thinclient

وبلاگی در حوزه تین کلاینت

thinclient

وبلاگی در حوزه تین کلاینت

میکروچیپ انسانی: چالش‌ها و فرصت‌های جدید در بهبود زندگی انسان‌ها

با پیشرفت فناوری، ادغام بین فناوری و بدن ما به ادامه می‌پیوندد، از تلفن‌های هوشمند که در دست‌هایمان نگه داشته می‌شوند، تا ساعت‌های هوشمندی که روی مچ دستمان قرار می‌گیرند و همچنین هدفون‌ها. در حال حاضر، این ادغام به معنای واقعی کلمه با استفاده از یک میکروچیپ انسانی زیر پوست ما نیز امکان‌پذیر شده است.
ایمپلنت ریزتراشه انسانی معمولا یک دستگاه مدار مجتمع یا فرستنده RFID (شناسایی فرکانس رادیویی) است که در شیشه سیلیکات محصور شده و در بدن انسان کاشته می‌شود. در واقع، ریزتراشه‌ها در یک طیف گسترده از دستگاه‌های مدرن استفاده می‌شوند و از فناوری RFID (شناسایی با امواج رادیویی) بهره می‌برند. فناوری RFID به شما امکان می‌دهد درب ماشین، قفل درب‌های هتل و اداره خود را باز کنید. همچنین مانند کارت‌های اعتباری و هدیه برای خرید محصولات از آن‌ها استفاده کنید. وقتی یک ریزتراشه زیر پوست قرار می‌گیرد، نه تنها قابلیت سازماندهی بهتر این فرآیندها را دارد، بلکه می‌تواند جایگزین پاسپورت و سایر اطلاعات حساس مانند شماره شناسایی شخصی (Personal ID) شود.
میکروچیپ چیست؟
میکروچیپ وسیله‌ای بسیار کوچک به اندازه یک دانه برنج می‌باشد که در مرحله ساخت این میکروچیپ، یک کد اختصاصی طراحی می‌شود و این کد به عنوان عامل شناسایی جاندار مورد استفاده قرار می‌گیرد. ایمپلنت ریزتراشه انسانی یک دستگاه الکترونیکی است که به صورت زیر پوستی، معمولا از طریق تزریق، کاشته می‌شود. به عنوان مثال یک دستگاه RFID مدار مجتمع شناسایی که در شیشه سیلیکاتی که در بدن انسان کاشته می‌شود محصور می‌شود. این نوع ایمپلنت زیر پوستی معمولا حاوی یک شماره شناسایی منحصر به فرد است که می‌تواند به اطلاعات موجود در یک پایگاه داده خارجی مانند: سند هویت، سابقه کیفری، سابقه پزشکی، داروها، دفترچه آدرس و سایر اطلاعات مرتبط، مرتبط شود.
آیا افراد از کاشت میکروچیپ در زیر پوست خود استفاده می‌کنند؟
در سوئد و برخی دیگر از کشورها، تعدادی از افراد تصمیم به کاشت تراشه زیر پوستی برای سهولت بخشیدن به برخی از فعالیت‌های روزمره خود گرفته‌اند. این تراشه‌ها به منظور تسهیل دسترسی به خانه‌ها، دفاتر، باشگاه‌های ورزشی و سایر مکان‌ها طراحی شده‌اند. کاربران با قرار دادن دست خود روی چیپست دیجیتال، به راحتی می‌توانند وارد این مکان‌ها شوند.
علاوه بر آن، از این تراشه‌ها می‌توان برای ذخیره اطلاعات تماس اضطراری، پروفایل رسانه‌های اجتماعی و همچنین بلیط‌های الکترونیکی رویدادها و سفرهای ریلی استفاده کرد. این فناوری به کاربران این امکان را می‌دهد تا اطلاعات مورد نیاز خود را به راحتی و بدون نیاز به ابزارهای جداگانه حمل کنند. مهم است بدانید که کاشت تراشه زیر پوستی انتخابی است که هر فرد باید به طور آگاهانه و با توجه به مزایا و معایب آن تصمیم بگیرد. در هر صورت، میکروچیپ انسانی هنوز در مراحل ابتدایی قرار دارد و تاثیرات بلندمدت آن نیاز به بررسی بیشتر دارد.
کاشت میکروچیپ انسانی
ایمپلنت ریزتراشه‌ها معمولا دارای یک دستگاه مدار مجتمع به شکل فرستنده شناسایی فرکانس رادیویی (RFID) هستند که در ادامه مطلب...

