خسته نمی‌شوند.

نتیجه گیری

نوبیا، مالک رد مجیک، خود یکی از شرکت‌های زیر مجموعه‌ی ZTE به ‌حساب می‌آید شرکت رد مجیک از اواخر دهه‌ی ۱۹۹۰ در بازار گوشی‌های همراه حضور فعال داشته است. که در اوایل سال جاری تصمیم گرفته فعالیت خود را به حوزه‌ی قطعات کامپیوتری نیز گسترش دهد. انتظار نمی‌رود مانیتور 27 اینچی Mini LED اپل جایگزین نمایشگر 5000 دلاری Pro Display XDR که از صفحه ‌نمایش بسیار بزرگ و رزولوشن 6K بهره می‌برد، شود.

توزیع کارآمد ترافیک شبکه با لود بالانسر

همانطور که سازمان شما پیشرفت می‌کند، توان عملیاتی زیرساخت شبکه آن هم افزایش می‌یابد و به دنبال آن پردازش سرورها بیشتر می‌شود. به همین ترتیب ارائه خدمات بهینه به مشتریان چالش برانگیزتر می‌شود. این یعنی زمان آن فرا رسیده است که استفاده از لود بالانسر را در نظر بگیرید. لود بالانسینگ یک سرویس کلیدی برای شرکت‌هایی است که می‌خواهند بهترین تجربه کاربری ممکن را در اختیار مشتریان خود قرار دهند. 
Load balancer راهکاری است که بار شبکه را بین یک یا چند سرور توزیع می‌کند، به این معنی که درخواست‌های شبکه را دریافت کرده و بر اساس قوانین از پیش تعیین شده به سمت یک سرور هدایت می‌کند. بنابراین، چندین سرور را می‌توان تحت یک آدرس IP یکسان میزبانی کرد. لود بالانسر می‌تواند در فضای ابری یا در محل در یک سرور داده خصوصی میزبانی شود و ترافیک را به سمت سرورهای دیگر هدایت ‌کند. در این مقاله، عملکرد لود بالانسینگ، نحوه استفاده از آن و اینکه چگونه زیرساخت شبکه شما می‌تواند از آن بهره مند شود را می‌خوانید.
تاریخچه‌ای مختصر از لود بالانسینگ
لود بالانسر در دهه 1990 به عنوان یک ابزار توزیع ترافیک در سراسر شبکه معرفی شد. با پیشرفت سریع فناوری‌های اینترنتی، ساختار برنامه‌ها پیچیده‌تر شد و درخواست‌ها از قابلیت‌های سرور فراتر رفتند. نیاز به روش‌هایی برای دریافت درخواست‌ها و توزیع موثر آن‌ها در سرورها منجر به پیدایش لود بالانسر شد. به زبان ساده، Load balancer به برنامه‌ها اجازه می‌دهد از ارسال ترافیک فقط به یک سرور خاص خودداری کنند و ترافیک را به طور یکسان توزیع نمایند.
ظهور ADC ها در اوایل دهه 2000 نقطه عطفی در تاریخ لود بالانسینگ بود. ADC ها دستگاه‌های شبکه‌ای هستند که با هدف بهبود عملکرد برنامه‌ها توسعه یافته‌اند و لود بالانسر برنامه یکی از راه‌های دستیابی به آن است. آن‌ها به زودی تکامل میابند تا خدمات بیشتری از جمله فشرده سازی، ذخیره سازی حافظه پنهان، احراز هویت، فایروال و سایر خدمات امنیتی را پوشش دهند.
تعریف لود بالانسر چیست؟
لود بلنسر یک نرم افزار شبکه است که تعادل بار سرورها را تسهیل می‎کند. وظیفه اصلی این سرویس توزیع کارآمد ترافیک شبکه بر روی سرورهای پشتیبان است. لود بالانسینگ به عنوان یک پروکسی معکوس، هزینه‌های مدیریت برنامه و تعمیر و نگهداری را کاهش می‌دهد. اگر یکی از سرورهای شما از کار بیفتد، ترافیک به صورت استراتژیک بین سرورهای دیگر توزیع می‌شود.
نحوه عملکرد لود بالانسر به چه شکل است؟
لود بالانسر مانند یک پروکسی معکوس عمل می‌کند. این سرویس به کاربر یک آدرس IP مجازی (VIP) اختصاص می‌دهد تا به آن متصل ‌شود. این سرویس تعیین می‌کند که آیا اتصال باید با استفاده از الگوریتم‌ها به یک سرور خاص ارسال شود یا خیر. لود بالانسر در طول مدت اتصال، آن را مدیریت و نظارت می‌کند.
گاهی اوقات Load balancer را می‌توان با پلیس راهنمایی و رانندگی مقایسه کرد. چرا که وظایف آن‌ها به گونه‌ای طراحی شده است که درخواست‌ها را به طور سیستماتیک به مکان‌های مناسب در یک زمان معین هدایت کنند تا از مشکلات پرهزینه و برنامه ریزی نشده جلوگیری شود. این سرویس عملکرد و امنیت مورد نیاز برای پشتیبانی از محیط‌های پیچیده فناوری اطلاعات و عملیات‌های متعدد آن‌ها را فراهم می‌کند.
یک مدیر برنامه را نظر بگیرید که برای نوشتن یک قرارداد جدید برای ورزشکار معروف در حال مذاکره با باشگاه‌های مختلف است. در اینجا مدیر برنامه درخواست ورزشکار مطرح را می‌پذیرد و آن را به باشگاه‌های خاص ارسال می‌کند. تیم‌های مختلف به مدیر برنامه و سپس ورزشکار پیشنهاد می‌دهند. این کار تا زمان پیدا شدن راه حل ادامه می‌یابد. توازن بار سرور وظیفه اصلی این سرویس است. متعادل‌سازی بار منعطف‌ترین راه برای رسیدگی به تعداد زیادی درخواست‌های ارسالی از جریان‌های کاری چند برنامه‌ای و چند دستگاهی امروزی است. لود بالانسر به کاربران کمک می‌کند تا تجربه کاربری سازگارتر و قابل اعتمادتری داشته باشند.
مزایای Load Balancer
تغییر مسیر ترافیک به کارآمدترین سرور مزایای زیر را به همراه دارد:
بیگ دیتا: داده‌های بزرگی که توسط کاربران در سراسر جهان ارائه‌ می‌شوند به کسب‌وکارها در تصمیم‌گیری بهتر و آگاهانه‌تر کمک می‌کنند.
بهبود کارایی: Load balancer حجم بار روی سرور را کاهش می‌دهد و تجربه بهتری را برای مشتریان به ارمغان می آورد.
