thinclient

وبلاگی در حوزه تین کلاینت

thinclient

وبلاگی در حوزه تین کلاینت

چرا مانیتورینگ شبکه ضروری است: اهمیت و مزایای مانیتورینگ شبکه

در عصر دیجیتال امروز، جایی که فناوری اطلاعات نقشی حیاتی در حوزه‌های فردی و حرفه‌ای ایفا می‌کند، مانیتورینگ شبکه به عنوان یک اصل ضروری ظاهر شده است. مانیتورینگ شامل نظارت و تجزیه و تحلیل شبکه برای اطمینان از عملکرد بهینه و امنیت آن می‌باشد. این مقاله مزایای مانیتورینگ شبکه را بررسی می‌کند و سهم آن را در افزایش کارایی شبکه، شناسایی و کاهش تهدیدات امنیتی بالقوه نشان می‌دهد.
چرا مانیتورینگ شبکه مهم است؟
مانیتورینگ شبکه به معنای نظارت و پایش عملکرد و وضعیت شبکه‌های کامپیوتری است. این فرآیند شامل جمع‌آوری و تحلیل داده‌ها و اطلاعات مربوط به شبکه است که عملیات را مورد بررسی قرار داده و در صورت وقوع هرگونه مشکل یا نقص، اقدامات لازم را انجام می‌دهد. با استفاده از مانیتورینگ شبکه می‌توان مشکلات و خطاهای شبکه را در سریع‌ترین زمان ممکن شناسایی کرد و راهکارهای لازم برای رفع آن‌ها را اجرا نمود. این امر به کاهش زمان قطعی شبکه و تاثیر آن بر کارکرد سازمان کمک می‌کند.
با استفاده از مزایای مانیتورینگ شبکه می‌توانید عملکرد شبکه را مورد ارزیابی قرار دهید و عواملی که باعث کاهش سرعت یا کیفیت شبکه می‌شوند را شناسایی کنید. مانیتورینگ به شما امکان می‌دهد تا فعالیت‌ها و رویدادهای مشکوک را در شبکه تشخیص دهید و با تحلیل داده‌های آن به راحتی می‌توانید اقدامات بهینه‌سازی و ارتقا عملکرد شبکه را انجام دهید. با نظارت مداوم بر شبکه حملات سایبری به سرعت شناسایی و اقدامات امنیتی لازم برای جلوگیری یا مقابله با آن‌ها انجام می‌شود. به کمک این تکنولوژی می‌توانید الگوها و نیازهای شبکه را شناسایی کنید و داده های جمع آوری شده به شما کمک می‌کند تا میزان منابع مورد نیاز را بهینه‌سازی کنید و مصرف بهینه را بر اساس نیازهای واقعی شبکه تنظیم نمایید. به طور خلاصه، مانیتورینگ شبکه به شما امکان می‌دهد تا ادامه مطلب

برگزاری اولین همایش فرصت‌های ایران در عصر دیجیتال

اولین همایش فرصت‌های ایران در عصر دیجیتال در تاریخ 25 و 26 تیر ماه برای شناخت چالش‌ها، راهکارها و نیازهای کسب و کارها در بازارهای جدید برگزار می‌شود. محل برگزاری نمایشگاه در مرکز همایش‌های بین المللی برج میلاد تهران می‌باشد.این رویداد با همکاری دانشگاه شریف و دانشگاه تهران به همت شرکت مشاوره رهنمان برپا می‌شود و همچنین محلی برای گفت‌وگو و طرح نظرات سیاست گذاران و تصمیم‌ سازان نهادهای حاکمیتی، صاحبان بنگاه‌های بزرگ اقتصادی، اساتید دانشگاه، بنیان‌گذاران پلتفرم‌ها و استارتاپ‌های دیجیتالی و مدیران و توسعه ‌دهندگان شرکت‌های فناوری خواهد بود.

اهداف برگزاری همایش فرصت‌های ایران در عصر دیجیتال

هدف اصلی این رویداد، ایجاد یک فضای هم‌اندیشی، تبادل نظر و شناسایی فرصت‌های پیش ‌رو میان بازیگران سنتی و تازه‌ واردهای دیجیتال، شرکت‌های فن‌آوری، رگولاتور و محققان است که به واسطه ورود به عصر دیجیتال شکل گرفته است. این نکته را باید در نظر داشت که اقتصاد دیجیتال این توان بالقوه را دارد تا زندگی بهتر آحاد جامعه، کارآمدتر کردن کسب‌وکارها و حکمرانی بهتر را برای سیاست گذاران به ارمغان بیاورد. در عین حال عدم استفاده مناسب از فرصت‌های این بخش، می‌تواند منجر به گسترش شکاف فناوری در سطح کشور شود.