اهمیت پشتیبانی ویپ برای کسب و کارهای مدرن

آیا می دانستید در سال 2019، سازمان‌ها 83 درصد از مشتریان یا کارمندان خود را به دلیل مشکلات ارتباطاتی از دست داده‌اند؟ در فضای تکنولوژیک امروزی، از دست دادن درآمد به دلیل مشکلات ارتباطی یک امر قابل پیشگیری به نظر می رسد. و در واقعیت هم همینطور است! با استفاده از یک فناوری نوین تلفنی می‌توانید به سادگی با این چالش ها مقابله کنید و تا 75 درصد در هزینه‌ها صرفه جویی نمایید. VoIP راهکاری است که برای حفظ مشتریان و کاهش هزینه‌های عملیاتی خود به آن نیاز دارید.
این فناوری با ارائه روشی مقرون به صرفه و کارآمد برای برقراری و دریافت تماس‌های تلفنی از طریق اینترنت، انقلابی در ارتباطات مدرن ایجاد کرده است. ارائه دهندگان خدمات پشتیبانی VoIP امکان برقراری تماس‌های داخلی و بین المللی را با نرخ کمتری نسبت به تلفن‌های سنتی به افراد و مشاغل ارائه می‌دهند. در این مقاله با امکانات و خدمات پشتیبانی ویپ آشنا می‌شوید.
تلفن VoIP چیست؟
فناوری تلفن VoIP (Voice over Internet Protocol) به کاربران امکان می‌دهد تا با استفاده از اینترنت تماس تلفنی برقرار کنند. این سرویس از اینترنت پرسرعت و آدرس‌های (IP) استفاده می‌کند. درست به همان روشی که کامپیوتر‌ها با یکدیگر در اینترنت ارتباط برقرار می‌کنند. ویپ به انتخابی بی نظیر برای مصرف کنندگان و مشاغل تبدیل شده است. درنتیجه قابلیت‌های زیادی نسبت به تلفن‌های سنتی با هزینه بسیار کمتر ارائه می‌دهد. برخی از امکانات VoIP عبارتند از:
ضبط تماس
انتقال تماس
کنفرانس
پست صوتی به ایمیل/متن
شناسه تماس سفارشی
تماس از راه دور
یکی از دلایل اصلی اهمیت پشتیبانی ویپ این است که راه اندازی و نگهداری از این فناوری می‌تواند بسیار چالش برانگیز باشد. برای کشف تمام چیزهایی که باید در مورد VoIP بدانید، در ادامه مقاله همراه ما باشید.
سیستم تلفن VoIP چگونه کار می‌کند؟
تنها چیزی که برای راه اندازی سیستم تلفن VoIP خود نیاز دارید اتصال اینترنت است. VoIP اطلاعات تماس‌های تلفنی را به بسته‌هایی از داده‌های فشرده تبدیل کرده و آن‌ها را از طریق اینترنت ارسال می‌کند. تماس‌های تلفنی VoIP از طریق کابل‌های اترنت یا یک Wi-Fi قوی انجام می‌شود. سپس این سرویس به جای زیرساخت سیمی مورد استفاده در سیستم‌های تلفن ثابت، داده‌ها را به صورت آنلاین با استفاده از آدرس‌های IP منتقل می‌کند. تماس‌های تلفنی ویپ از طریق بسته‌های داده رد و بدل می‌شوند و به لطف ارتباطات ماهواره‌ای در کمتر از یک ثانیه به سراسر جهان سفر می‌کنند.
تلفن VoIP شما به روتر شبکه محلی متصل می‌شود و صدای شما را به سیگنال‌های دیجیتال تبدیل و ادامه مطلب...