پیش بینی: ترافیک‌ها را می‌توان قبل از اینکه واقعا رخ دهد، توسط نرم افزارهای لود بالانسر پیش بینی کرد.
دوام: این نرم افزار در مورد تجهیزاتی که به تعمیر نیاز دارند، اطلاعاتی را ارائه می‌دهد. با کم‌ترین میزان خرابی، قطعات شکسته و کم کار را می‌توان به سرعت جایگزین کرد.
امنیت: این سرویس یک لایه امنیتی اضافی را به وب‌سایت و برنامه‌های شما اضافه می‌کند.
مقیاس پذیری: Load Balancer به شما این امکان را می‌دهد که زیرساخت سرور را در هر زمان و بدون هیچگونه تاثیری بر خدمات ارائه شده تغییر دهید.
انواع Load balancer
لود بالانسر چندین رویکرد منحصر به فرد برای مقابله با مسائل شبکه ارائه می‌دهد:
1. لود بالانسینگ شبکه
این سرویس ترافیک در سطح حمل و نقل را بر اساس عوامل شبکه مانند آدرس IP و پورت‌های مقصد به شبکه اختصاص می‌دهد. این توازن بار TCP (سطح 4) است و هیچ پارامتری در سطح برنامه مانند نوع محتوا، هدرها، مکان‌ها، رفتار برنامه و غیره را در نظر نمی‌گیرد. بالانسر شبکه آدرس شبکه را ترجمه کرده و بر همین اساس ترافیک را هدایت می‌کند.
2. لود بالانسینگ برنامه
این سرویس به عنوان لود بلنسر لایه 7 شناخته می‌شود که درخواست‌ها را بر اساس معیارهایی در سطح برنامه توزیع می‌کند. لود بالانسر L7 طیف گسترده‌تری از داده‌ها، از جمله هدرهای HTTP و سشن‌های SSL را ارزیابی می‌کند و بار سرور را بر اساس متغیرهای متعدد توزیع می‌کند. لود بالانسر برنامه ترافیک سرور را با توجه به کاربردها و رفتار فردی، به این شیوه کنترل می‌کند.
3. لود بالانسینگ سرور
با افزایش تعداد برنامه‌ها که در مراکز داده ابری در سراسر جهان میزبانی می‌شوند، GSLB قابلیت‌های L4 و L7 را در چندین مرکز داده توسعه می‌دهد. Load balancer سرور امکان توزیع بار کارآمد را بدون به خطر انداختن تجربه کاربری فراهم می‌کند.
چرا Load Balancer مهم است؟
بخش‌های فناوری اطلاعات می‌توانند از یک کنترل‌کننده تحویل برنامه (ADC) با ویژگی‌های لود بالانسر استفاده کنند. قابلیت‌های مدیریت ترافیک این نرم افزار می‌تواند به شرکت‌ها در پاسخگویی موثر به درخواست‌ها و تهیه منابع مناسب برای هر کاربر کمک کند. 
بسیاری از توابع دیگر (مانند رمزگذاری، احراز هویت و فایروال) از طریق ADC در دسترس هستند که می‌تواند یک نقطه کنترل واحد را برای ایمن سازی، مدیریت و نظارت بر برنامه‌ها و سرویس‌های متعدد فراهم کند و در عین حال بهترین تجربه کاربری را تضمین کند.
مزایای لود بالانسر چیست؟
لود بالانسینگ به شما کمک می‌کند تا استفاده از منابع، زمان پاسخگویی و تحویل داده‌ها را در محیط‌های پر ترافیک ساده کنید. اگر دو یا چند سرور دارید، باید از این سرویس استفاده کنید، زیرا مزایایی که دریافت می‌کنید بسیار زیاد خواهد بود. در زیر برخی از مزایای لود بلنسر آورده شده است.
رسیدگی به درخواست‌ها
دیدن افزایش ترافیک وب‌سایت بسیار هیجان انگیز است. اما اگر سرعت پاسخگویی شما به میزان قابل توجهی کاهش یابد، بازدیدکنندگان خود را از دست می‌دهید. لود بالانسر به شما کمک می‌کند تا با توزیع ترافیک به سرورهای با ظرفیت مطمئن شوید که سایت شما به دلیل افزایش ترافیک کند نمی‌شود.
جلوگیری از توقف کار
محافظت و نگهداری برای حفظ عملکرد سرورها بسیار مهم است. با این حال، اغلب غیرممکن است که برای جلوگیری از ایجاد مزاحمت برای کاربران یا بازدیدکنندگان وب‌سایت، زمان داون یا توقف آن را پیش بینی کنید. لود بالانسینگ به شما کمک می‌کند تا با هدایت خودکار ترافیک به سرورهای سالم، تعمیر و نگهداری سرور به حداقل برسد تا کاربران و بازدیدکنندگان وب‌سایت هیچ گونه وقفه‌ای در جلسات خود تجربه نکنند.
مدیریت شکست‌ها
مهم نیست چه کاری انجام می‌دهید، شکست‌ برای همه اتفاق می افتد. این سرویس خرابی سرور را به سرعت تشخیص داده و ترافیک را به سمت سرورهای سالمی که هنوز در حال کار هستند هدایت می‌کند. اگر دیتاسنتر یا یک موقعیت جغرافیایی در دسترس نباشد (مثلا به دلیل قطعی کابل)، لود بلنسر ترافیک را به نزدیک‌ترین مکان سالم هدایت می‌کند. در نتیجه خرابی‌ها باعث ایجاد حداقل اختلال در عملکرد می‌شوند.
نظارت بر سلامت برنامه‌ها
برای استراتژی وب و برنامه ریزی زیرساخت باید بدانید برنامه‌ها و سرورهای شما چگونه کار می‌کنند. یک لود بالانسر گزارش‌های دقیق عملکرد و هشدارهای خطا را ارائه می‌دهد، بنابراین سازمان شما می‌تواند برنامه ریزی و بهینه سازی زیرساخت خود را انجام دهد.
نتیجه گیری
توزیع ترافیک بر روی چندین واحد یا منبع محاسباتی برای آسان‌تر و کارآمدتر کردن کل فرآیند، به عنوان لود بالانسر شناخته می‌شود. این سرویس برنامه‌ها یا وبسایت‌ها را به راحتی در دسترس کاربران قرار می‌دهد و باعث می‌شود که هیچ سروری به تنهایی فشار زیادی را تحمل نکند و بار به طور مساوی میان آن‌ها توزیع می‌شود. انتخاب سرویس لود بالانسینگ مناسب به سیستم و اهداف شما بستگی دارد. آشنایی با انواع مختلف این سرویس باعث می‌شود تا بهینه سازی مناسب را بدون فراتر رفتن از آنچه نیاز دارید، به دست آورید.