ایده اصلی برای برگزاری رویداد فرصت‌های ایران در عصر دیجیتال

در اولین همایش فرصت‌های ایران در عصر دیجیتال به منظور شناخت چالش‌ها و ارائه راهکارهایی برای رسیدن به اهداف زندگی و کسب و کار بهتر است. نشست‌های مختلفی در قالب‌های متنوعی همچون مالتی تاک‌ها و گفت و گو با کارشناسان و بررسی ابعاد مختلف سبک زندگی و اقتصاد در عصر دیجیتال برگزار می‌شود. به طور کلی هدف اصلی این رویداد ادامه مطلب

هزینه پشتیبانی شبکه: فاکتورهای تعیین کننده ارزش و هزینه

شبکه‌ها بخش اصلی سازمان‌های مدرن را تشکیل می‌دهند و ارتباطات یکپارچه را به راحتی هرچه تمام تر امکانپذیر می‌کنند. نگهداری و پشتیبانی از شبکه‌ها یک کار پیچیده است که به تخصص، منابع فنی و کمک به موقع نیاز دارد. هزینه پشتیبانی شبکه نقش حیاتی در ارائه باکیفیت خدمات مربوطه دارد. این مقاله به بررسی عواملی می‌پردازد که بر قیمت‌گذاری پشتیبانی شبکه، مدل‌های مختلف قیمت‌گذاری و اهمیت ایجاد تعادل بین ارزش و هزینه تاثیر می‌گذارند.
عوامل تاثیرگذار در هزینه‌های شبکه
هزینه پشتیبانی شبکه به عوامل مختلفی بستگی دارد که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.
اندازه و پیچیدگی شبکه
اندازه و پیچیدگی زیرساخت شبکه نقش بسزایی در قیمت گذاری دارد. شبکه‌های بزرگ‌تر با دستگاه‌های متعدد و پیکربندی‌های پیچیده به منابع و تخصص بیشتری برای پشتیبانی نیاز دارند و در نتیجه هزینه‌های بیشتری را نیز به همراه خواهند داشت.
قراردادهای SLA
این قرارداد سطح خدمات، زمان پاسخگویی و دسترسی را تعریف می‌کند. سطوح خدمات بالاتر و قراردادهای دقیق معمولا به دلیل تعهد و منابع مورد نیاز هزینه بالاتری دارند.
تخصص 
برخی از شبکه‌ها به دانش و مهارت‌های تخصصی مانند قوانین صنعتی، پروتکل‌های امنیتی یا پلتفرم‌های فناوری خاص نیاز دارند. اگر برای فناوری‌های شبکه به پشتیبانی نیاز دارید، تخصص و گواهی‌های ارائه‌دهنده خدمات پشتیبانی یا فروشندگان خاص بر قیمت‌گذاری موثر است. گواهینامه‌ها و دانش تخصصی اغلب هزینه‌های بالاتری را نیز به همراه دارند.
نظارت و نگهداری
نظارت منظم، تعمیر و عیب یابی به جلوگیری از مشکلات شبکه و اطمینان از عملکرد کمک می‌کند. ارائه دهندگانی که پشتیبانی جامع ارائه می‌دهند هزینه پشتیبانی شبکه بالاتری را برای پوشش هزینه‌های نظارتی و تعمیر به موقع دریافت کنند.
سفارشی سازی خدمات
سازمان‌ها نیازمندی‌ها و اولویت‌های متفاوتی در شبکه دارند. ارائه دهندگانی که راهکارهای مناسب، پیکربندی‌های سفارشی یا مدیریت اختصاصی را ارائه می‌دهند، به دلیل استفاده از ادامه مطلب...

متدولوژی اسکرام: راهکاری جذاب برای مدیریت پروژه‌های پیچیده و تغییرپذیر

همه کسب و کارها تمایل دارند که کارهای خود را با جزئیات و سرعت بالا انجام دهند. میزان پیچیدگی و سهولت کارها در بعضی از کسب و کارها ایجاب می‌کند تا چارچوب‌ها و راهکارهایی را برای موفقیت عملیات پروژه طراحی و پیاده سازی کنند. ایده پردازی این راهکار، به عنوان یکی از مهارت‌های سخت، در برخی مشاغل به رسمیت شناخته شده و برای آن یک موقعیت شغلی تعریف شده است. در ادامه مقاله همراه ما باشید تا بیشتر با مفهوم متدولوژی اسکرام آشنا شوید.

تعریف کلی متدولوژی اسکرام

اسکرام یک روش توسعه نرم‌افزار است که برای مدیریت پروژه‌های نرم‌افزاری استفاده می‌شود. این روش از اصول و فرآیندهایی تشکیل شده که به تیم‌ها کمک می‌کند تا به طور موثر و کارا به توسعه محصول بپردازند. نام اسکرام از مفهومی در رگبارهای راگبی گرفته شده است که در آن تیم با همکاری، انطباق و تعامل متقابل به هدف خود می‌رسد. مفهوم اصلی اسکرام این است که تیم توسعه به جای برنامه‌ریزی کامل و مشخص محصول در ابتدای پروژه به طور مداوم در طول زمان، تغییرات مشتری را دریافت می‌کند و با تمرکز بر وظایف مهم و فعالیت‌هایی که بیشترین ارزش را برای مشتری دارند پیش میرود. اسکرام با استفاده از تکرار‌های کوتاه مدت (معمولا 2 تا 4 هفته) به نام ایتریشن، به تیم‌ها اجازه می‌دهد که پروژه را به قسمت‌های کوچک‌تر تقسیم کرده و آن ها را به صورت مستمر و قابل ارزیابی به مشتریان ارائه دهد.