استاندارد BRC-20: ارتقای قدرت NFTها در شبکه بیت کوین

تکنولوژی بلاکچین و ارزهای رمزنگاری شده در دهه گذشته به سرعت در حال توسعه هستند و به دلیل وجود بیت کوین و اتریوم (Ethereum) مرکز توجه قرار گرفته‌اند. ارزهای دیجیتال به کاربران این امکان می‌دهند تا بدون نیاز به موسسات مالی مرکزی مانند: بانک‌ها، پرداخت‌های آنلاین را انجام دهند و به صورت مستقیم با یکدیگر تعامل داشته باشند. بنابراین با گسترش ارزهای رمزنگاری شده، نیاز به استاندارد‌ها و پروتکل‌هایی می‌باشد که به ارزهای مختلف اجازه بدهد با یکدیگر ارتباط برقرار کنند، رو به افزایش است. در ادامه مقاله همراه ما باشد تا مفهوم و کاربرد استاندارد BRC-20 اشنا شوید.

استاندارد BRC-20 چیست؟

استاندارد BRC20 یک شبکه آزمایشی برای ایجاد NFT در شبکه بلاکچین بیت کوین است. توکن BRC20 به معنای استاندارد Binance Smart Chain می‌باشد که برای صدور و مدیریت توکن‌ها در زنجیره بلوک Binance Smart Chain استفاده می‌شود. استاندارد BRC20 مشابه استاندارد ERC20 برای زنجیره بلوک اتریوم است. استاندارد BRC20 قوانین و مشخصاتی را برای توکن‌های قابل تبادل در Binance Smart Chain تعیین می‌کند. این استاندارد قابلیت‌هایی مانند: انتقال توکن، بررسی موجودی و تایید تراکنش‌ها را ارائه می‌دهد. با استفاده از استاندارد BRC-20، کاربران می‌توانند توکن‌های قابل تبادل را در کیف پول‌های سازگار با BSC نگهداری و معامله کنند.

نحوه استفاده از توکن BRC20 چگونه است؟

استفاده از توکن RBC20 برای برنامه نویسان بسیار آسان است. در قسمت زیر نحوه استفاده از توکن RBC20 را در سه مرحله بیان کرده‌ایم:

1. تعریف قرارداد هوشمند: ابتدا برنامه ‌نویس باید قرارداد هوشمند برای توکن RBC20 را تعریف کند. قرارداد هوشمند شامل تمام قوانین و قواعد مربوط به عملکرد توکن است. این قرارداد هوشمند شامل عملکردهایی مانند: ایجاد توکن‌ها، انتقال توکن‌ها بین کاربران، نگهداری موجودی توکن‌ها و سایر عملیات مربوطه است.

2. پیاده‌سازی استاندارد RBC20: در قرارداد هوشمند تعریف شده، باید استاندارد RBC20 را پیاده‌سازی کنید. این به این معنی است که باید توابع و ویژگی‌هایی که توسط استاندارد BRC-20 مشخص شده‌اند را در قرارداد هوشمند خود پیاده‌سازی کنید. این شامل توابعی مانند transfer (انتقال توکن به کاربر دیگر)، balanceOf (بدست آوردن موجودی توکن کاربر) و approve (اجازه دادن به یک کاربر برای انتقال توکن‌های خود) است.

3. استفاده از APIها: پس از پیاده‌سازی استاندارد RBC20، برنامه نویسان می‌توانند از APIهایی که در قرارداد هوشمند تعریف شده استفاده کنند. این APIها شامل توابعی است که امکان انجام عملیات‌های مربوط به توکن‌ها را فراهم می‌کنند.

کاربرد استاندارد BRC-20

توکن‌های BRC20 می‌توانند برای مجموعه‌ای از کاربردها و ادامه مطلب...