تعریف داده کاوی و کاربرد آن در دنیای امروزی

داده کاوی یک تکنیک تجزیه و تحلیل داده است که بر مدل سازی آماری و کشف دانش برای اهداف پیش بینی شده است. این فناوری اغلب برای هر مشکلی از داده‌ها یا پردازش اطلاعات در مقیاس بزرگ (جمع ‌آوری، استخراج، انبارداری، تجزیه و تحلیل و آمار) و همچنین هوش مصنوعی، به کار می‌رود. Data mining فرآیند مرتب سازی داده‌ها می‌باشد که از طریق مجموعه داده‌های بزرگ برای شناسایی الگوها و روابطی استفاده می‌شود که می‌تواند به حل مشکلات تجاری از طریق تجزیه و تحلیل داده‌ها کمک کند. تکنیک‌ها و ابزارهای Data mining شرکت‌ها را قادر می‌سازد تا روندهای آینده را پیش بینی کنند و بتوانند تصمیمات تجاری آگاهانه‌تری بگیرند. داده کاوی بخش کلیدی تجزیه و تحلیل داده می‌باشد که به طور کلی یکی از رشته‌های اصلی در علم داده است که از تکنیک‌های تجزیه و تحلیل پیشرفته برای یافتن اطلاعات مفید در مجموعه داده‌ها استفاده می‌کند.
تاریخچه داده کاوی و پیشرفت‌های کنونی
فرآیند کاوش در میان داده‌ها برای کشف ارتباطات پنهان و پیش بینی روندهای آینده سابقه طولانی دارد. اصطلاح داده کاوی که گاهی به عنوان کشف دانش در پایگاه‌های داده شناخته می‌شود. پایه و اساس آن شامل سه رشته علمی در هم‌ تنیده است.
آمار (مطالعه عددی روابط داده‌ها)
هوش مصنوعی (هوش شبیه انسان که توسط نرم ‌افزار و یا ماشین‌ها نمایش داده می‌شود)
یادگیری ماشینی (الگوریتم‌هایی که می‌توانند از داده‌ها برای پیش ‌بینی استفاده شوند)
Data mining چیست؟
در یک سطح جزئی‌تر، داده کاوی گامی در فرآیند کشف دانش در پایگاه‌های داده (KDD) است، یکی از روش‌های علم داده برای جمع آوری اطلاعات، پردازش و تجزیه و تحلیل داده‌ها می‌باشد. Data mining فرآیند استخراج و کشف الگوها در مجموعه داده‌های بزرگ است که شامل یادگیری ماشین، آمار و سیستم‌های پایگاه داده است. استخراج اطلاعات با استفاده از روش‌های هوشمند از مجموعه داده‌ها و تبدیل اطلاعات به یک ساختار قابل درک برای استفاده بیشتر است. Data mining مرحله تجزیه و تحلیل فرآیند کشف دانش در پایگاه‌های داده یا KDD است. جدا از مرحله تجزیه و تحلیل، همچنین شامل جنبه‌های پایگاه داده و مدیریت داده، پیش پردازش داده‌ها، پردازش ساختارهای کشف شده، تجسم، و به روز رسانی آنلاین است.
داده کاوی چگونه انجام می‌شود؟
Data mining بر داده‌های‌ بزرگ و فرآیندهای محاسباتی پیشرفته از جمله یادگیری ماشینی و سایر اشکال هوش مصنوعی (AI) متکی است. هدف یافتن الگوهایی هستند که می‌توانند به پیش بینی از داده‌های بدون ساختار یا بزرگ منجر شود. فرآیندهای Data mining برای ساخت مدل‌های یادگیری ماشینی مورد استفاده قرار می‌گیرند که برنامه‌های کاربردی از جمله فناوری موتورهای جستجو باعث می‌شوند که وب ‌سایت تقویت شود.
وظایف Data mining چیست؟
وظیفه واقعی داده کاوی تجزیه و تحلیل نیمه خودکار یا خودکار مقادیر زیادی از داده‌ها برای استخراج الگوهای ناشناخته قبلی مانند: گروه‌های رکورد داده‌ها (تحلیل خوشه‌ای)، رکوردهای غیر معمول (تشخیص ناهنجاری) و وابستگی‌ها (استخراج الگوی متوالی).این الگوها سپس می‌توانند به ‌عنوان نوعی خلاصه‌ از داده‌های ورودی دیده شوند. برای مثال ممکن است در یادگیری ماشینی و تجزیه و تحلیل پیش‌بینی‌ کننده استفاده شوند. به عنوان مثال: در یکی از مراحل Data mining ممکن است چندین گروه را در داده‌ها شناسایی کنند، که سپس می‌تواند برای به دست آوردن نتایج، پیش بینی دقیق‌تر توسط یک سیستم پشتیبانی استفاده کنند. اگر چه به ‌عنوان مراحل اضافی به فرآیند کلی KDD (دانش در کشف داده‌ها (تعلق دارند.
تعریف KDD
بسیاری از مردم داده کاوی را مترادف واژه‌های رایج کشف دانش در پایگاه‌داده‌ها ( knowledge discovery in databases) می‌دانند. KDD زمینه‌ای از علوم رایانه است که شامل ابزارها و تئوری‌هایی برای کمک به انسان‌ها در استخراج اطلاعات مفید از مجموعه‌های بزرگ داده‌های دیجیتالی است.
پیش پردازش
یک منبع متداول برای داده‌ها، دیتا مارتData mart  یا انبار داده data warehouse است. پیش پردازش برای تجزیه و تحلیل مجموعه داده‌های چند متغیر قبل از انجام Data mining ضروری است.
