اولین همایش فرصتهای ایران در عصر دیجیتال در تاریخ 25 و 26 تیر ماه برای شناخت چالشها، راهکارها و نیازهای کسب و کارها در بازارهای جدید برگزار میشود. محل برگزاری نمایشگاه در مرکز همایشهای بین المللی برج میلاد تهران میباشد.این رویداد با همکاری دانشگاه شریف و دانشگاه تهران به همت شرکت مشاوره رهنمان برپا میشود و همچنین محلی برای گفتوگو و طرح نظرات سیاست گذاران و تصمیم سازان نهادهای حاکمیتی، صاحبان بنگاههای بزرگ اقتصادی، اساتید دانشگاه، بنیانگذاران پلتفرمها و استارتاپهای دیجیتالی و مدیران و توسعه دهندگان شرکتهای فناوری خواهد بود.
اهداف برگزاری همایش فرصتهای ایران در عصر دیجیتال
هدف اصلی این رویداد، ایجاد یک فضای هماندیشی، تبادل نظر و شناسایی فرصتهای پیش رو میان بازیگران سنتی و تازه واردهای دیجیتال، شرکتهای فنآوری، رگولاتور و محققان است که به واسطه ورود به عصر دیجیتال شکل گرفته است. این نکته را باید در نظر داشت که اقتصاد دیجیتال این توان بالقوه را دارد تا زندگی بهتر آحاد جامعه، کارآمدتر کردن کسبوکارها و حکمرانی بهتر را برای سیاست گذاران به ارمغان بیاورد. در عین حال عدم استفاده مناسب از فرصتهای این بخش، میتواند منجر به گسترش شکاف فناوری در سطح کشور شود.
ایده اصلی برای برگزاری رویداد فرصتهای ایران در عصر دیجیتال
در اولین همایش فرصتهای ایران در عصر دیجیتال به منظور شناخت چالشها و ارائه راهکارهایی برای رسیدن به اهداف زندگی و کسب و کار بهتر است. نشستهای مختلفی در قالبهای متنوعی همچون مالتی تاکها و گفت و گو با کارشناسان و بررسی ابعاد مختلف سبک زندگی و اقتصاد در عصر دیجیتال برگزار میشود. به طور کلی هدف اصلی این رویداد ادامه مطلب
همه کسب و کارها تمایل دارند که کارهای خود را با جزئیات و سرعت بالا انجام دهند. میزان پیچیدگی و سهولت کارها در بعضی از کسب و کارها ایجاب میکند تا چارچوبها و راهکارهایی را برای موفقیت عملیات پروژه طراحی و پیاده سازی کنند. ایده پردازی این راهکار، به عنوان یکی از مهارتهای سخت، در برخی مشاغل به رسمیت شناخته شده و برای آن یک موقعیت شغلی تعریف شده است. در ادامه مقاله همراه ما باشید تا بیشتر با مفهوم متدولوژی اسکرام آشنا شوید.
تعریف کلی متدولوژی اسکرام
اسکرام یک روش توسعه نرمافزار است که برای مدیریت پروژههای نرمافزاری استفاده میشود. این روش از اصول و فرآیندهایی تشکیل شده که به تیمها کمک میکند تا به طور موثر و کارا به توسعه محصول بپردازند. نام اسکرام از مفهومی در رگبارهای راگبی گرفته شده است که در آن تیم با همکاری، انطباق و تعامل متقابل به هدف خود میرسد. مفهوم اصلی اسکرام این است که تیم توسعه به جای برنامهریزی کامل و مشخص محصول در ابتدای پروژه به طور مداوم در طول زمان، تغییرات مشتری را دریافت میکند و با تمرکز بر وظایف مهم و فعالیتهایی که بیشترین ارزش را برای مشتری دارند پیش میرود. اسکرام با استفاده از تکرارهای کوتاه مدت (معمولا 2 تا 4 هفته) به نام ایتریشن، به تیمها اجازه میدهد که پروژه را به قسمتهای کوچکتر تقسیم کرده و آن ها را به صورت مستمر و قابل ارزیابی به مشتریان ارائه دهد.
کارها با انجام فرایند اسکرام چگونه انجام میشود؟
در اسکرام، وظایف در User Story که توصیفی از نیازها و توقعات کاربران هستند، مشخص میشوند و در سرسره Kanban board قرار میگیرند. سرسره معمولا شامل ستونهایی مانند: اطلاعات بایگانی شده، اقدامات در حال اجرا، در دست بررسی و آماده برای تحویل است. همچنین به تیم کمک میکند تا وضعیت پروژه را بررسی کند و درک بهتری از فعالیتهای در حال انجام داشته باشد.
اسکرام تاکید زیادی بر تعامل بین اعضای تیم دارد و از جلساتی مانند مراجعه روزانه برای اشتراک گذاری پیشرفت هر عضو، شناسایی مشکلات و هماهنگی استفاده میکند. همچنین، در پایان هر ایتریشن، بازبینی ایتریشن برگزار میشود تا تیم محصول تحویل شده را با مشتری بررسی کند و بازخوردهای آن را در ایتریشنهای بعدی مورد استفاده قرار دهد. از مزایای استفاده از اسکرام میتوان به تسریع فرآیند توسعه، بهبود تعامل بین اعضای تیم و مشتریان، افزایش انعطافپذیری در مواجهه با تغییرات مشتری و بهبود کیفیت محصول اشاره کرد.
رویدادهای متدولوژی اسکرام
چارچوب اسکرام شامل: تمرینات، مراسم و جلساتی است که تیمهای اسکرام به ادامه مطلب...