گارانتی زیروکلاینت؛ ارائه بهترین عملکرد و امنیت

زیروکلاینت‌ها برای ایجاد ارتباط راه دور توسعه یافته‌اند. فعالیت این دستگاه کاملا به سرور وابسته است که شامل ذخیره سازی داده‌ها، انجام محاسبات و اجرای برنامه‌هاست. زیروکلاینت‌ها در مقایسه با کامپیوتر‌های استاندارد انعطاف‌پذیری، طول عمر ، بهره‌وری انرژی و امنیت بیشتری را ارائه میدهند و در نتیجه انتخاب بهتری محسوب می‌شوند. این دستگاه‌ها را می‌توان در سازمان‌های دولتی، مدارس، مراکز پزشکی و دفاتر هواپیمایی پیدا کرد. در سال های اخیر استفاده از زیروکلاینت‌ها به دلیل مقرون به صرفه بودن و مدیریت آسان در محیط‌های تجاری رایج شده است. همانطور که گفتیم، این دستگاه محاسباتی کم هزینه است برای پردازش برنامه‌های خود به سرور متکی است. با ظهور کلود و دورکاری، زیروکلاینت‌ها به ابزاری ضروری برای سازمان‌ها تبدیل شده‌اند. با این حال، مانند هر فناوری دیگری، همواره نگرانی هایی در مورد امنیت و عملکرد این دستگاه‌ها مطرح می‌شود و اینجاست که مفهوم گارانتی زیروکلاینت اهمیت می‌شود. در این مقاله مفهوم گارانتی زیروکلاینت و اهمیت آن را برای کسب و کارها بررسی می‌کنیم.
اهمیت گارانتی زیروکلاینت
گارانتی ضمانتی است که توسط سازنده یا فروشنده دستگاه ارائه می‌شود. این گارانتی به مشتری اطمینان می‌دهد که دستگاه مطابق با مشخصات تعریف شده توسط سازنده ارائه شده است و در صورت داشتن هرگونه نقص یا اختلال توسط فروشنده تعمیر می‌شود. ضمانت زیروکلاینت معمولا خرابی‌های سخت افزاری، مشکلات نرم افزاری و پشتیبانی از لوازم جانبی مانند چاپگرها و اسکنرها را پوشش می‌دهد.
هدف از گارانتی ایجاد آرامش خاطر مشتریان و محافظت از سرمایه گذاری آن‌هاست. زیروکلاینت‌ها معمولا به تعداد زیاد در سراسر سازمان راه اندازی می‌شوند. گارانتی یک لایه امنیتی برای کسب و کارها فراهم می‌کند که به آن‌ها اجازه می‌دهد تا روی عملیات اصلی خود تمرکز کنند و مشکلات فنی پیش آمده را به ارائه دهنده محصول واگذار کنند. گارانتی برای مشاغلی که برای فعالیت‌های روزانه خود به زیروکلاینت‌ها متکی هستند ضروری است. خرابی این دستگاه می‌تواند منجر به کاهش بهره وری و در نهایت از دست رفتن درآمد شود. گارانتی زیروکلاینت سطحی از اطمینان را برای کسب و کارها فراهم می‌کند تا از سرمایه گذاری آن‌ها در این دستگاه‌ها محافظت کند.
گارانتی زیروکلاینت چه خدماتی ارائه می‌دهد؟
مدیریت و عیب یابی دستگاه‌های زیروکلاینت می‌تواند بسیار پیچیده باشد. گارانتی زیروکلاینت تضمین می‌کند که در صورت نیاز می‌توانید از پشتیبانی محصول استفاده کنید و بار کاری خود را کاهش دهید. به همین ترتیب، تیم فناوری اطلاعات می‌تواند روی کارهای مهم‌تر مانند امنیت شبکه و پروژه‌های فناوری نوآورانه تمرکز کند. علاوه بر این، ارائه گارانتی برای زیروکلاینت‌ها یک مزیت رقابتی برای تولیدکنندگان و فروشندگان ایجاد می‌کند. مشتریان بیشتر محصولی را انتخاب می‌کنند که گارانتی داشته باشد، چرا که نشان دهنده اعتماد فروشنده به محصول آن‌هاست. این امر منجر به سطح بالاتر اعتماد و شهرت بیشتر در بازار خواهد شد.
نقش زیروکلاینت ها در استراتژی VDI
 VDI همان محیط مجازی سازی دسکتاپ است که برنامه‌ها را از یک سرور اجرا و مدیریت می‌کند. VDI دسکتاپ را از طریق ماشین‌های مجازی به کاربران نهایی ارائه می‌دهد. به عبارت دیگر، دسکتاپ کاربر در واقع یک ادامه مطلب...