 روند فرآیند کشف دانش در پایگاه‌های داده (KDD) معمولا با مراحل زیر تعریف می‌شود:
انتخاب
پیش پردازش
دگرگونی
داده کاوی
تفسیر/ارزیابی
شش کاربرد رایج Data mining
1. تشخیص ناهنجاری: تشخیص ناهنجاری (تشخیص بیرونی/تغییر/انحراف) شناسایی سوابق داده‌های غیر عادی، که ممکن است جالب باشند یا خطاهای داده‌ای که نیاز به بررسی بیشتر دارند.
2. یادگیری قانون انجمن: یادگیری قانون انجمن، مدل سازی، وابستگی روابط بین متغیرها را جستجو می‌کند. به عنوان مثال یک سوپر مارکت ممکن است داده‌هایی را در مورد عادات خرید مشتری جمع آوری کند. با استفاده از یادگیری قوانین، سوپر مارکت می‌تواند تعیین کند که کدام محصولات اغلب با هم خریداری می‌شوند و از این اطلاعات برای اهداف بازاریابی استفاده کنند.
3. خوشه‌ بندی: خوشه بندی وظیفه کشف گروه‌ها و ساختارهایی در داده‌ها است که به نوعی مشابه هستند، بدون استفاده از ساختارهای شناخته شده در داده‌ها.
4. طبقه بندی: طبقه بندی وظیفه تعمیم ساختار شناخته شده برای اعمال به داده‌های جدید است. به عنوان مثال:یک برنامه ایمیل ممکن است سعی کند یک ایمیل را به عنوان هرزنامه طبقه بندی کند.
5. رگرسیون: رگرسیون تلاش برای یافتن تابعی که داده‌ها را با کم‌ترین خطا مدل می‌کند تا روابط بین داده‌ها یا مجموعه داده‌ها را تخمین بزند.
6. خلاصه سازی: خلاصه سازی ارائه یک نمایش فشرده‌تر از مجموعه داده‌ها، از جمله تجسم و تولید گزارش است.
داده کاوی به شما این امکان را می‌دهد:
تمام نویزهای پر هرج و مرج و تکراری داده‌های خود را غربال کنید.
آنچه مرتبط است را درک کنید و سپس از آن اطلاعات برای ارزیابی نتایج احتمالی به خوبی استفاده کنید.
همچنین کمک می‌کند تا خیلی سریع بتوانید تصمیم اگاهانه بگیرید.
چرا Data mining مهم است؟
این فناوری جز حیاتی ابتکارات تحلیلی موفق در سازمان‌ها است. Data mining موثر در جنبه‌های مختلف مانند: برنامه ریزی استراتژی‌های تجاری و مدیریت عملیات کمک می‌کند. این شامل کارکردهای مواجهه با مشتری مانند: بازاریابی، تبلیغات، فروش و پشتیبانی مشتری، به علاوه تولید، مدیریت زنجیره تامین، امور مالی و منابع انسانی است.
Data mining از کشف تقلب، مدیریت ریسک، برنامه ریزی امنیت سایبری و بسیاری دیگر از موارد استفاده حیاتی تجاری پشتیبانی می‌کند. همچنین نقش مهمی در مراقبت‌های بهداشتی، دولتی، تحقیقات علمی، ریاضیات، ورزش و غیره ایفا می‌کند.
ویژگی‌های کلیدی داده کاوی
پیش بینی‌های خودکار الگو بر اساس تحلیل روند و رفتار
پیش بینی بر اساس نتایج احتمالی
ایجاد اطلاعات تصمیم گرا
تمرکز روی مجموعه داده‌ها و پایگاه‌های داده بزرگ برای تجزیه و تحلیل
داده کاوی برای انجام چه کارهایی استفاده می‌شود؟
کاربردهای Data mining از بخش مالی برای جستجوی الگوها در بازارها تا تلاش برای دولت‌ها برای شناسایی تهدیدهای امنیتی بالقوه را شامل می‌شود. تمام شرکت‌ها به ویژه شرکت‌های آنلاین و رسانه‌های اجتماعی، از این تکنولوژی برای کاربران خود برای ایجاد کمپین‌های تبلیغاتی و بازاریابی سودآوری که مجموعه خاصی از کاربران را مورد هدف قرار داده‌اند، استفاده می‌کنند.
Data mining و رسانه‌های اجتماعی 
یکی از سودآورترین کاربردهای Data mining، شبکه‌های اجتماعی بوده است. پلتفرم‌هایی مانند فیسبوک (متعلق به متا) تیک تاک، اینستاگرام و توییتر مجموعه‌ای از داده‌ها را در مورد کاربران فردی جمع‌آوری می‌کنند تا بتوانند تبلیغات بازاریابی هدفمند ارسال کنند. همچنین از این داده‌ها برای تاثیر گذاری بر رفتار کاربران و تغییر ترجیحات آن‌ها استفاده می‌شود، خواه برای یک محصول پر مصرف باشد یا اینکه افراد در انتخابات به چه کسی رای می‌دهند.
نتیجه گیری
داده کاوی فرآیند یافتن ناهنجاری‌ها، الگوها و همبستگی‌ها در مجموعه داده‌های بزرگ برای پیش بینی نتایج بزرگ است. با استفاده از طیف وسیعی از تکنیک‌‌‌های Data mining، می‌توانید از این اطلاعات برای افزایش دآرمد، کاهش هزینه‌ها، بهبود روابط با مشتری، کاهش خطرات و موارد دیگر استفاده کنید.