کارها با انجام فرایند اسکرام چگونه انجام می‌شود؟

در اسکرام، وظایف در User Story که توصیفی از نیازها و توقعات کاربران هستند، مشخص می‌شوند و در سرسره Kanban board قرار می‌گیرند. سرسره معمولا شامل ستون‌هایی مانند: اطلاعات بایگانی شده، اقدامات در حال اجرا، در دست بررسی و آماده برای تحویل است. همچنین به تیم کمک می‌کند تا وضعیت پروژه را بررسی کند و درک بهتری از فعالیت‌های در حال انجام داشته باشد.

اسکرام تاکید زیادی بر تعامل بین اعضای تیم دارد و از جلساتی مانند مراجعه روزانه برای اشتراک گذاری پیشرفت هر عضو، شناسایی مشکلات و هماهنگی استفاده می‌کند. همچنین، در پایان هر ایتریشن، بازبینی ایتریشن برگزار می‌شود تا تیم محصول تحویل شده را با مشتری بررسی کند و بازخوردهای آن را در ایتریشن‌های بعدی مورد استفاده قرار دهد. از مزایای استفاده از اسکرام می‌توان به تسریع فرآیند توسعه، بهبود تعامل بین اعضای تیم و مشتریان، افزایش انعطاف‌پذیری در مواجهه با تغییرات مشتری و بهبود کیفیت محصول اشاره کرد.

رویدادهای متدولوژی اسکرام

چارچوب اسکرام شامل: تمرینات، مراسم و جلساتی است که تیم‌های اسکرام به ادامه مطلب...

آموزش پیاده سازی VDI: ارائه عملکرد بهینه

چشم انداز کسب و کار در چند سال اخیر دچار تغییر و تحول شده است و راهکارهای ابری مانند زیرساخت دسکتاپ مجازی (VDI) با توسعه دورکاری به عنوان یک عنصر موثر عمل کرده‌ است. این تکنولوژی به کسب و کارها کمک می‌کند تا با صرفه جویی در هزینه، مسیر خود را به سمت افزایش بهره وری هموار کنند. راه اندازی زیرساخت دسکتاپ مجازی (VDI) شامل چندین مرحله و نکات است که رهاکو با آموزش پیاده سازی VDI شما را در این فرآیند راهنمایی می‌کند.
تاریخچه مختصری از VDI
اصطلاح "VDI" در ابتدا توسط VMware، یکی از پیشگامان صنعت رایانش ابری در سال 2006 معرفی شد. از اوایل دهه 2000، کاربران از سرورهای VMware و ESX برای میزبانی دسکتاپ مجازی با استفاده از RDP (پروتکل دسکتاپ از راه دور) مایکروسافت استفاده میکردند، اما VMWare در آن زمان هیچ پلتفرمی ارائه نمی‌کرد. در سال 2006، VMware اولین محصول VDI خود را برای پشتیبانی از این برنامه به نام VDM یا Virtual Desktop Manager منتشر کرد. VDM بعدا به View تغییر نام داد و سپس به VMware Horizon محبوب این روزهای دنیای فناری تبدیل شد.
از سال 2014 که مایکروسافت اجازه داد مجوزهای ویندوز به جای هر دستگاه به کاربر اختصاص یابد، محبوبیت VDI بیشتر شد. به دنبال پذیرش VDI، بسیاری از شرکت‌ها در اواسط دهه 2010 شروع به ارائه دسکتاپ مجازی در مدل اشتراکی کردند که امروزه به نام DaaS (دسکتاپ به عنوان سرویس) شناخته می‌شود. آمازون، سیتریکس و VMware از جمله شرکت‌هایی بودند که محصولات خود را در آن زمان عرضه کردند و از آن زمان، بازار مجازی سازی به سرعت در حال رشد است. بر کسی پوشیده نیست که همه‌گیری COVID-19 در سال‌های 2020 و 2021 دورکاری را در سراسر جهان افزایش داده است و بسیاری از شرکت‌ها از این فناوری برای تسهیل انتقال کارمندان خود به محیط دورکاری استفاده کردند.
آموزش پیاده سازی VDI شامل چه مراحلی است؟
مرحله 1
نیازها و برنامه‌های خود را ارزیابی کنید و اهداف خود را برای پیاده سازی VDI مشخص نمایید. در ابتدا باید زیرساخت فعلی خود از جمله نیازهای سخت افزاری، شبکه و نرم افزاری را بررسی کنید. سپس تعداد کاربران و برنامه‌هایی که استفاده می‌کنند را تعیین نمایید. در کنار همه این‌ها الزامات امنیتی، مقیاس پذیری و عملکردی را نیز باید در نظر بگیرید.
مرحله 2
در مورد راهکارهای مختلف مجازی سازی موجود در بازار مانند VMware Horizon و دسکتاپ‌ مجازی Citrix یا Microsoft تحقیق کنید و  ادامه مطلب...