کتابخانه زیرساخت فناوری اطلاعات چه تاثیری بر استارت اپ‌ها دارد؟

کتابخانه زیرساخت فناوری اطلاعات (ITIL) مجموعه‌ای از شیوه‌های دقیق برای فعالیت‌های فناوری اطلاعات است. به عنوان مثال مدیریت خدمات فناوری اطلاعات (ITSM) و مدیریت دارایی فناوری اطلاعات (ITAM) در آن جای می‌گیرند. ITIL بر همسوسازی خدمات فناوری اطلاعات و پشتیبانی با نیازهای کسب‌وکار تمرکز دارد.

ITIL فرآیندها، رویه‌ها، وظایف و چک‌لیست‌هایی را توصیف می‌کند که نه مختص سازمان هستند و نه به یک فناوری خاص محدود می‌شوند، اما می‌توانند توسط یک سازمان در جهت استراتژی، ارائه ارزش و حفظ حداقل سطح شایستگی اعمال شوند. این به سازمان امکان می‌دهد تا یک خط پایه ایجاد کند و از آن برای برنامه‌ریزی، اجرا و اندازه‌گیری استفاده کند. در حال حاضر، هیچ ارزیابی انطباق با ITIL در یک سازمان توسط یک شخص ثالث مستقل و رسمی وجود ندارد. صدور گواهینامه ITIL فقط برای افراد در دسترس است.

تعریف کلی از کتابخانه زیرساخت فناوری اطلاعات

ITIL (کتابخانه زیرساخت فناوری اطلاعات) یک چارچوب است که برای استانداردسازی انتخاب، برنامه‌ریزی، تحویل، نگهداری و چرخه عمر خدمات فناوری اطلاعات در یک سازمان طراحی شده است. هدف اصلی آن بهبود کارایی و دستیابی به ارائه خدمات قابل پیش‌بینی است. چارچوب ITIL به مدیران فناوری اطلاعات این امکان را می‌دهد که به جای ارائه پشتیبانی، به عنوان شرکای خدمات تجاری عمل کنند. دستورالعمل‌ها و بهترین شیوه‌های ITIL اقدامات و هزینه‌های بخش فناوری اطلاعات را با نیازهای کسب‌وکار هماهنگ می‌کند و با رشد یا تغییر جهت کسب‌وکار، آن‌ها را تغییر می‌دهد.

ITIL مخفف Information Technology Infrastructure Library است و این نام اختصاری برای اولین بار در دهه ۱۹۸۰ توسط آژانس مرکزی کامپیوتر و ارتباطات دولت بریتانیا (CCTA) استفاده شد. در آن زمان ده‌ها روش در مدیریت خدمات فناوری اطلاعات مستند سازی و برای توزیع و چاپ گردآوری شدند.

تاریخچه  کتابخانه زیرساخت فناوری اطلاعات 

استفاده از ITIL در دهه 1980 آغاز شد و ابتدا توسط CCTA (آژانس مرکزی کامپیوتر و مخابرات بریتانیا) توسعه و منتشر شد. در آن زمان، با توسعه مراکز داده غیرمتمرکز و انتخاب معماری‌های جغرافیایی مختلف، ناهماهنگی‌ها و عدم سازگاری در مدیریت و ارائه خدمات فناوری اطلاعات در سازمان‌ها به وجود آمد.

CCTA نیازمندی‌های مدیریت فناوری اطلاعات را درک کرد و تصمیم گرفت به آن به عنوان یک سرویس نگریسته و روش‌های استانداردی را در کل چرخه عمر خدمات فناوری اطلاعات به کار ببرد. این آژانس سپس روش مدیریت زیرساخت فناوری اطلاعات دولتی را توسعه داد. در سال 1989، CCTA نسخه اول ITIL را منتشر کرد.

پس از ورود CCTA به دفتر بازرگانی دولتی در سال 2000 و تغییر نام به OGC، نسخه دوم ITIL (ITIL v2) در سال 2001 منتشر شد. این نسخه شامل به‌روزرسانی‌ها و توسعه‌های بیشتری نسبت به نسخه اول بود.

سپس در سال 2007، نسخه سوم ITIL (ITIL v3) معرفی شد و  ادامه مطلب...