ارتباطات لیزری فناوری مورد استفاده در ناسا و پروژه استارلینک

امروزه سازمان‌های فضایی برای انتقال اطلاعات از فضا به زمین از ارتباطات رادیویی استفاده می‌کنند. که در این میان سازمان ناسا و شرکت اسپیس ایکس در حال حرکت به سمت استفاده از ارتباطات لیزری هستند. ایلان ماسک اعلام کرده است آخرین گروه از ماهواره‌های اینترنت استارلینک اسپیس ایکس، به ارتباطات لیزری مجهز هستند. در جدیدترین ماهواره‌های پرتاب شده استارلینک از فناوری لیزر استفاده می‌شود.
ارتباطات لیزری یکی از نوآوری‌های در حال ظهور 
با این حال، ارتباط لیزری یک نوآوری در حال ظهور است که بخش فضایی و صنعت مخابرات زمین را به ارتفاعات جدیدی خواهد برد. این ارتباطات به این معنی است که نیازی به کابل‌های فیبر نوری نیست. و بر اساس پیشرفت‌های اخیر مخابراتی ساخته می‌شوند. این نوآوری‌ها در ارتباط با ماهواره‌ها کار می‌کنند و جریان داده‌ها را به زمین بهبود می‌بخشند. تا انسان‌ها بتوانند تله‌ متری(ضبط و انتقال خودکار داده‌ها از منابع از راه دور یا غیر قابل دسترسی به یک سیستم IT در مکانی متفاوت برای نظارت و تجزیه و تحلیل است) بیشتری را منتقل کنند، که امکان کاوش عمیق‌تر در فضا را فراهم می‌کند.
راه اندازی ارتباطات لیزر
ارتباط های لیزری به عنوان سرعت نوری هم شناخته می‌شود. زیرا از سرعت نور برای ارسال اطلاعات استفاده می‌کند. در سال‌های اخیر، صنایع تجاری بر توسعه سیستم‌های لیزری فضا برای استفاده در مدار پایین زمین (LEO) متمرکز شده‌اند. شرکت‌ها در بخش NewSpace و مجاور آن در صورت فلکی ماهواره‌ای سرمایه ‌گذاری کرده‌اند که از ارتباطات لیزری برای ارائه پوشش پهنای باند گسترده استفاده می‌کنند. صورت‌های فلکی تجاری به پیوندهای فرکانس رادیویی برای ارسال داده‌ها به زمین متکی هستند، فناوری جدید می‌تواند لیزرها را برای ارتباطات در فضا به زمین پیاده ‌سازی کند. ناسا با کمک شرکت‌های خصوصی ثابت می‌کند که می‌تواند یک مبتکر بزرگ در فناوری لیزر باشد.
ارتباطات لیزری چگونه کار می‌کند؟
لیزرها به صورت دقیق‌تری به گیرنده‌ها هدایت می‌شوند، در حالی که امواج رادیویی به صورت همگانی پخش می‌شوند و داده‌ها در ریسک بالاتری برای شنود قرار می‌گیرند. عرضه و ایجاد تکنولوژی ارتباطات لیزری باعث کاهش سرعت پرتاب ماهواره‌ای استارلینک  شده است. علاوه بر آن تولید ترمینال‌های لیرزی هزینه گران‌تری دارد. ایجاد این ارتباط های لیزری و ماهواره‌ای می‌تواند، سرعت ارتباطات را افزایش داده و میزان تاخیر در دسترسی به داده‌ها را پایین بیاورد. ارائه این تکنولوژی همانند گذر از کابل‌های مسی در شبکه‌های اینترنتی خانگی به کابل‌های فیبر نوری است. ایلان ماسک در توییتی درباره‌ی این فناوری جدید گفته: ارتباط لیزری در مدار می‌تواند به سبب سرعت بالاتر از نور در خلاء و فاصله کمتر نسبت به فیبرهای زیر دریا، تاخیر ناشی از فاصله‌های طولانی را تا 50 درصد کاهش دهد.
تجاری سازی فناوری ارتباط لیزری    
ناسا از دهه‌ی 1980 مجموعه‌ای از ماهواره‌های ردیابی و رله‌ی داده را با استفاده از فرکانس‌های رادیویی برای برقراری ارتباط بین شاتل‌های فضایی، پایگاه کنترل ماموریت و ایستگاه فضایی پرتاب کرده است. و دیگر برنامه‌ای برای ساخت و پرتاب ماهواره‌های رله‌ی داده به‌ صورت دولتی ندارد.
ناسا قصد دارد تا بسیاری از قابلیت‌های ارتباطی فضای نزدیک زمین را تجاری سازی کند و خدمات ارتباطی را از بخش خصوصی دریافت نماید. یونس گفته است که ما محیطی را دنبال می‌کنیم که کاربران بتوانند با ماهواره‌های خود در فضا فعال باشند. و از هر ارائه دهنده‌ای که در آنجا حضور دارد، پشتیبانی دریافت کنند.
سرعت ارتباطات لیزری 
ارتباط لیزری به فضاپیما اجازه می‌دهد تا اطلاعات بیشتری مانند ویدیو 4K یا آنالیزهای علمی را با سرعت بیشتری به زمین ارسال کنند. سیستم ارتباطات لیزری می‌تواند حجم داده‌های انتقالی را بین 10 تا  100 برابر نسبت به سیستم کنونی افزایش دهد. برای مثال انتقال نقشه کامل مریخ به زمین 9 هفته طول می‌کشد اما با ارتباط لیزری می‌توان در 9 روز حجم زیادی از اطلاعات را منتقل کرد.
سرعت اینترنت استارلینک با ارتباطات لیزری
وب سایت استارلینک اعلام کرده است که کاربران می‌توانند در اغلب مناطق طی چند ماه آینده از اینترنت استارلینک که مجهز به سیستم ارتباطات لیزری است استفاده کنند. و همچنین گفته است ما در حال بهبود سیستم استارلینک هستیم، کاربران انتظار سرعت داده‌ها در طیف 50 مگابایت بر ثانیه تا 150 مگابایت بر ثانیه و زمان تاخیر بین 20 تا 40 میلی ثانیه را داشته باشند.
این سرعت‌ها با استقرار ماهواره‌های بیشتر و ارتقا و توسعه نرم‌ افزارهای شبکه، مدام در حال افزایش خواهد بود. اسپیس ایکس در متن بایگانی اصلی ثبت شده در کمیسیون ارتباطات فدرال ایالات متحده (FCC) ادعا کرده که منظومه ماهوارهای این شرکت احتمالا قادر خواهد بود که سرعت اینترنت تا میزان 1 گیگابایت بر ثانیه را ارائه دهد.
آزمایش LCRD ناسا
LCRD مخفف عبارت: Laser Communications Relay Demonstration می‌باشد. ناسا اعلام کرده که نمونه آزمایشی این سیستم را در ماموریتی با عنوان (نمونه آزمایشی بازپخش ارتباطات لیرزی) به فضا خواهد فرستاد. این ماموریت به ناسا کمک می‌کند تا بتواند فواید سیستم ارتباطات لیزری را به راحتی آزمایش کند تا به صورت تجربی به عملکرد بهتری دست یابند.
به گفته آقای میچل، سامانه LCRD و نمایش‌های لیزری آتی که کمی دورتر از زمین پدیدار خواهند شد، به ما کمک خواهند کرد تا نحوه کار با لیزرها از یک مرکز همچون یک قمر را به‌ خوبی یاد بگیریم. وی می‌گوید در عوض، تجربه یادگیری در ماه به ما نشان خواهد داد که این کار را در مریخ (و در واقع هر جای دیگری) چگونه باید اجرا کنیم. ماموریت LCRD ارتباط لیزری فضا به زمین را نشان خواهد داد که ایستگاه‌های زمینی در هاوایی و کالیفرنیا را به هم متصل می‌کند.
با اثبات کارایی سیستم ارتباط لیزری می‌توان از آن در ماموریت‌های آتی استفاده نمود و آن را به عنوان یک سیستم استاندارد برای ارتباط میان ستاره‌ای شناخت. ناسا برای آزمایش LCDR ابزار مورد نظر را در مداری تا ارتفاع 35 کیلومتری زمین می‌فرستد. ناسا به مطالعه و تحقیقات و آزمایش‌های مکرر نیاز دارد تا بهتر بتواند متوجه نتایج شود.
در دو سال اول ماموریت، این سیستم ارتباطی بارها به صورت آزمایشی اطلاعاتی را از کالیفرنیا به هاوایی به صورت امتحانی منتقل می‌کند. تا بتواند تاثیرات جوی را روی این سیستم مشاهده کند. LCRD توسط مرکز پرواز فضایی گودارد ناسا در گرین ‌بلت، مریلند هدایت می‌شود.
مزایای ارتباطات لیزری 
ترودی کورتس مدیر اداره ماموریت فناوری فضایی ناسا در یک تله کنفراس گفته است که این سیستم جدید نه تنها نرخ انتقال داده‌های بالاتری را ارائه می‌دهد، بلکه حجم، وزن و قدرت ماموریت‌ها را بهینه می‌کند. این تکنولوژی نسبت به تکنولوژی‌های کنونی، کوچک‌تر، کم حجم‌تر، دارای وزن کمتر و مصرف انرژی کمتر خواهد بود. 
نتیجه گیری 
طبق تحقیقات انجام شده تمام ماهواره‌هایی که در سال آینده پرتاب می‌شوند، مجهز به ارتباطات لیزری خواهند بود. سیستم‌های لیزری به استانداردی جدید در ارتباط میان ماهواره‌ها تبدیل خواهد شد. پروژه استارلینک شرکت اسپیس ایکس عرضه اینترنت به کاربران از فضا را به واسطه هزاران ماهواره ارائه می‌دهد. در حال حاظر، ارتباط میان این ماهواره‌ها از طریق ایستگاه‌های فضایی صورت می‌گیرد که تا کنون 20 ایستگاه زمینی در کشور آمریکا ایجاد شده است. اما در سیستم جدید ارتباط لیزری که قرار است به زودی مورد استفاده قرار گیرد دیگر نیازی به ایستگاه‌های زمینی نخواهد بود. ارتباط لیزری روزی گامی فراتر از منظومه شمسی خواهد گذشت.

هزینه راه اندازی مجازی سازی؛ چه زمانی باید به مجازی سازی مهاجرت کنیم؟

مجازی سازی ایجاد یک کپی مجازی از کامپیوتر فیزیکی است و مزایای آن بسیار زیاد است: کاهش هزینه‌های سخت افزاری و افزایش بهره وری و کارایی. با این حال، این تنها بخش کوچکی از مزایای مجازی‌سازی است که کسب‌وکارها را به استفاده از این فناوری در چرخه کاری سوق می‌دهد. طبق آمار Statista، این روزها 92 درصد از کسب و کارها از مجازی سازی در فعالیت‌های خود استفاده می‌کنند و این روند رو به افزایش است. 

بر اساس آمار، استفاده از مجازی سازی همچنان در حال رشد است. بازار این تکنولوژی در سال 2020 به رکورد 15.9 میلیارد دلار رسید و این رقم همچنان در حال افزایش است. با افزایش تقاضا، مزایای مجازی سازی بیشتر از گذشته مورد توجه قرار گرفته است و سوال‌هایی برای کسب و کارها ایجاد شده است: آیا ارزش دارد که از فناوری مجازی سازی استفاده کنیم؟ هزینه مجازی سازی چقدر است؟ در این مقاله به این سوالات پاسخ داده‌ایم. پس تا پایان همراه ما باشید.

مجازی سازی چیست؟

در واقع، مجازی سازی ایجاد یک فایل دیجیتالی بر روی رایانه شماست که مانند یک قطعه سخت افزاری متفاوت به نظر می‌رسد. به عبارت ساده‌تر، مجازی سازی یک کپی مجازی از یک کامپیوتر فیزیکی است. حالا اصلا چرا به این تکنولوژی نیاز دارید؟ به عنوان مثال، فرض کنید یک رایانه شخصی با سیستم عامل ویندوز دارید، اما می‌خواهید روی سیستم عامل مک کار کنید. شما می‌توانید بدون نیاز به خرید مک بوک، به راحتی یک نسخه مجازی از مک در رایانه ویندوزی خود ایجاد نمایید.

این استراتژی می‌تواند کسب‌وکارهای کوچک را از پرداخت هزینه‌های کلان برای سخت‌افزار نجات دهد و انعطاف‌پذیری زیادی را به عملیات آن‌ها ببخشد. یکی از مزایای اصلی مجازی سازی همین است. علاوه بر این، ماشین مجازی به شما امکان می‌دهد به سرعت میان سیستم عامل‌های مختلف جابجا شوید. در اینجا، یکی دیگر از مزایای مجازی سازی را دریافت می‌کنید: سرعت و استقلال.

انواع مجازی سازی و کاربردهای آن

امروزه استفاده از ماشین‌های مجازی بسیار گسترش یافته است؛ از مجازی سازی نرم افزار، سخت افزار، و سرور گرفته تا مجازی سازی دسکتاپ، استوریج و شبکه. در اینجا چندین مورد از پرکاربردترین مجازی سازی‌ها در دنیای فناوری به همراه هزینه آن‌ها آورده شده است:

1. هزینه مجازی سازی شبکه

این یک بازسازی مجازی از شبکه فیزیکی با تمام جزئیات است: با روترها، فایروال‌ها، VPN ها، سوئیچ‌ها و پورت‌های منطقی. تصور کنید که تیم شما برای کاری که به منابع اضافی و شبکه جداگانه نیاز دارد. مجازی سازی شبکه به شما اجازه می‌دهد تا وظایف مربوط به شبکه را مستقل از سخت افزار انجام دهید. شبکه‌ مجازی سرعت عملیاتی و انعطاف پذیری بالاتری را ارائه می‌دهد. هزینه مجازی سازی براساس نیازهای شبکه هر سازمان تعیین می‌شود. در حال حاضر، 14 درصد مشاغل از شبکه‌های مجازی استفاده می‌کنند و این روند همچنان رو به افزایش است. طبق آمار، پیش بینی می‌شود خدمات مجازی سازی شبکه در سال‌های آینده رشد بیشتری داشته باشد.

2. هزینه مجازی سازی سرور

مزایای مجازی سازی در این سرویس چشمگیرتر است. یک سرور مجازی نه تنها به دو، بلکه چندین سیستم عامل اجازه می‌دهد تا روی یک کامپیوتر اجرا شوند و عملکرد کارآمدی داشته باشند. هزینه مجازی سازی به نیازهای هر سازمان و تعداد سرورهایی که استفاده می‌کند، بستگی دارد. بازار مجازی سازی سرورها امروز 6 میلیارد دلار آمریکا ارزش دارد، اما پیش بینی می‌شود تا سال 2027 به 8 میلیارد دلار افزایش یابد. مجازی سازی سرور زمانی قابل اجراست که نرم افزار روی سرورهای مختلف اجرا شود. اما مزایای اصلی مجازی سازی سرور چیست؟ عملکرد سریع‌تر و انجام حجم کاری بالا. با مجازی سازی سرور، دسترسی بالاتری را تجربه خواهید کرد.

3. هزینه مجازی سازی دسکتاپ

این تکنولوژی برای زمانی است که می‌خواهید روی پروژه‌های مختلف به طور همزمان کار کنید. این فرآیند به شما اجازه می‌دهد تا نسخه‌های مجازی از دسکتاپ خود ایجاد نمایید. مجازی سازی دسکتاپ‌ها اغلب برای فرایند دورکاری استفاده می‌شود. این فرآیند به مدیران کمک می‌کند تا به سرعت یک فضاهای کاری قابل اعتماد ایجاد کنند. با این فناوری می‌توانید یک سیستم عامل را روی تبلت iOS یا Android راه اندازی کنید. یکی از مزایای اصلی مجازی سازی در این مورد، سازماندهی دورکاری است. هزینه مجازی سازی دسکتاپ هم مانند روش‌های دیگر مجازی سازی محاسبه می‌گردد.

5. هزینه مجازی سازی برنامه

مجازی سازی برنامه درست مانند یک برنامه واقعی است. لازم نیست برنامه یا نرم افزار را روی رایانه خود نصب کنید، بلکه فقط کافی است در یک ماشین مجازی نصب شود. برنامه نویسان از مجازی سازی برنامه برای تست کردن آن‌ها استفاده می‌کنند. یکی از مزایای اصلی مجازی سازی برنامه امنیت است. این فرآیند به شما امکان می‌دهد نسخه‌های مختلف نرم افزار خود را در مکان‌های دیگر ذخیره کنید تا اطلاعات شما همیشه ایمن بماند. هزینه مجازی سازی نرم برنامه با توجه به نیازهای خاص هر شرکت تعیین می‌شود.

6. هزینه مجازی سازی استوریج

مجازی سازی استوریج فرآیند کپی کردن ویژگی‌های یک یا چند دیسک ذخیره سازی فیزیکی است. در این حالت، سرور متوجه تفاوت بین ذخیره سازی مجازی و فیزیکی را نمی‌شود. اغلب، برنامه نویسان از این فناوری برای افزودن یا حذف فضای ذخیره سازی بدون تاثیر بر برنامه‌های دیگر استفاده می‌کنند. مزایای مجازی سازی استوریج بسیار زیاد است. مجازی‌سازی استوریج، ذخیره‌سازی داده‌ها را ساده می‌کند و انعطاف‌پذیری را افزایش می‌دهد.

هزینه راه اندازی مجازی سازی در رهاکو

تیم متخصص و حرفه‌ای رهاکو اینجاست تا مجازی سازی را به بهترین شکل ممکن در سازمان شما راه اندازی کند. اگر قصد دارید از خدمات مجازی سازی رها استفاده کنید، میتوانید با کارشناسان مربوطه در مجموعه تماس بگیرید و مشاوره‌های لازم را دریافت نمایید. پس از آن نوبت به فرایند نیازسنجی می‌رسد و یک فرم RFP به شما داده می‌شود تا آن را براساس نیازهای خود تکمیل کنید.

پس از مشخص شدن اولویت‌ها و نیازهای سازمان شما، متخصصان حاضر در مجموعه اقدامات لازم را نسبت به راه اندازی آن‌ها انجام می‌دهند. ممکن است در این فرایند سوالاتی نظیر هزینه راه اندازی خدمات مجازی سازی یا زمان مناسب برای انجام این کار برایتان پیش بیاید. با توجه به مزایا و هزینه مجازی سازی، راه اندازی آن توسط شرکت رهاکو بسیار مقرون به صرفه خواهد بود. همچنین، پشتیبانی IT مجموعه رهاکو به سازمان شما در بهینه سازی زیرساخت فناوری اطلاعات کمک می‌کند.

نکاتی که قبل از راه اندازی مجازی سازی باید بدانید

برای اینکه به بهترین شکل از مزایای مجازی سازی بهره مند شوید، باید این فناوری را هوشمندانه راه اندازی کنید. بنابراین ملاحظات مهمی وجود دارد که باید هنگام پیاده سازی مجازی سازی در کسب و کار خود در نظر بگیرید.

بهترین زمان: بهترین زمان برای راه اندازی مجازی سازی زمانی است که می‌خواهید کسب و کار خود را گسترش دهید. مزایای مجازی سازی به شما کمک می‌کند تا هزینه‌های سخت افزاری مجموعه خود را کاهش دهید. اگر تجارت شما در حال رشد است و فقط یک یا دو سرور دارید، از ماشین‌های مجازی برای کارهای اداری استفاده کنید.

امنیت ماشین‌های مجازی: بهترین شیوه‌های امنیتی قابل اجرا در ماشین‌های فیزیکی، در ماشین‌های مجازی هم به خوبی کار می‌کنند. می‌توانید از فایروال‌ها و نرم افزارهای آنتی ویروس در ماشین‌های مجازی استفاده کنید. علاوه بر این، ماشین‌های مجازی جدا از محیط فیزیکی کار می‌کنند و این ویژگی یک لایه امنیتی اضافی را فراهم می‌کند. بنابراین افزایش امنیت یکی از مهم‌ترین مزایای مجازی سازی است. به کمک این فناوری می‌توانید نرم افزارهای مخرب را روی یک ماشین مجازی پیاده کنید.

تعداد ماشین‌های مجازی در هر سرور: تعداد ماشین‌های مجازی در هر سرور با توجه به ظرفیت سرور تعیین می‌شود. اگرچه این نکته مزیت محسوب نمی‌شود، اما عامل مهمی برای راه اندازی آن است. تعداد ماشین‌های مجازی در هر سرور به عوامل مختلفی مانند رم و ظرفیت استوریج بستگی دارد. جدای از این موارد، وظایفی که روی یک ماشین مجازی انجام می‌شود به توان خروجی و ظرفیت ذخیره سازی بیشتری نیاز دارد. بنابراین، چگونه می‌توانید از مزایای مجازی سازی بیشترین بهره را ببرید؟

شما باید ظرفیت دقیق سرور فیزیکی خود را بدانید و این ظرفیت باید با حجم وظایف انجام شده توسط ماشین مجازی مطابقت داشته باشد. هنگام انتخاب خدمات مجازی سازی سایر عوامل مهم را هم باید در نظر بگیرید:

ویژگی‌های امنیتی پیشرفته

هزینه نگهداری

پشتیبانی فنی

سهولت استفاده از شخص ثالث

خودکارسازی

این ویژگی‌ها را در نظر بگیرید تا از مزایای فناوری مجازی سازی بیشترین بهره را ببرید. کسب و کارهای بزرگ و کوچک باید برای دیده شدن بیشتر روی فروش، منابع، درآمدها و مشتریان بالقوه خود تمرکز کنند. برای اداره و مدیریت موثر یک کسب و کار به داده‌های دقیق موجود در CRM، ERP و غیره نیاز است.

نتیجه گیری

از کمترین هزینه‌ نگهداری تا ویژگی‌های امنیتی پیشرفته، مجازی‌سازی مزایای زیادی برای کسب‌وکار شما دارد. برای اطلاعات بیشتر در مورد هزینه مجازی سازی و راه اندازی آن، همین امروز با ما تماس بگیرید. این انعطاف‌پذیری و هزینه مقرون به صرفه‌ای که مجازی سازی ارائه می‌دهد ارزش تلاش را دارد. در حالی که همچنان چالش‌های اولیه برای پیاده‌سازی این تکنولوژی وجود دارد، اما راه اندازی آن توسط متخصصان حرفه‌ای تمام این چالش‌ها را از میان برمی‌دارد.

برای اینکه بدانید آیا راهکارهای مجازی سازی برای شما مناسب است یا خیر، همین امروز با رهاکو تماس بگیرید. رهاکو به عنوان مرجع تخصصی مجازی سازی در ایران آماده همکاری و خدمت رسانی‌ست. مهاجرت به مجازی سازی را با ما تجربه کنید!